Huilen in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nijntje1978, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Gisteravond begon onze dochter na ongeveer 45 minuten in haar bedje te liggen enorm te huilen. Echt een zielige huil. Gaan we kijken, blijkt dat ze ligt te slapen. Na een minuut of 10 was ze weer stil, maar ze heeft nog een aantal keer zo'n huilbui gehad. Als ik haar uit haar bedje haalde bleek ze echt te slapen. Van aanraking werd ze rustig. Iemand dit ook meegemaakt? Het is net of ze een vreselijke nachtmerrie heeft ofzo. Uiteindelijk is ze stil geworden, maar het was echt zielig om te zien.

2. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Mijn dochtertje doet dat ook.
    Soms gilt ze er zelfs bij en als ik dan ga kijken ligt ze heerlijk te slapen.
    Ik merk wel dat ze meer ophuilt uit haar slaap als ze een hele drukke dag heeft gehad of als ze juist die dag veel gehuild heeft.
    Ze zeggen dat kindjes snachts in hun slaap de hele dag verwerken misschien dat het ook daar mee heeft te maken...

3. wolly

wolly Niet meer actief

Jayden doet dat hier ook, en meestal als hij die dag een beetje huilerig is geweest.
    Soms is dat best zielig om te zien.
    Het heeft met de prikkels te maken die ze meemaken over de dag en dan gaan de kleintjes dat in hun slaap verwerken.

4. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! Als dit bij jullie kindjes gebeurt, knuffelen jullie ze dan of laat je ze liggen?

5. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ik laat Jaimy gewoon lekker liggen ;)

6. wolly

wolly Niet meer actief

Als hij een beetje jammert dan laat ik hem liggen maar als het echt huilen wordt en hard dan haal ik hem eruit om hem te troosten.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier eigenlijk iedere nacht, heeft met de slaap fase te maken heb ik mij laten vertellen.

Ik kan hier bijna de klok erop gelijk zetten wanneer hij dat gaat doen, en reageer er dus niet meer op.

Ik hoor nu aan het huiltje wanneer er echt iets aan de hand is

8. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi meiden

Onze Chris huilt regelmatig in zijn slaap, maar af en toe gilt hij er ook bij! Ik vertelde het laatst op het CB, maar daar ontkenden ze dat hij nachtmerries heeft. Schijnbaar kan een kind van 2 maanden nog niet dromen.
    Ik zorg dat hij zijn speentje heeft en dan wordt hij wel rustig, maar zielig blijft het wel hoor.

9. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Caitlin wordt ook huilend en soms gillend wakker ( nou ja wakker, ze slaapt dan nog echt ) en ik pak haar dan meestal wel er uit maar ze valt daarna niet meer meteen in slaap.

10. Anique

Anique Niet meer actief

Ja Can doet dat ook regelmatig. Hij heeft tijden dat hij onrustiger slaapt en rustiger. Vaak als hij een beetje verkouden is huilt hij vaker, en hij zit op de creche dus hij is veel verkouden :S

11. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Volgens mij is het onzin dat kindjes van 2 maanden niet zouden dromen :S. Je ziet duidelijk dat ze periodes van remslaap hebben, dat is de slaap waarin je droomt.

op wikipedia: "Pasgeboren brengen wel 70% van hun slaap in remslaap door. Kennelijk heeft remslaap in deze levensfase ook een functie in de ontwikkeling van de hersenen."

Okke huilt en schreeuwt soms ook in z'n slaap. Ik vind het zo zielig dat ik hem een beetje vasthoudt terwijl hij in z'n wiegje ligt. Het is vaak ineens weer over. Echt heel zielig om te zien!

Deel Deze Pagina