welke maat pampers inslaan verwachting gemiddeld kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hummie, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ja, het ligt ook een beetje aan de verhoudingen. Mijn dochter was ook 8,5 pond en 55cm, dus niet echt 'boeddha', maar gewoon helemaal groot. De luiers maat 1 paste haar ook weken heel goed. Een vriendin van mij heeft een kindje van 47 cm en 6,5 pond bij haar geboorte en haar buikje was op een gegeven moment te dik om de plakkers vast te krijgen.

2. Carolyn

Carolyn Actief lid

2 jun 2008
    317
    0
    0
    Ik heb maar 1 pak maat 1 ingeslagen (er zitten toch al wat in de prenatal doos), kan altijd wat extra (laten) halen als het moet. Maat 2 heb ik 4 pakken ingeslagen en de rest maat 3. De maten schelen echt weinig qua kilo's en misschien kun je de bon bewaren en het achteraf als het te klein blijkt alsnog ruilen? Als het pak niet aangebroken en je de bon hebt doen ze volgens mij niet zo moeilijk met ruilen.

Succes ermee :)

3. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sowieso koop ik altijd vrij klein, dus als ons kind qua maat zowel in 4 als 4+ kan, koop ik maat 4. Daar zitten er namelijk wat meer in. Luiers zijn nog altijd niet gratis, helaas. :D

Maar ik heb zelf alleen één pak nr. 1 (en kan er dan evt bijhalen) en daarnaast wat meer gekocht van nr. 2. Zelf heb ik met geen enkele luier moeite gehad met de kinderen, maar wel grote voorkeur voor Pampers ontwikkeld (die ik dus alleen in groot inkoop in aanbiedingen).

4. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Vincent was 5045gr bij de geboorte en 55 cm. Hij heeft iets van 3 weken maat 1 aan gehad. Daarna zijn we overgestapt op maat 2. Maat 1 was toen al gewoon te klein. Paste om de buik nog prima, maar was gewoon te kort aan 1 kant (Net als zijn broeken zeg maar, te veel taille, te weinig broekspijp).
    En gezien de hoeveelheid spuitluiers (BV) is het prettig om ze iets hoger op de rug te hebben zitten.

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik had 2 pakken nr 1 liggen en toen die op waren nieuwe bijgehaald.

6. Miniman

Miniman Niet meer actief

Koop gewoon 1 pakje newborn maat 1 en een pak maat 2...
    Dan heb je altijd genoeg voor een paar dagen en luiers zijn zo bijgehaald. Overigens zijn wij begonnen met maat 2. (9 pond baby)

7. Jeetje wat doen er veel een korte tijd met maat 1. Hier ben ik met de 3e pak bezig van maat 1, en er liggen nog 2 pakken maat 1. Voorlopig zit ie daar nog wel in. En hij was niet echt klein bij de geboorte (zie onderschrift)

8. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hey Hummie!!!!!!

Je bent al bijna zo ver meid........hoe voel je je??
    Dat spookje van mij is vandaag al 16 weken...tijd vliegt voorbij
    Maar ik ben nu de laatste nr 2 luiers aan het opmaken.....heb net drie DOZEN nr 3 bij de ah vandaan haha.
    Nou is die van mij ook niet zo groot en zwaar maar ik heb er dus best lang mee gedaan....en ik vind die van pampers ideaal....tenminste soepele luier....je hebt ook echt onwijs stugge dingen.
    En heb ook wel eens een borstvoedings lekkage 8) maar volgens mij werkt alleen dubbelzijdige tape op het ruggetje daar tegen :D.
    Joh en dan heb je weer wat te doen.....die poep is echt rotzooi.....er is ook robijn in de aanbieding bij de ah haha....vooral voor de witte was geen overbodige luxe!
    Nou hoop dat verder alles goed gaat!!

doeiiiii eertje

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    pff.. ik zit nog steeds in maatje 1?!
    Meneer was 3200gram en nu bijna 11 weken.
    Vooral de eerste weken gaan de luiers erg snel vond ik. Geloof dat ik nu al 5 pakken erdoor heb gejaagd. Toevallig net aan de laatste paar bezig, dus nu ga ik geen nieuwe kopen maar over op de 2 die ik ook al had ingeslagen... En nu is hij ruim 5 kg.

10. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Van de pampers-site
    Maten
    1 (2 - 5 kg)
    2 (3 - 6 kg)
    3 (4 - 7 kg)

Pampers maatje 2 is vanaf 3 kilo, dus 6 pond. Als je een beetje baby met een normaal maatje hebt, zou je dus in theorie heel maatje 1 over kunnen slaan!

11. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    maaaaaaaaaar des de groter de maat....des te minder luiers er in het pak zitten....toch;)

Mijn tip aan Hummie...haha...:D.....gewoon in maatje 1 blijven proppen tot ze uit de luiers is:D

12. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Oooh, das ook lullig! Had ik niet eens door!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb hier 5 pakken maatje 1 liggen en tot nu toe verwachten wij een gemiddeld kindje. Zolang nr 1 past, ga ik niet over op nr 2 omdat er idd minder inzitten in een grotere maat.
    Ik heb ze overigens in de aanbieding gekocht en met een kortingsbon en heb nu 5 pakken voor 30 euro.
    Ik vind pampers ook het fijnst en mijn ervaring is dat kindjes van 8/9 pond prima maatje 1 passen. Mocht ik wel wat overhouden kan ik vast iemand anders er een plezier mee doen.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan hoop ik echt dat je kindje inderdaad ook gemiddeld is :). Eva werd ook als een gemiddeld kindje geschat, maar was 4350 gram en erg breed. We hebben een paar dagen maat 1 gebruikt (20 luiers ofzo?) en toen toch maar over gegaan op maat 2.
    Maar anders doe je er iemand anders wel een plezier mee ;). Wij hadden ook nog een luiertaart gekregen met te kleine luiers dus ik had een flinke tas met luiers voor iemand van de yoga :)

15. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    Hey eertje!!

leuk van je te horen! 16 weken alweer?? wat vliegt de tijd he?! Gaat het goed met jou en milan? Hier alles prima, voel me gelukkig topfit. nog een maand idd, gaat echt snel nu. Volgende week nog werken en dan heb ik verlof, kijk er erg naar uit!! :) nou je hoort het wel hier als ze er is! ;)

Ik heb met de 3 voor 2 aanbieding pampers 1 pak maat 1 aangeschaft en 2 pakken maat 2 dan zit ik altijd goed. Kan maat 1 altijd weer bijhalen als ze het nog nodig heeft, maar ben altijd erg gehaaid op aanbiedingen, scheelt toch enorm!!

liefs humm

Deel Deze Pagina