Doorkomende kies of iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fem, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hoi mama's,

Onze dochter is vandaag de hele dag nogal 'hangerig' geweest, om niks huilen (wat ze eigenlijk nooit zonder reden doet) maar wel heel goed eten (sterker nog, ze heeft vandaag 2,5 boterham gegeten! :confused:). Verder heeft ze hele rode wangetjes en kwijlt ze heel erg.

Ik dacht dus: 'Hmmm, misschien komt er wel een kiesje door', maar bij nadere inspectie (lees: voelen in haar mondje ;)) voelde ik eigenlijk niks. Een klein uurtje geleden werd ze wakker, dit gebeurt wel vaker en dan geef ik een half flesje en zo ook vanavond, maar nee, dat wilde ze niet, continue duwde ze de fles weg.

Naast haar wangetjes (waarvan de ene wang roder is als de andere) is ook haar voorhoofd een beetje rood, alsof het schraal is zeg maar :(.

Ze heeft niet overdreven meer gepoept als normaal en ze heeft geen verhoging (37,4), wat denken jullie?

Een kies of iets anders?

Liefs,

Fem

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    misschien zitten ze wel te duwen maar is er nog niks te voelen voor jou.
    je kan altijd dat spul tegen doorkomende tandjes gebruiken, (ben even de naam kwijt)

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    chamodent, dentinox

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Lastig is dat he dat je niet weet wat er is.

Ik weet wel dat bij Dano de kiezen echt weken en weken hebben geduurd. het was niet elke keer hommeles, maar af en aan, en ineens zag ik een grote bobbel in zijn mondje. die pas een week of 4 later! doorkwam.

kan het misschien zijn dat ze last van dr oortje(s) heeft? Dat heeft Dano tussendoor wel gehad. en met (beginnende) oorontsteking hoeven ze geen koorts te hebben.

en tanden en kiezen schijnen ook effect te hebben op de oortjes

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    die ja thnx

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bedankt voor jullie reacties meiden.

@Angel, gaat lekker zo, op elkaars topic reageren ;) hahahaha.

Ik heb er net wel op gelet of ze last had van haar oortjes, maar ze zijn niet rood en ze grijpt er ook niet naar, maar misschien komt dat nog? Geen idee.

Ze ligt nu alweer een half uurtje terug op bed maar ze ligt nog wel te jengelen, niet huilen, maar meer.... mja, onrustig is de beste omschrijving denk ik....

We gaan morgen in ieder geval spul halen om te smeren, Chamodent of Detinox idd......

Maar ben wel blij dat jullie dus ook denken dat het een kies is (of misschien wel een hoektandje, geen idee eigenlijk).

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Ik denk ook een doorkomende kies. De 6e ziekte kan ook beginnen met een rode wang en hangerigheid.

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy heeft een beetje dezelfde leeftijd als je dochter en bij haar komt er nu een kies door.
    Voel net een puntje zitten.

Dus de kans is groot dat dat het is natuurlijk.
    Ook wordt er hier weer meer gekwijld dan anders en alles verdwijnt in haar mond.

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

nee he, dit meen je niet... :cry: onze dochter heeft al een paar slechte nachten achter de rug en we denken aan kiezen. Ze heeft vandaag niet kunnen slapen, zodra ze sliep werd ze weer huilend wakker en had ze duidelijk pijn (ik herken inmiddels haar pijnhuiltje).

hier trouwens ook enorm gekwijl! Daarbij niet of nauwelijks eten. Zelfs een keer overgegeven :cry:
    Succes Fem!

Amber

10. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier idem dito, de hele dag gehuild, knalrode wangen en toen ik voelde.... ja hoor een puntje en niet alleen in haar onderkaak, maar ook in haar bovenkaak, arme meid, twee tegerlijkertijd... ze heeft vanavond ook een beetje gespuugd en ze is net pas gaan slapen... :confused:, hopelijk zijn ze snel door want papa en mama zijn redelijk gesloopt nu ;).

Succes mede-mama's!

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nou, hier weer een rampnachtje achter de rug.. Hoe was het bij jullie, Fem?
    Lize heeft gisteren overdag eigenlijk niet geslapen en vannacht was ze elk uur wakker. Ze heeft het best tussen half 1 en 5 geslapen vannacht, da´s best weinig voor een meid die soms met gemak een nacht van 16 uur maakt... Vannacht had ik echt enorm met haar te doen, haar gezicht was wat opgezwollen, ze zag er gewoon anders uit en ze was nergens meer mee te troosten. Ze hing aan mijn truitje met haar kleine vingertjes.... (snik, zwangere mama vindt alles zielig op dit moment). We wilden haar temperatuur opmeten en een zetpil geven, maar dat was onmogelijk. Ze krijste het uit, ik mocht haar beentjes nauwelijks aanraken.
    om half 6 beetje water gegeven en dat dronk ze zo gulzig op, dat we maar meteen een flesje melk hebben gemaakt. Dat ging ook heeel snel naar binnen. Daarna heeft ze nog tot een uur of 8 geslapen.

pfff, mama en papa lopen ook als zombies rond, maar ik ben blij dat ze er al iets beter uitziet.
    Als iemand een tip heeft voor de thermometer/zetpil, graag...

