Afgelopen donderdag zijn wij begonnen met Nystatine omdat mijn dochtertje volgens het CB spruw heeft. Geloof ik ook wel want haar tongetje is wit beslagen en dit verdwijnt idd niet. Nu is de kuur bijna afgelopen maar ik zie totaal geen verbetering!!! En wat ook een probleem is...........telkens als wij met een wattenstaafje haar tongetje na de voeding insmeren gaat ze kokhalzen en geeft ze weer voeding terug. We doen het echt alleen maar vooraan op haar tongetje maar ze spuugt erg makkelijk en op deze manier komt ze ook weer steeds eerder terug voor een voeding etc etc. Ook huilt ze soms van de honger maar kan ze echt een pijnlijk gezichtje trekken als ik de speen in haar mondje doe en "hapt" ze soms ook niet meteen aan...duurt altijd ff. Kan dit ook van de spruw komen? En wat moet ik nu doen? De Nystatine is niet echt een succes....zijn er ook nog andere medicijnen? En moet ik ook behandeld worden als ik FV geef of is dat dan niet nodig?
Ik lees mee. Dochter en ik hebben sinds de kerst last van spruw en werkelijk niks helpt . TS naast nystatine heb je ook nog micanozol orale gel. Ook kan je nog gentiaan violet gebruiken. Hielp hier allemaal niet, maar bij jou baby misschien wel? Pijn met het happen door de spruw herken ik ook.
Je hebt ook nog micanozol orale gel en Gentiaan violet schijnt ook vaak te helpen. Wordt wel een beetje een paarse knoeiboel, maar alles voor het goede doel . Hier helpt het helaas niet. Dochter en ik hebben sinds de kerst last van spruw, dus als iemand nog een andere tip heeft? Ik ben een beetje door mijn trucendoos heen.
hier was de nystatine ook geen succes, heeft hij 14 dagen gehad, nu is hij 6 weken en nog steeds een witte tong maar hij heeft er geen last van. hij drinkt goed, sabbelt graag op zijn speen dus hij heeft geen pijn. de 20e ga ik weer naar het cb, dan eens vragen jouw meisje lijkt er wel last van te hebben, het kan pijn doen en dan drinken ze slechter ik spoot de nystatine op 3 plekken, links en rechts van het tongetje en in het midden, hij trok de vieste bekken, zelfs zen beentjes en voetjes gingen de lucht in maar hij wist denk ik nog niet he hij opzettelijk kan spugen, hij was toen maar 3 weken ik had een spuitje van 1ml, jij niet? omdat je een wattenstaafje gebruikt? ik geef flesvoeding, flesjes en speentjes elke dag steriliseren ik word niet behandelden mn tong is ook nog niet wit
Danielle krijgt zo haar 8ste kuur in 14 mnd tijd Ze heeft nu weer spruw 1 keer was zo hardnekkig dat ze 3 kuurtjes achter elkaar kreeg toen was het pas weg. Wat lastig en rot dat je kleine meid zo jong ef al last van heeft. Hopelijk trekt het snel weg en kan ze weer goed eten/drinken.
Wegens steeds terugkerende spruw kregen wij daktarin orale gel en daarna was het echt weg. Mij is verteld dat als je borstvoeding geeft jezelf altijd meebehandeld moet worden omdat jij anders steeds je baby weer besmet. Daarbij hoef jezelf geen spruw in de mond te hebben
Ik lees even mee, mijn zoontje heeft 2 kuren nystatine gehad, hij kreeg hiervan ook ontzettend krampen, na de 2e kuur was het ook nog niet over maar omdat hij er zo ontzettend eel kramp van kreeg adviseerde de huisarts ons om gewoon eens even te stoppen, en ja hoor na een week was het weg, en hij had het echt heel heel erg! zelfs in zn keeltje op zn lipjes wangzakken tong gehemelte alles zat onder, ik geef fles voeding dus hoefde zelf niets te nemen, wel ontsmette ik alles goed, kookte ik zijn spenen vaker uit. En wat veel makkelijker gaat is met dat spuitje als je dat gekregen hebt, 1 ml in een klein kopje te spuiten en dan met je vinger het hele mondje rond gaan. Succes! Heel vervelend dit! Maar het gaat ook weer over hoor
Hier ook spruw gehad, die vieze nystatine werkte voor geen meter. Bij mij, de gouden tip btw via zp gekregen, pure kokos olie Te koop voor ongeveer 10,- bij de tuinen. 100% virgin coconut oil. Het is hard, maar wordt met ongeveer 25 graden vloeibaar, dus het is te koop in een pot. Gewoon in de mond smeren en eventueel op je tepels en je bent er binnen no time vanaf. Het is ook nog eens natuurlijk, smaakt lekker en goed voor je!
