baby 7 maanden weigert drinken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bizzy, Oct 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Maar dan ook echt alles...dr melk, sapjes, water, thee noem maar op!
    Tuitbekers geprobeerd, andere flessen noem maar op.
    Leuk vind ze wel uit een normale beker drinken maar dit word een knoeizooi en erg lastig omdat ze haar beker natuurlijk niet zelf vast houd.
    Ze begint behoorlijk last te krijgen van harde ontlasting, zo zielig!

2. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,273
    2,035
    113
    Heb je een grotere maat speen geprobeerd? Mijn zoontje wilde rond die leeftijd opeens ook niet meer drinken, toen bleek dat een grotere speen op de fles dé oplossing was. Succes!

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Tnx voor je tip!
    Helaas hebben we dat ookal geprobeerd

4. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,273
    2,035
    113
    Wat lastig zeg! Zijn er misschien tandjes op komst? Verder zou ik het blijven aanbieden, en dan maar wat extra vocht bij bv. het fruit doen.

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Tja beker geven en vasthouden?
    Als het enige manier waneer ze drinkt zou ik dat doen.

Probeer eens nuby rietjes beker kost tijd om te leren dat wel. Of anders pakje met ritje sap/melk of beker met rietje die je vasthoud

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier ook gehad, niets hielp. Ik was ook echt radeloos, uiteindelijk een rietjes beker gekocht van de Hema. Het was even oefenen maar sindsdien drinkt ze weer

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier met 8 maanden ook begonnen met een rietjesbeker, wij hebben die van Nuby.
    Hier rond de 11 maanden even een paar dagen bijna niks gedronken, nadat hij ziek was geweest. Toen ook slokjes uit een bekertje gegeven, dat vond hij erg interessant en zo kreeg hij toch wat binnen. Verder wat extra fruit en yoghurt gegeven.

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Dit hebben wij ook gehad met mijn zoon, na alles uit de kast te hebben gehaald begon hij toch af te vallen. Toen in overleg met een voedingsdeskundige van het cb over gestapt op gewone melk met toevoeging van vit D. Hij had altijd netjes en goed zijn melk gedronken totdat we dus overstapten op de vervolg voeding (nr2), schijnbaar lustte hij dat dus echt niet

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Tandjes zijn idd aanwezig al 4 om precies te zijn.
    Normale melk mag dl niet ivm zware kma.
    Rietjes beker kan ik nog gaan uitproberen

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Rietjesbeker evt eerst met een pakje drinken en als het rietje in dr mond zit in het pakje knijpen zodat er wat uit komt. Of gewoon een rietje in een glas (super interessant vond mijn dochter dat)

11. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Rond die leeftijd gaan veel kinderen flesweigeren. Wij zaten op gegeven moment een weekend in ziekenhuis met dl, om erachter te komen wat er was. Dl wilde dus geen fles meer. Ze wilde ook niet meer schuin op schoot zitten tijdens voeden, alleen nog maar recht vooruit of in de maxicosi en inderdaad uit een bekertje of pap met lepeltje. Succes :)

Er zijn handige kleine 'kinderglazen' van b.v. nijntje, die kunnen ze snel vasthouden.

Share This Page