Hallo allemaal, Even een vraagje. Ik weet inmiddels dat een kindje een maand of 3 moet lopen voordat je schoentjes gaat kopen. Nu loopt Charlotte sinds 8 februari achter haar loopkar en inmiddels ook aan 1 handje. Maar het is verre van soepel hoor, vaak nog met gestrekte knieën en wat wiebelig, dus ze moet nog veel oefenen. Maar wanneer begin je nu ongeveer te rekenen met die 3 maanden, is dat echt vanaf de eerste stapjes of wanneer ze zelfstandig lopen en daar dan 3 maanden bij? Ik vraag dit omdat ik slofjes heb gekocht voor over een maand of 3, maar wil er eigenlijk nog een paar bijkopen in een andere kleur. Of moet ik dat niet doen en tegen die tijd een paar soepele echte schoentjes kopen? Wie weet dit of hoe hebben jullie het gedaan? Hoor het graag, alvast bedankt!
Mijn dochter loopt ook met de loopkar, dit kan ze al een hele tijd. Maar dit is echt geen los lopen hoor. Ik zou gewoon nog een paar slofjes kopen...het kan nog wel een tijdje duren voordat ze echt los gaan lopen.
Je hoeft echt geen drie maanden te wachten voor je schoenen gaat kopen hoor. Als ze eenmaal los lopen gaat het zo snel. Mijn dochter liep een paar weken los, toen ze toch echt schoenen nodig had, omdat ze ook buiten wilde lopen. Dat gaat een beetje lastig op slofjes met dit weer Wij hebben dus toen schoenen voor haar gekocht. Zolang dat met een hele flexibele zool is is dat prima. Thuis loopt ze altijd op sokken of slofjes. Maar ik zou dus wel rekenen vanaf het moment dat ze écht los loopt. Kijk gewoon hoe het lopen zich ontwikkelt en je ziet gauw genoeg wanneer ze schoenen nodig hebben.
ik ben pas schoentjes gaan kopen toen ze echt los liep, ze was 1 toen ze echt los liep 2 week later heb ik schoentjes gekocht, wel met flexiebele zolen, dr visser en elefant ze liep al met 8mnd langs banken en stoelen ook achter de blokken kar. maar in huis loopt ze nog steeds op sokken of slofjes
Ok bedankt dames! Ik zag al dat ze die babypaws voor grotere maten verkopen ook, dus dan kunnen ze ze altijd in huis dragen, ongeacht hoelang ze dan lopen natuurlijk. Dan schaf ik gewoon nog een paar slofjes aan, bedankt voor de tip consider want die rode zijn echt enig, heb ook al een paar rode zomerkleertjes gekocht, vandaar!
leuk he dat lopen... die van mij begint nu ook rond te stappen aan de poppewagen en met twee handjes aan die van ons. voor zover ik het begrepen heb is zodra ze echt goed lopen. ( dus echt los en redelijk stabiel zonder na 2 meter te vallen) dat je ze dan nog een week of 6 tot 8 het beste op slofjes of blote voetjes kan laten lopen ( binnenshuis dan natuurlijk) en daarna stevige schoentjes met een flexibele zool die je helemaal moet kunnen buigen. en het liefst dan ook schoentjes die een beetje stevig om de enkeltjes zitten. dus ik denk dat de slofjes die je hebt gekocht nog prima gaan hoor! en wat je ook nog kunt doen is als je echte schoentjes heb gekocht beginnen ermee met oefenen buiten en dan binnen nog slofjes of blote voetjes. het schijnt dat ze ook moet oefenen op schoentjes of zelfs dan ineens niet meer willen lopen