Spruw kan ook weer vanzelf overgaan. Hier werkte die troep ook niet, wij zijn alles consequent gaan uitkoken, elke keer weer, handen wassen enz. Maar dan alle flesjes, speentjes etc. wel minimaal 10 minuten uitkoken. Spruw verdween uiteindelijk vanzelf.
Ja dat mag. Het is namelijk natuurlijk en je smeert het alleen in het mondje, heel licht. Ze krijgen er amper iets echt van binnen. En als ze al iets binnen krijgen is het geen ramp. Als een baby last heeft krampen wil een theelepel zonnebloemolie door de melk helpen, dit is op basis van een dag meer dan wat je in de mond smeert (even ter vergelijking)
Hier ook voor de 2e keer spruw. Vorige keer 2x kuur Nystatine gehad maar deze hielp voor geen meter. Vervolgens diflucan gekregen en hiermee was het binnen een week weg. Nu weer diflucan gekregen. Ook een voordeel; deze hoef je maar 1x dgs te geven en Nystatine 4x dgs. Succes!
Kokosolie, genitaan violet en probiotica. Dat pakt het goed aan. Nystatine werkte hier ook nooit. Genitaan violet koop je via eurolac online.
Ik maakte eerst de mond schoon met een nat gaasje en dan smeerde ik het nystatine erop.maar echt geweldig werkte het niet. Toen ben ik naar de osteopaat gegaan, eigenlijk voor krampjes, en hij vertelde dat spruw een schimmel is vanuit de darmen. Maar goed, hij ging aan de slag met de darmen en 2 dagen was zijn spruw weg. Of het daar aan ligt of dat het pure toeval is weet ik niet natuurlijk. Maar het viel mij direct op!
Gentiaan violet gebruiken we hier. Grote voordeel vind ik dat je het maar 1 keer per 24 uur hoeft te gebruiken. Nadeel is natuurlijk dat het zo vreselijk paars is haha.
Wij hadden vanaf de geboorte spruw en niet zo een beetje ook! Wij hebben 5 kuren nystatine gehad en dat paarse spul dat werkte nog het beste maar door pure bosbessensap te geven en met een gaasje het mondje steeds goed uitlepelen is het weg gegaan! Hero heeft bij de poeder toetjes/bakafdeling 2 soorten sausen staan aalbessen en bosbessensap en dat is 100% sap hiervan heb ik haar na iedere voeding en theelepel gegeven
Wij hebben volgens mij ook 2 keer een nieuw recept moeten halen. Borstvoeding? Dan jij ook heel goed schoonhouden en insmeren. Echt super schoon alles houden, goed handen wassen, uitkoken, wij gebruikten dat spuitje, die onder gloeiend hete kraan afspoelen. Wij waren er met een maand of zo vanaf...
Als ik eraan terug denk voel ik het nog hier na de geboorte waarschijnlijk al vrijwel meteen spruw. Ha wilde niet behandelen ging vanzelf over ik dacht dat hij alleen luieruitslag had maar was toch spruw, had het na tijdje op tepels en hij in zn mondje. Voeden was haast geen doen na 20 dagen was het weg en nog. Mijn tips spuitje 1ml gebruiken en daarmee verdelen in de mond. Dosering verdelen zodat je nA elke voeding kan geven. Spuitje overgieten na elk gebruik met kokend water bv uit waterkoker. Elke dag alles uitkoken wat in de mond komt speen fles kolf etc na gebruik. Wassen op 60 gr, in bakje wasverzachter scheut azijn. Tepels na elke voeding insmeren dactarin orale gel na schoonspoelen. Spuugdoekjes na elk gebruik uitwassen. Probiotica gebruiken voor jezelf zorgen dat je weerstand beter word. Heel veel sterkte hoop dat je er wat aan hebt.