Kindje de ene dag veel rustiger dan de andere

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anja89, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Voor ik me zorgen ga maken... :)
    Ons ventje is een dag of 2 achter elkaar heel druk, en dan weer 1 of 2 dagen dat ik hem alleen 's morgens of 's avonds eventjes voel.
    Terwijl hij op andere dagen bijna de hele dag aan het schoppen en bewegen is.
    Vandaag dus een rustig dagje... Heb hem we gevoeld hoor en voel hem nu ook. Maar soms úren achter elkaar niet en dan maak ik me zo'n zorgen.
    Is het normaal dat baby's in buik ook hun rustige dagen hebben en maak ik me idd zorgen om niks?
    Sta steeds op het punt om de VK te bellen. :)

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier ook de ene dag een druk kindje en de andere dag een rustig kindje. Volgens mij volkomen normaal, je bent zelf de ene dag ook drukker als de andere dag. Zolang ik hem elke dag maar eventjes voel, dan maak ik mij geen zorgen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je hoeft bij jou zwangerschapsduur je kindje zelfs nog niet elke dag te voelen, dat "hoeft" pas vanaf 28 weken. Op dit moment dus niets om je zorgen over te maken. Maar voor de geruststelling kan je natuurlijk altijd morgen ochtend even bellen, ze doen daar naar mijn ervaring nooit moeilijk over!

4. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik voel mijn kindje nog lang niet de hele dag, vaak alleen even in de ochtend en dan weer in de avond, als ik lekker op de bank ga liggen of in bed! Gister zelfs bijna de hele dag niet, pas vlak voor ik in slaap viel. Mij is gezegd dat hem hem pas vanaf week 26 a 28 elke dag gaat moet gaan voelen.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Is niet erg. Lekker genieten van de trapjes die je wel voelt.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Is hier net zo hoor. Volgens mij moet ze na een druk dagje schoppen en zwemmen gewoon ff een dagje bijkomen en slaapt ze wat meer ;)
    Zolang je haar maar wel af en toe voelt is er met deze termijn niks aan de hand.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Je bent pas 23 weken he dat is volkomen normaal. Je kindje draait ook nog een hoop. Dus hij/ zij draait ook veel en schopt tegen de placenta. Dat voel je niet.

8. misa

misa Niet meer actief

Je hoeft je kindje nu nog niet elke dag te voelen. Dus maak je geen zorgen. Pas vanaf 28 weken moet je hem of haar elke dag voelen!

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik had precies hetzelfde tussen de 20 en 28 weken, soms dagen dat hij heel weinig bewoog en dan een dag weer heel erg druk. En elke keer maakte ik me weer zorgen tot hij weer druk was.

Nu de laatste week voel ik hem wel even veel elke dag en ook bij elke draai volgens mij, ben benieuwd of dat nu ook zo blijft, de ruimte begint nu wel krapper te worden dus denk het wel.

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

had ik ook hoor! nu beweegt glimmie steeds vaker en langer dat ik soms denk, "ga es slapen ofzo?" :D:)

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Is normaal hoor! Mijn verloskundige zei altijd je bent zelf ook niet elke dag precies even druk... zit natuurlijk wel wat in. Het hangt ook een beetje af van wat je zelf doet, als je rustig op de bank zit voel je de kleiner sneller/vaker, dan dat je de hele dag in de weer bent. Vanaf 28 weken zou je je kindje inderdaad wat regelmatiger moeten gaan voelen.
    Geniet ervan!

12. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier ook nu nog niet elke dag even veel beweging te bespeuren. Ene dag duidelijk drukker dan de andere dag.

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier voel ik hem ook alleen 's avonds als ik op de bank lig en 's ochtends als ik een paar keer draai in bed. Verder een heerlijk rustig kindje. Hopelijk blijft het zo ;).

Charlie

14. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier een heel druk damentje dat zich de ene dag zo druk maakt dat ze bijna door mijn buik heen naar buiten komt en de dag daarna slaapt ze bijna de hele dag. Wel is ze elke morgen en elke avond zodra ik wakker ben of net in bed lig even heel druk en dan laat ze echt even waten dat ze er is.
    Als ik haar s´morgens niet voel dan word ik wel ongerust hoor, maar als ik dan even ga douchen en dan weer even ga liggen dan komt ze vaak wel even melden. Heb het nu nog maar 1x gehad dat ik haar helemaal niet voelde en na 1.5 dag heb ik het ziekenhuis gebeld en moest ik direct even komen om even een ctg te maken en een echo. Sinds dien gelukkig niet meer en kan ik haar zelf even wakker maken om contact te krijgen.
    Als je je echt zorgen maakt dan moet je gewoon even bellen.
    Dan komen ze gewoon even het hartje laten horen en dan kun jij ook weer gerust de avond in toch?

Deel Deze Pagina