Amber

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh Amber, ik kan je hand schudden! Hier ook een drama nacht achter de rug, ze viel heel af en toe in slaap maar dan was het na 5 minuten weer brullen, laten huilen hielp niet, dus mijn man heeft de halve nacht lopen sjouwen met dr en om 5 uur heb ik het overgenomen. Uiteindelijk viel ze tegen mijn borst in slaap maar toen ik haar in bedje wilde leggen werd ze gelijk wakker en klampte zich aan me vast als een aapje, uitendelijk heeft ze dus tussen ons in geslapen en werd ze om half 11 wakker... ook geen lange nacht aangezien onze dame over het algemeen ook minimaal 12 uur slaapt, dus heeeeeel herkenbaar Amber.

M.b.t. temperaturen, daar heb ik helaas geen gouden tip voor, als Sharon heel druk is houdt mijn man haar beentjes omhoog waarna ik haar temp kan opmeten, maar als je haar beentjes niet kunt vast pakken.... dan zou ik denken aan een oorthermometer, maarja, die heb je waarschijnlijk ook niet 1 2 3 bij de hand. Heb je ondertussen haar temp al op kunnen meten?

Hier trouwens ook een zombie, manlief ligt nog lekker te dutten ;), vind het wel zielig voor onze kleine meid, maarja, wat doe je ertegen?

Geniet van je zwangerschap trouwens :).

Liefs,

Fem

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dank je Fem. zo te horen hebben jullie inderdaad ook een zware nacht achter de rug. Bedankt voor je tips, ik overweeg een oorthermometer te kopen. Ze zijn minder nauwkeurig, maar beter iets dan niets op dit soort momenten. Vandaag heb ik haar eindelijk een zetpilletje weten te geven, maar ze is nog hartstikke ziek :cry:

sterkte met jullie meisje en hopelijk een betere nacht!
    Amber

14. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Gelukkig heb je een zetpil kunnen geven, dat scheelt al, en ook al is een oorthermometer niet tot de graad nauwkeurig, je kunt in ieder geval meten of ze koorts heeft.. toch?

Hier is ze op het moment heel vrolijk maar ik hou mijn hart vast voor de nacht, hopelijk slaapt ze een beetje, we moeten beiden werken morgen dus het is wel prettig ;) hahaha.

Jij ook beterschap!

Liefs, Fem

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hoi Fem,

gelukkig is jullie meisje vrolijk! Lize heeft helaas heel veel overgegeven vandaag en geen minuut geslapen. Nu ligt ze eindelijk in slaap en begint de buurman (die al 2 maanden aan het verbouwen is) te timmeren :evil: terwijl we vanmiddag hebben laten weten dat Lize ziek is...pffff
    Deze mama gaat straks een telefoontje plegen, want het is nu wel genoeg.
    Wij moeten morgen ook werken, maar omdat het zo duidelijk is dat Lize niet naar het kdv kan, zal mijn moeder morgenochtendvroeg komen. Ze komt van ver dus ze verdient een standbeeld. :)
    Buurman is opgehouden....

goede nacht!
    Amber

16. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik zit (figuurlijk) op mijn knieën te bidden dat ze vanacht goed slaapt, mammoet er vroeg uit ivm spitsalarm (gatverdamme), ze ligt net op bed en ze pruttelt wel wat (ze is schor van het huilen van afgelopen nacht, klinkt zo zielig :() maar het is nu weer stil...... hopelijk blijft Lize ook lekker rustig en slaapt ze goed, ik hoop met je mee.

Fijn dat je moeder dan kan komen he? Zo te lezen heeft ze ook een beetje griep? Geen idee eigenlijk... Sharon morgen ook naar het KDV.

Trouwens, vanavond voelde mijn man even in haar mondje, komt er onderin ook nog een tandje door, arm kind, alles tegerlijkertijd, 2 kiezen en een tandje, ach gossie.

Ik wens jullie ook een fijne nachtrust toe ;).

Liefs,

Fem

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hoi Fem, hier nog een kort updatetje...
    Lize had inderdaad ook iets anders onder de leden, ze was zo ontzettend ziek. Na die nacht (die overigens best redelijk ging) volgden er nog 2 rampnachten met veel overgeven en veel huilen en veeeel troosten... Het was echt niet leuk meer. We zijn naar de ha geweest, ze heeft ´hoge´ ontstekingen (huh?). Maar gelukkig heeft ze vannacht voor het eerst weer 12 uur onafgebroken doorgeslapen en was ze weer de oude vanochtend! (oh, mama is zo blij!). Ze eet en drinkt weer en geeft niet meer over. WEL krijgt ze nu opeens zure stinkluiers, dus het kan nog steeds ook een tand of kies zijn. Volgens mij kreeg ze gewoon van alles tegelijk. Hoe is het nu met Sharon, heeft het bidden op je knieen geholpen :) Ik hoop ´t...

groetjes
    Amber

18. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh jeetje joh... hoge ontstekingen? Wat omschrijft de HA dat gek... maar gelukkig gaat het nu weer goed met haar en die stinkende poepluiers... ja, dat zou idd best een tandje kunnen zijn...

Hier gaat het ook wel goed, ze kwijlt de hele boel bij elkaar (ik kan er bijna achteraan lopen met een dweil ;)), maar ondertussen komen we dus twee kiezen en een tandje onderin door... :confused:, alles tegerlijkertijd hier... mondhoekjes zijn ook helemaal schraal, achhh, vind ik zo zielig. MAAR: het slapen gaat supergoed en ze is ook weer heel erg vrolijk :D! Dus het gaat de goede kant op!

Liefs van mij

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lang leve een goede nachtrust!

Deel Deze Pagina