Hoi, ik ben eens benieuwd naar hoeveel jullie kindjes nog slapen/sliepen op deze leeftijd. Jurre slaapt namelijk overdag niet zo heel veel, de laatste 2 dagen is het echt drama maar daarvoor ging het vaak als volgt: 8.00-8.30 uur wakker 10.00-10.30 uur naar bed, soms slaapt hij dan 3 kwartier, soms anderhalf uur 14.00 uur wandelen, vaak slaapt hij dan een uurtje in de wandelwagenbak 15.30 uur weer naar bed, vaak voor nog een uurtje Dan rond 17.30 uur soms nog een half uurtje, heel soms 3 kwartier, maar soms is hij ook wakker en slaapt hij helemaal niet tussen zijn voedingen in 20.30 naar bed, dan slaapt hij dus tot 8.00 uur 's ochtends met nog 1 voeding om 22.30 uur, die hij slapend opdrinkt. Dit was het tot voor kort, helaas heeft hij sinds gister besloten dat hij even geen goede zin heeft. Gister heeft hij overdag maar 1.5 uur geslapen, vandaag alles bij elkaar zo'n 2,5 uur. Ik ben wel eens benieuwd naar jullie kindjes, of het slaapkopjes zijn of niet. Oh en herkent iemand dit toevallig? Als hij 's ochtends wakker wordt om 8.00 uur dan meldt hij zich eigenlijk niet. Je hoort dat hij wakker is (bewegen in bed, soms wat gebrabbel), maar huilen doet hij niet. Ook niet als hij een vieze luier heeft (wat standaard is 's ochtends, vaak zit hij met romper en al onder). Ook heb ik het idee dat hij dan echt nog geen honger heeft.... Heel... apart. Hij ligt dan zo rustig in bed, vingers in de mond, beetje rondkijken.. En als je dan op zijn kamer komt dan krijg je gelijk een stralende glimlach! Vanochtend hoorde ik hem om 8 uur voor het eerst, maar was toen weer in slaap gevallen en ik schrok om half 10 wakker, en meneer had geen kik gegeven. Dat is toch vaag?!?! Herkent iemand dat? Groetjes! En sorry voor mijn hele verhaal
Fleur is 4 mnd. en een week 7:00/7:30 wakker tot ongeveer 9:30 9:30 - 11:30 slapen 13:30 - 16:00/16:30 slapen 18:00 - 22:00 slapen 22:45-00:00 slapen en daartussen is het eten en wat spelen enzovoorts. 's middags gaan we vaak wandelen als ze moe aan het worden is en normaal naar bed zou gaan leggen we haar in de wandelwagenbak en gaan we een stukje lopen.
hoi jayden is nu bijna 4 maanden en slaapt ook niet veel. meestal maar een half uurtje en dan is ie weer klaar wakker. vooral sochtends als ie om half 7 opstaat, slaapt ie om 9 uur weer op kdv. dan smiddags rond 1300 uur en rond half 3. maar steeds maar maxmaal een uurtje. als ik thuis ben slaap ie voornamelijk in de wandelwagen als ik smiddags loop met hem. maar heel vaak blijft ie heel de avond wakker, van 1600 smiddags tot 8 uur svaonds groetjes
Heel herkenbaar! Tot 6 maanden sliep mijn mannetje ook zo weinig overdag. Ook het smorgens niet huilen hadden we hier. Vaak gaf ik de eerste fles pas tegen 21.00uur. De laatste 2 maanden heeft hij 3 vaste slaapjes op een dag, en smorgens rond 7uur laat hij zich wel horen! Honger!
Wij hebben volgens mij echt een slaapkop, zijn schema ongeveer: 7.00/7.30 flesje. Meestal moet ik hem wakker maken, maar soms is ie al wakker. Na het flesje meteen weer naar bed, en dan slaapt ie meestal tot 9.30/10.00, en krijgt ie fruit. Rond 11.00 wordt ie weer moe, en gaat ie weer slapen. Om 12.00 wakker maken voor de fles. Rond 13.00 terug naar bed, en om 14.30/15.00 is ie weer wakker, en krijgt ie groente. Na de fles van 16.00 terug naar bed, en dan slaapt ie weer tot 20.00/20.30. Vaak moeten we hem weer wakker maken. Dan blijft ie beneden en wakker tot 21.00/21.30, en dan weer naar bed tot de volgende ochtend.
Hier ook een slaapkoppie : 7.45 uur: wakker maken of hij ligt lekker te duimen in zijn bedje en een flesje (210/7) 9.00 uur: terug naar bed 12.00 uur: wakker maken of hij ligt lekker te duimen in zijn bedje en een flesje (210/7, maar hij drinkt ongeveer 200 op) 13.15 uur: terug naar bed 15.30 uur: wakker en spelen in de box of lekker wandelen 16.00 uur: flesje 210/7, maar drinkt ongeveer 200 op) 17.30 uur: terug naar bed 19.15 uur: mopperend in bed, maar niet huilen, dus meestal laten we hem nog wel even liggen 19.45 uur: in bad of wassen op het aankleedkussen 20.10 uur: flesje 210/7 21.30 uur: naar bed Zo ziet de dag er hier nu ongeveer uit... Liefs, Josien
hier ook een slaapkoppie 8.30 wakker bv 9.00 slapen tot 12.30 dan bv wakker tot 14.00 slapen van 14.00 tot 17.00 dan bv wakker tot 19.00 slapen tot de volgende morgen met om 21.30 nog een bv ze is per dag maar 5 uurtjes wakker! we hebben haar wel moeten inbakeren hoor om dit te bereiden, daarvoor was het echt but!!!
Mijn zoontje slaapt nu iets minder dan toen hij 4 maanden was, maar ook toen sliep hij al vanaf 19.00 tot 9.00. En ook heel rustig inderdaad. Niet huilen, maar spelen. Overdag sliep hij 3x 45 minuten (nu minder).