Zelf zou ik in jouw geval 110 kopen. Ik heb een paar keer broeken gekocht, die ze goed paste maar toch echt binnen de kortste keren niet meer paste omdat ze ineens zoveel groeide. Ze is nu 109 cm maar ik heb broeken 122 moeten kopen, omdat ze qua taille de 116 niet paste! Ze zijn dus te lang, maar bij benen en taille zitten ze goed.
Bedankt voor alle reacties! Ik ben vandaag goed geslaagd Qua maat heb ik een gedeelte 104 en een gedeelte 110 gekocht, heb het maar een beetje op de gok gedaan. Vanmiddag alles gepast en er is 1 shirt van name iT maat 104 wat echt nog te groot is Name iT valt sowieso erg groot naar mijn idee. Heb ook erg leuke kleding bij Primark gekocht, daar moet je helemaal op de gok kopen want van die maten klopt al helemaal niks! Al met al, ik ben goed geslaagd
Dat heb ik dus met onze oudste, is 4,5 jaar maar is 122 cm lang en fors gebouwd (ze kan door gaan voor 6-7) En het is dus zeker qua bovenkleding echt zoeken naar leeftijdsgeschikte kleding Qua broeken: ze kan qua lengte 116-122 nog prima dragen (leggings passen dan prima) Maar ze heeft door haar forse bouw en buikje in dr middel 128 nodig, soms al 134 Ik koop tegenwoordig dus alleen maar broeken met elastiek in de middel of met knoopsgatenelastiek. En de goedkopere broeken daar raus ik een stuk van af om ze op lengte te brengen Ze zit nl al zeker een jaar in deze maten.
Juist daarom kiezen wij vaak voor name-it omdat die lekker lang zijn (bij andere shirts is het vaak dat de mouwen goed zitten maar we een stukje rug te kort komen)
Smal valt het niet, maar ook niet waanzinnig breed. Het valt wel groot/lang. Iets van name it een maat groter past altijd pas als laatst en dus het langst als de rest van een maat al te klein is/wordt. qua broeken: hangt alles af van het model! je hebt hele brede modellen en ook mooie smalle modellen. Er zit vaak knoopsgatelastiek in.
Ligt aan het merk en het soort broek! Sommige merken (C&A, H&M) vallen groot en dan zou ik voor 104 gaan. Is het een broek die ook goed in de zomer kan, dan v0or 110. Dus ligt er een beetje aan wat je zoekt en hoe het valt. Je kunt ff een broek pakken die precies lang genoeg is, en die dan langs je arm of langs je schouder naar beneden laten vallen. Even onthouden tot waar de onderkant van de pijp dan komt, dan kun je in de winkel even een beetje 'meten'!
De name it treggings zijn behoorlijk smal. Ik heb voor dochterlief de gewone slimfit jeans van name it, die vallen bij mijn dochter mooi aansluitend (1.04 en 16 kg) Als je super smalle broekjes zoekt, de superskinny van h&m krijg ik mijn dochter niet ingepropt ook retour valt vaak heel smal...
De superskinny van de H&M is da inderdaad een goede optie, die past mijn dochter ook. En verder heeft zij slim fit skinny van Mexx, maar die vallen soms een fractie wijder. Het is inderdaad zoeken, slim fit is vaak niet smal genoeg. En mijn dochter heeft blijkbaar hele kleine billen....