Dochter met kort lontje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Boekenwormpje, Nov 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

Feb 1, 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (net 4) is een dame met nogal een temperament. Dat is al zo van baby af aan. De peuterpubertijd verliep met behoorlijk wat driftbuien, ze kon echt ontploffen. Dat echte ontploffen heeft ze eigenlijk nooit meer. Maar nog steeds is ze veel en snel boos om van alles en nog wat. Ze slaat haar broertje, gilt alles bij elkaar als de oudste twee iets doen wat haar niet aanstaat. Nu ze naar school gaat is dat dus ook in de klas een probleem. Ze duwt en knijpt andere kinderen als het niet gaat zoals ze wilt. Ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van, omdat ik altijd dacht dat het met het ouder worden wel minder zou worden. Ik ken ook een heel andere lieve, leuke, gezellige en heel sociale kant van haar. Dus dat bokkige gedoe begint me echt zo enorm tegen te staan. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat gedrag moet doorbreken. :(

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat zeggen ze op school?

3. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Het kan niet ineens veranderen, maar geef haar alternatieven. Ga samen kijken hoe ze ook kan reageren zonder anderen pijn te doen. Alleen 'niet doen' zeggen helpt niet als ze niet weet hoe het anders kan.

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Zit ze op gewone school?
    Wat ze wil is gevaarlijk voor haar of andere? Stoort het andere?
    Ik bedoel meer is het gedragsprobleem of is het gewoon dat ze iets wil maar dat komt niet uit bij andere?
    Miss montessori is oplossing als ze gewoon dingen eigen wil doen en maken.

Hier dochter ook met sterke wil en we hebben lang overwogen obs of montessori. Tot einddatum van inschrijving en hebben gewone gekozen omdat ze eigen wil heeft maar ze krijgt geen driftbuien en eigenlijk heer erg sociaal is voor kind haar leeftijd. En mocht dar veranderen kunnen we altijd naar montessori gaan.

Je kent je dochter het beste en ik snap wel dat stel wil ze pen van iemand anders en krijgt die niet dan is gedragsprobleem en dat moet gewoon veranderen wat tijd kost. Maar stel wil ze gewoon niet nu rekenen maar gewoon lezen dan ligt dat niet aan gedrag maar aan wat ze wil en niet. En als je meer verbied zal meer reacties van haar krijgen want dat werkt niet bij lk kind en niet elk kind heeft sterke wil.

Share This Page