welke maat pampers???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nonnie26, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hey meiden,

vroeg me af welke maat pampers jullie kleintjes dragen want stond laatst toch even raar te kijken, mijn nichtje is bijna 2 en draagt maat 4 van pampers ( kruidvat), onze meid draagt met haar bijna 6 mnd pampers van pampers in maat 3????:(:( zit er dan verschil in tussen pampers en kruidvat pampers of is de mijne zo giga groot?? ( 8 kilo) weet dat ze wat voller is maar 1 maat verschil tussen 6 mnd en bijna 2 vind ik wel raar of ligt dat aan mij???

kus non

2. De billen en beentjes worden wel wat smaller en minder massief als ze groter worden.
    Maar miss is je nichtje ook gewoon klein met kleine billen?

Mijn dochtertje had met 4.5 maand al maat 5 van Kruidvat!
    Nu met 12.5 maand gaat ze langzaam naar maat 6, ze sluiten niet mooi meer.

Mijn nichtje is 16.5 maand en zit nog in maat 4..

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé heeft mt 3 en is bijna 8 kg, maar denk niet dat het lang duurt voordat we over moeten naar mt 4!

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mijn dochtertje is 20,5 maand ongeveer en die draagt maat 4 en 's nachts 4+. Deze maat heeft ze al lang, schat een maand of 7-8. Daarvoor ook heel lang in maat 3 gezeten.
    Wel belangrijk om erbij te vertellen dat ze erg klein en licht is voor haar leeftijd, zo'n 80cm en 9,8kg.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik verwacht wel dat er verschil is in pasvorm en iedere maat luier heeft zijn eigen "kilo's". Ieder kind is uiteraard ook anders gebouwd. Onze dochter is 18 maanden, bijna 15 kilo zwaar en zit sinds kort in luiermaat 5. Ik had de 4+, maar die pasvorm was vergelijkbaar met de 4.... continue natte kleding, doorlekken etc.

Kindje van vrienden van ons is 23 maanden, 9 kilo zwaar en zit in maatje 4. Is een heel smal kindje en wij hebben een brok van een meid.

6. Skye

Skye Niet meer actief

Hier met bijna 1,5 jaar maat 4+ van pampers!

7. Storm

Storm Niet meer actief

Hier nu een jaar en ook maat 4 van de kruitvat, 's nachts 4+ (neemt net even iets meer op). De plakkers raken elkaar nog bijna aan en van 4+ helemaal. Mijn zoontje is niet klein en mijns inziens ook niet dun. was met 11 mnd 11,2 kg en 80 cm.

8. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier sinds ongeveer een maand maat 3 van pampers. op het kdv krijgt hij ook wel eens maat 2 nog aan.

9. adi

adi Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.

Je moet niet naar de maten kijken, maar naar de gewichtsaanduidingen. Maat 4+ van pampers is van 9 tot 18 kilo! Daar kan een gemiddeld kind tot zeker 2-3 jaar in rondlopen.

Plus dat het verschilt per ouder. Mijn nichtje trekt haar zoontje van 7 kilo ook maat 4+. Omdat kleinere maten 'afknellen'. (ze snapt niet dat ze die plakkers niet over elkaar hoeft te plakken)

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Dochter is met 20 maanden van de 3 van pampers over gegaan naar de 4. Ze was toen bijna 10 kg (volgens pampers gaat 3 tot 9) maar aangezien ze voor haar gewicht nogal lang was zaten de 3-tjes beter dan de 4-tjes.

11. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Senne is 1,5 en draagt ook al heel lang maat 4 van pampers.
    Ze weegt rond de 10 kilo.
    Onze zoon had op die leeftijd maat 5 aan, maar die was ook een stuk zwaarder.

Overigens zit er tussen 4 en 4+ geen verschil qua maat, de 4+ luiers hebben alleen een groter absorptie vermogen, vandaar de +, deze had Nils 's nachts altijd aan, anders was hij 's morgens nat. Senne draagt deze weer niet, die is nog nooit doorgelekt.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Kruidvat en pampers is idd wel iets verschil, pampers is kleiner. Het verschilt ook wel veel per kindje/bouw. Julia heeft tot bijna een jaar met maat 3 gedaan, want die was toen ook pas 8 kilo. Inmiddels doen we met maat 4 (pampers), maar die kunnen echt nog wel een poosje.

Als klein baby'tje groeien ze hard, en zit er ook minder verschil in de maten dus ben je sneller over naar een volgende maat. Enneh, misschien heeft jouw meisje gewoon dikke billen, en is haar dochter een smaller meiske. Heeft zelfs niet altijd met gewicht te maken!

13. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    het lijkt idd een enorm verschil maar de omvang van een baby is ook wat molliger hoor. mijn oudste van 3 draagt pampers maat 5+ en mijn jongste van 9 mnd draagt al nr 4. geen zorgen maken dus

14. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier heeft de jongste maatje 3 ze 9,4 kilo maar maar 4 is veel te wijd en de oudste weegt 14,5 kilo en zit in maat 4

15. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier maat 4+, maar hij lekt steeds vaker door ´s nachts. Dus ik wilde eigenlijk eens maat 5 gaan proberen in de hoop dat dat helpt.

16. Hier een gaat onze kleine man ook naar maat 4.Vandaag bij cb geweest en hij weegt 8100 gram bij 69 cm.

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Wat raar dat er kindjes van nog geen 1 zijn die dan maat 6 passen:S
    Mijn zoontje van net 3 heeft maat 6 van kruidvat aan,maar die weegt wel al dik 25 kilo bij zijn 1m13.
    Terwijl sommige kindjes van 12 kilo er dan ook in passen,terwijl ze toch 13 kilo lichter zijn.
    best vreemd,hoewel ze best wel strak zitten bij mijn zoontje,moet hij het toch even om omdat hij diaree heeft.
    Voor de rest draagt hij normaal een onderbroek.

Met zijn 1ste verjaardag zat hij ook al in de 6 maar woog toen wel al dik 15 kilo.
    Volgens mij zit er wel een hoop verschil tussen de kruidvat 6 en de pampers 6 dat verschilt ruim een maat.

Miijn zoon was een zeer dikke baby,en zat ook al heel snel in de 5+

18. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter, 25 maanden 10,5 kg en mijn zoon, 7 maanden 8,1 kg, hebben allebei maat 4 Pampers. Voor mij wel makkelijk, zo hoef ik niet op te letten welke pamper ik pak.

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    apart
    julian word bijna 2 en die zit in maat 4+ maar 4 past die ook nog hoor als ze gaan lopen vallen de beentjes en billen wel af en dan kan je kleiner weer gaan

ps toch vind ik dat sommige mensen naar de gewicht kijken op het pak en niet na wat lekker zit bij hun kind
    hier 9 tot 18 kilo pak en me zoontje is de 12 kilo gepasseerd ik had ook wel maat 5 kunnen pakken vanaf 11 kilo maar wat heeft het voor zin als het niet lekker zit???

en is niet aanvallend bedoeld heb het over sommige mensen

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva en Lisa dragen sinds een paar maanden dezelfde maat luiers :) (aldi). Allebei maat 4. Lisa is ruim 9 kilo, Eva ongeveer 13 kilo. Maar Lisa is (nog) breed en Eva is smal. Eva past ook de broeken van Lisa, alleen zijn ze dan een heel stuk te kort ;). Eva zit al jaren in maat 4 inmiddels.

Deel Deze Pagina