Show jullie gedeelde kinderkamer!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Estha, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hi,

Steeds vaker hoor ik dat mensen het laten om een tweede of derde kindje te krijgen omdat zij dan slaapkamers moeten delen.
    Wij hebben drie meiden en maar twee slaapkamers waardoor onze meiden samen op één kamer liggen.
    Ze vinden het zelf helemaal gezellig en willen niet meer verhuizen.
    We willen wel een keer verhuizen naar een groter huis, mits we ons huidige huis niet met verlies hoeven te verkopen.

Onze kleinste ligt momenteel nog in een ledikant, maar we hebben een drie-persoons stapelbed gekocht. Nu ligt de oudste in het midden en de middelste onderin. Als de kleinste twee is, schuiven ze allemaal een verdieping op!

Dus show je gedeelde kinderkamer! Ik ben benieuwd naar andere en hoe zij dit opgelost hebben!

Groetjes, Estha

Bijgevoegde bestanden:

2. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    En het ledikantje...

Bijgevoegde bestanden:

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

#3 raspberry, 11 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2014
    Ze slapen nu nog apart, onze twee meiden, maar bedoeling is dat ze binnen nu en een half jaar/driekwart jaar wel samen op 1 kamer slapen.
    We hebben een stapelbed laten bouwen daarvoor, vanwege kleine kamers/weinig bergruimte/vreemde indeling van de kamers.
    Onder het onderste bed zit nog een schuiflade met extra matras en in de traptreden van het trapje, is extra bergruimte gecreeerd :)

Bijgevoegde bestanden:

4. raspberry

En vanaf de andere kant:

Bijgevoegde bestanden:

5. raspberry

De twee kinderen van mijn man slapen nu nog samen op 1 kamer en dat ziet er zo uit.
    Haaks op het stapelbed, tegen de binnenmuur, staat nog een vakkenkast van ikea. Hun kledingkasten staan op de overloop.

Bijgevoegde bestanden:

6. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Super leuk zeg! Mooi gemaakt en leuk bedacht!

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

wauw onwijs gave kamer!! mag je trots op zijn!
    maken de meiden elkaar niet wakker? zou ik snel bang voor zijn, maar is ook maar net waar ze aan gewend zijn natuurlijk
    hier maar 1 zoon, dus er hoeft niks gedeeld te worden...

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wauw, ik vind het allebei echt ontzettend gave kamers! Waar hebben jullie de bedden laten maken of gekocht? Erg mooi.

Wij hebben wel 3 slaapkamers maar eentje is echt zo'n babykamertje waar geen fatsoenlijk bed in past. De bedoeling is dus dat de jongste na volgend jaar zomer ofzo bij de oudste op de kamer komt en van het kleinste kamertje maken we dan een speelkamertje. Ik twijfel nog heel erg of ze twee aparte bedden moeten krijgen of 1 stapelbed. Het is een grote kamer en er is ruimte genoeg voor 2 bedden. Een stapelbed lijkt op de een of andere manier altijd minder comfortabel dan een gewoon bed. Maar het scheelt wel veel ruimte. Er zit een inbouwkast in de kamer dus er hoeven verder geen grote kasten bij.

9. Storm

Storm Niet meer actief

De kamer van de jongens.

10. Storm

Storm Niet meer actief

En het verstopte stukje kast.

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn kinderen delen ook een kamer. Sommige nachten gaat dat prima, andere nachten lijken ze elkaar toch wat te storen. Maar naarmate ze ouder worden gaat dat denk ik steeds iets beter. We willen trouwens wel binnen een aantal jaar verhuizen en dan beiden een eigen kamer geven.
    Foto plaats ik niet, maar mijn kinderen hebben en boerderijtje en slapen in een stapelbed kant, iets ruimer dan een gewoon ledikant waardoor ze er tot circa zes jaar in passen.

@eylem: je kunt ook kiezen voor twee (half) hoogslapers als je toch plek hebt voor twee bedden. Niet de nadelen van een hoogslaper qua elkaar misschien wakker maken met draaien. Wel ieder een stukje privé ruimte in de gedeelde kamer.

12. raspberry

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Wat een leuke kamers zeg! Hier hebben de oudste 2 een korte tijd op 1 kamer geslapen, dat ging echter helemaal niet goed helaas. Toen toch de zolder maar verbouwd.

14. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18

Nee, hier totaal niet. Wanneer er eentje ziek is komt deze bij ons tussenin.
    Soms wordt de middelste of de jongste wakker voor de speen of slokje water. Maar daar worden de andere niet wakker van. Het licht kan zelfs gewoon aan zonder dat ze wakker worden.
    Het is inderdaad misschien maar net wat ze gewend zijn..

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij ons hebben ze vorig jaar zomer in de vakantie al 4 weken op één kamer geslapen. 's Nachts ging dat prima en werden ze niet wakker van elkaar, maar goed, ik kan hier ook gewoon naar binnen lopen als ze slapen. Het probleem zat hem erin dat mijn oudste altijd vroeg wakker was en dan de jongste toch wakker ging maken. Ik had wel gezegd dat ze dat niet moest doen, maar dan ging ze toch een liedje zingen of met haar knuffel spelen en was de jongste natuurlijk wakker. We zullen wel zien, hoe ouder hoe vaster ze gaan slapen (hier dan in ieder geval haha) en het zal wel wennen.

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Oude foto... ondertussen staat er geen ledikantje meer onder het bed, maar wordt het gebruikt als normaal stapelbed.

Kasten heb ik tijdens mijn verlof van de 3e zelf gemaakt.

Pictures1.jpg

17. fafa

fafa Niet meer actief

wat een onwijs gave kamertjes zie ik hier voorbijkomen!

18. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Gaaf zeg!

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Super gave slaapkamertjes! Wij hebben wel twee kamers, maar het lijkt mij zo leuk dat als ze wat ouder zijn ze samen op een kamer kunnen.

20. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Wat een enorm leuke kamers en wat fijn om jullie meestal positieve verhalen te lezen.
    Ik lees even mee. Hier moeten er ook 2 op een kamer over een tijdje. Dus ben op zoek naar leuke ideeen!

Deel Deze Pagina