niet willen liggen en dan huilen!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klaske, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi hoi

ik heb een vraagje
    mijn dochtertje wil graag alles zien.
    zolang ik haar draag geen problemen maar zodra ik haar neerleg begint ze te krijsen en te huilen.
    nu vind ik dit niet leuk natuurlijk als moeder, maar haar rond sjouwen de hele dag vind ik ook niet leuk
    ik heb geen draagdoek en wil dit eigenlijk ook niet
    laat jij je kindje huilen??
    ik ben nu bezig met eten koken en kan haar er even niet bij hebben.
    wat is jullie advies?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben onze kindjes nooit laten huilen, gewoon omdat wij dit niet willen.

Maar wat ik me afvraag, hoe oud is je kindje eigenlijk? Komt op mij over als een kindje van pas een paar maanden. En nee dat zou ik echt absoluut niet laten huilen, maar gewoon veilig en geborgen bij je houden.

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik zet mijn zoontje wel ooit bij me als hij niks anders wil.
    In de eetstoel. Dan geef ik hem een dicht doorzichtig doosje met een paar rozijntjes er in. Wel eentje waar het dekseltje makkelijk af kan, zo gemeen ben ik nou ook weer niet :D
    Is hij ff bezig. Werkt prima.

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een wippertje hebt gewoon lekker bij je houden onder het eten koken als je kindje nog te jong is voor een eetstoel en zo kun je je kindje ook aandacht geven intussen.
    Wat niet verward moet worden is huilen en jengelen.
    Bij jengelen liet ik mijn dochter lekker even gaan want zodoende heeft ze geleerd zichzelf te vermaken en bij huilen nam ik der bij me en andere dingen lopen niet weg en ik keek niet op de klok maar ik ben alleenstaand dus heb met niemand verders rekening te houden op mijn dochter na dus misschien scheelde/scheelt dat ook.

5. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    mijn knidje is 12 weken

maar ik laat haar nu eventjes huilen, ben bezig met vlees braden

ik heb haar inmiddels wel bij me omdat ik nu voor de computer zit, maar zo dadelijk als ik weer evem in de keuken moet zijn wil ik haar niet bij gasfornuis op mijn arm.
    dat is toch ook wel begrijpelijk?

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ja dat lijkt me ook heel verstandig. Heb je al ooit een wippertje geprobeerd..?? Er zijn ook van die stoeltjes speciaal voor baby's, maar daar heb ik geen ervaring mee. Maar daar zit ze dus ook rechtop in. En op de buik laten liggen, kunnen kindjes vaak ook meer zien!

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef natuurlijk is dat begrijpelijk, stel je voor dat er iets zal spetteren of iets anders bbrrr.
    En jij als moeder hoort precies welk huiltje het is hoor dus ga op je gevoel af.

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik had mijn kleine man ook heel erg veel bij me in de wipper zitten (eigenlijk bij alle huishoudelijke klusjes, was ophangen was ook zo'n favoriet van hem). Ondertussen zong ik liedjes voor hem en hij vond het altijd geweldig. Dat hebben we zeker tot een maand of 6 zo gedaan. Voordeel van een wipstoelte is dat ie ook behoorlijk plat kan dus zeker geschikt is voor kleintjes.

9. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Mijn joey is nu ook 3mnd en hij doet precies hetzelfde!
    Waar ik achter ben gekomen is dat als hij huilt als ik hem neer wil leggen is dat ik hem in slaap moet wiegen
    Hij is dan moe
    Wat ik ook aan ben begonnen is hem op bed leggen rond half 1 na het eten dan slaapt hij tot half 4
    Als hij wakker is om half 9 sochtends eet hij lekker daarna is hij ook moe en doet dat ook
    Dus ik wieg hem lekker in slaap
    Ik zou zeggen probeer je kleine te wiegen :)

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mijn dochter zet het de laatste tijd in eerste instantie ook op een krijsen als ik haar in de box leg en inderdaad als moeder vindt ik dit echt niet leuk. Ik moet zeggen dat als ik snel weg loop en er even geen aandacht aan besteed, dat ze er 9 van de 10 keer meteen mee op houdt. ;)
    Als ze toch overstuur raakt, pak ik haar natuurlijk wel.
    Ik leg haar nu met een kleed en daarop een speelkleed op de grond, vindt ze heerlijk! Dat ik dat niet eerder heb gedaan, ze kan dan meer zien en vindt de knispergeluidjes fantastisch, zo schattig.
    Met koken zou je, zoals al genoemd is, haar inderdaad ik de wipstoel in de buurt kunnen zetten, is wel zo gezellig. ;)

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tijdens het koken deed ik hem inderdaad ook in de wipstoel als hij er geen zin in had. Op een gegeven moment ben ik hem zelfs vaak tijdens het koken voor de TV gaan zetten. Anders hield ie het echt niet vol... Nog steeds red ik het vaak niet met koken. Ik begin dus ook pas als manlief thuis is (die er gelukkig al om 17.15 is).

12. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie niet zo'n speelgoedbrug?
    Ik weet niet hoe dit heet hoor haha maar dat je kindje op een kleed ligt en dan onder zo'n brugje met speelgoedjes die eraan hangt?(tot zover mijn probeersel van uitleggen haha)
    Is erg leuk voor die kleintjes om naar te kijken en tegen aan proberen te slaan ofwel proberen vast te pakken.
    Of een boxspiraal?

13. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, ja lastig he! Ik heb onze dochter wel af en toe even laten huilen, en vaak stopte ze dan na een paar minuutjes en dan was ze in de box lekker bezig. Ook zette ik haar in de wipstoel erbij met de babygym. Ik heb haar zeker niet de hele tijd rondgedragen maar wel veel aandacht gegeven en ook juist als ze lekker aan t spelen was. Toen ze wat groter was had ik een hobbelpaardje waar ze in kon, of in de schommel in de deuropening van de keuken. Zemag van ons namelijk niet in de keuken als ik aan t koken ben....en daar is ze het echt niet mee eens!!!

Succes, als je babytje echt nog klein is zou ik proberen zoveel mogelijk bij je maar soms ook wel even laten, en met een wat ouder kindje kun je proberen de tijden dat ze zelf speelt wat te gaan rekken.

14. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    bedankt voor advies

ga wippertje proberen en nu heeft ze fles om 13 uur gehad en heb haar voor het eerst in het bedje gelegd. ze was doodop vanaf vanmorgen 7 uur al op en eerst naar het zh voor controle heupjes en later nog fysiotherapie voor meting hoofdje.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja persoonlijk zou ik dan dus gewoon het vlees braden als je kindje slaapt of als vriend/man thuis is.

Maar vooruit, ik heb geen idee hoe lang dat vlees braden duurt, want ik heb dat nog nooit gedaan (ik eet geen vlees en vriendlief mag dat zelf doen, jakkes ;)). Enige wat ik weleens doe is gehakt rul bakken, maar dat spettert niet en stukjes kipfilet aanbakken, en dat spettert ook niet, en is beide met een paar minuutjes gebeurd.

En tja ik heb dus best weleens met een kleintje op de arm (zelfs een aantal keer aan de borst) mn pan staan roeren.

Laten huilen zou ik dus niet doen, maar om heel even naar de keuken te lopen een keer te draaien en weer terug te gaan vind ik het kunnen ;). Net zoals als mama even naar het toilet moet (want dat moet ook soms gebeuren :D). Maar verder dus niet.

Misschien kan je idd proberen of hij in de maxicosi/wipstoel wil zitten en dan gewoon toch een beetje bij je is.

Deel Deze Pagina