Ik heb wat sandalen besteld maar twijfel over de maat. Een dichte schoen koop je met wat ruimte maar is dat ook nodig bij een sandaal? Dan past het voetje namelijk niet echt. Bijvoorbeeld een kipling sandaal heeft zo'n voorgevormd voetbed. Wanneer haar voet dan daarin valt, heeft ze bijna geen speling meer. Is dit de bedoeling of toch een maat groter?
Ik koop sandalen wel ook met iets extra ruimte. Het is april, nu dragen ze ze nog niet... Als ik ze precies pas koop, dan moet ik dus of wachten op een warme periode, zodat ze ze meteen aan kunnen of ze passen niet meer tegen de tijd dat ze ze gaan dragen.
Ik heb ze ook met wat groeiruimte gekocht. Die sandalen met voorgevormd voetbed zijn trouwens heel slecht. Ze dwingen de voet in een positie. Een vriendin van mijn dochter loopt daardoor bij een podotherapeut met een vergroeide teen....
Ik zou ook gaan voor sandalen zonder voorgevormd voetbed, dan is een beetje speling ook niet zo erg. Hier vallen de Clarks trouwens groot... van dichte schoenen heeft ze maat 21, die zijn nu bijna te klein, van sandalen heeft ze maat 20, die zitten nu precies goed, geen extra ruimte. Ze hebben ook een soepele zool en geen voorgevormd voetbed.