ik zit al een beetje naar winterjassen voor me zoontje te kijken, hij is nu 6 wk oud,hij draagt nu nog maat 56, welke maat zou die ongeveer in oktober hebben?? 68 of groter??
ik denk 62, maar kwa jas is een maat groter altijd wel fijn, de mouwen kan je omslaan als het nodig is.
Wat ik rond die tijd deed, is in de groeicurve in het boekje van het cb opzoeken hoe groot mijn dochter tegen die tijd ongeveer zou zijn. Mijn dochter zat altijd vrij stabiel net boven het gemiddelde, dus dat werkte heel goed. Overigens zou ik denk ik nog even wachten met een winterjas. De eerste maanden is zo'n dikke jas echt een geprop met zo'n kleintje (vonden wij) en het ligt buiten toch nog altijd in de wagen, dus kun je er makkelijk een dekentje over leggen, of in de mc, ook op te lossen met dekentje/voetenzak, enz. Tweede helft van de winter zal je zoontje inderdaad wel een winterjas nodig hebben, maar dan zou ik lekker kijken in de eerste uitverkoop.
Ik zou ook voor 62/68 gaan. Zeker niet groter. Zo'n klein ventje kun je beter te warm dan te koud inpakken.
68 en als deze eerst nog even te groot is gewoon een dik vest of een bodywarmer over een vestje. Pas in de wandelwagen is de jas echt nodig. Zolang ze in de kinderwagen liggen en in de maxi cosi met goede voetenzak oid heb je genoeg aan een lekker vest.
@Jonon: Het is juist andersom! Er zijn meer kindjes overleden aan te warm dan aan te koud. Groeicurve nakijken is een goede tip, dat klopt wel ongeveer.