Hoi ons meiske is v.a. begin afaan al erg driftig in alles ze liep dan ookal met 9maanden los. Mqar vanaf het begin af aan huilt ze bij aankleden en verschonen Naar osteopaat geweest die zei dat der nekje zat wat verkeerd is toen opgelost volgens hem maar tot op heden dik anderhalf jaar later nog steeds drama! Tot hysterisch huilen aan toe ik verschoon haar gemiddeld 5 x p.d. en met aankleden en uitkleden smorgens en savonds maakt het dus 7x totale hysterie. En een gevecht met in bedwang houden. We leggen het altijd uit waarom we hett doen maar het houd niet op!! Wat te doen?
Hier ook hoor. Ik denk dat het gewoon verzet is omdat ze geen controle hebben. Hier helpt het wat om haar te laten helpen: steek je arm maar door het armgat, stap maar in de broekspijp, trek je sokje uit... Maar dan nog is het meerdere keren per dag drama.
Ben je 1 keer naar de osteopaat geweest? Misschien zijn er meerdere behandelingen nodig voor het nekje. Wellicht heeft de osteopaat het te licht/gemakkelijk ingeschat?
Hier ook hoor, ze heeft het nooit leuk gevonden om tegengehouden te worden, wilde echt de ruimte en vrijheid. Nu met 2j gaat het wel beter omdat ze zelf meer kan, maar verschonen is soms echt nog drama.
Hier ook altijd zo geweest. Wij hebben altijd gezegd: E's eerste woordjes worden zelf doen. En ik laat haar dan ook zoveel mogelijk zelf doen. Zelf eten, zelf drinken, zelf kiezen of ze kaas of worst op brood wil, etc. En inderdaad steeds vertellen wat we gaan doen. Maar ik merk dat nu ze praat en je echt met haar kunt communiceren, het veel minder wordt. Ik kan nu uitleggen wat we gaan doen en ik merk dat ze nu ook snapt wat ik zeg en het is over. Daar staat tegenover dat de peuterpuberteit nu is aangebroken dus ze heeft nu driftbuien van een heel ander kaliber