absolutely clueless

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tricie83, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik snap dus even helemaal niets meer van mijn kleine wijfie.
    ze is na 3 behandelingen bij de osteopaat zo goed als af van het spugen.
    wat er nu uitkomt is een mondje maar niet meer.
    en ze heeft er ook geen last van , ben daar superblij mee.

Nu komt het , die man gaf al aan dat we nu rustig kunnen proberen de voedingen omhoog te gaan doen zolang ze er wat langer op kan teren.
    het is ondertussen tijd om een fles minder te gaan doen.
    Nu hoop je natuurlijk dat ze er een nachtvoeding afgooit.
    Nu afgelopen nacht heeft ze om 2300 een fles van 180 opgemaakt.
    Om 400 uur kwam ze voor de volgende en at ze 160 cc
    Nu is het bijna 10.30 en heeft ze net ongeveer 60 op en laat ze de rest staan.
    Ze kan het dus wel om lange tijd tussen de flessen te laten alleen op het verkeerde moment.

Nu mijn vraag , kan ik die lange periode zo gaan verschuiven dat ze dit snachts doet en dus lekker kan doorslapen?
    Het is namelijk wel even eten en gauw terugleggen omdat ze alweer slaapt, ze lijkt me er dus ook behoefte aan te hebben.
    zal die fles van 0400 uur dan ondertussen gewoon gewenning zijn?
    de rest van de dag eet ze per fles 120 en heeft er totaal 6.
    Totaal wat ze op een dag neemt is dus ongeveer 820.
    de ene dag ietsjes minder de andere dag ietsjes meer.

Ze is vrijdag 11 weken.

iemand hier ervaring mee , en die dit heeft weten op te schuiven ?

2. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ze is nog redelijk klein he. Ik denk dat de nachtvoedingen hier tot een maand of 6 hebben geduurd. Vrees dat het nu een beetje haar bioritme is. Nu, ik gaf borstvoeding en daar is het nu eenmaal voeden op verzoek. Misschien laatste fles iets meer geven? Maar ze drinkt al 180 en denk dat dat op haar leeftijd al veel is.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, van gewenning zou ik nog niet spreken bij een kind van 11 weken... Hoe zwaar is ze? De algemene richtlijn is dat kids voor elk pond lichaamsgewicht een uur achter elkaar mogen slapen 's nachts. Dus vanaf 6 kilo mogen ze de klok rond gaan slapen.
    Wil niet zeggen dat ze dat dan ook gaan doen, maar pas vanaf dan kunnen ze dat fysiek dus ook handelen, zeg maar.

Niet alle kids laten zich erin sturen, maar als je wilt dat ze 's nachts goed slaapt, zal ze overdag voldoende binnen moeten krijgen.
    Ik zou dus wel proberen of je haar overdag naar grotere flessen kunt krijgen, maar daarbij wel het advies om vanwege de reflux-achtige klachten wel rustig aan te doen: haar maagje moet niet overbelast worden, want anders spuugt ze straks gewoon weer :(

Overigens vind ik 1 voeding 's nachts erg netjes voor een dame van 11 weken hoor... :) Daarmee heb je niks te klagen ;)

4. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    thanks Rozemarijke, ze was vorige week op Cb 5.8 dus zal ze nu wel rond die 6 kilo zitten.
    Die ene nachtvoeding maakt me op zich ook niets uit ( vindt het ook wel gezellig :) )maar die fles slurkt ze altijd weg en valt op het eind al weer in slaap.
    Mijn gevoel zegt dan ook dat ze misschien wel langer wil maar dat het een beetje door de war is. omdat ze er na de fles van 400 uur dus wel 7 uur tussen de volgende zit.
    Ik biedt haar in principe 180 aan bij elke fles , vooral omdat er door de nutriton altijd zo'n prutlaagje achterblijft.
    maar als ze er 120 van neemt is het veel.
    Ze kan heel goed aangeven hoeveel ze wil dat merk ik wel.
    ze duwt de fles weg met haar handen of met haar tong.
    Nu heeft ze om kwart voor 10 70cc gedronken uur later nog 60cc.
    nu net oma opgetrommeld om zoonlief op te halen van school omdat ze ineens weer wilde eten en eet ze weer maar 100 . ????

Is dit nu zo'n regeldagje soms ?? snap er niets van .
    Mijn zoon had dit nooit en was een hongerige baby liet nooit wat staan.
    Maak me ook wel ongerust of er soms niets is.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Kan een regeldagje(meestal zijn dit dagen) zijn. Gewoon haar eten geven wanneer ze honger heeft, goed haar luiers in de gaten houden en hoe ze in het algemeen is (vrolijk, wakker?) Het ritme komt vanzelf wel en ze doet het echt super met 11 weken hoor! Dat is nog zo klein.

Slaapt ze overdag goed?

Goed om te lezen dat ze af is van het spugen en van de onrust in haar kleine lijfje!

6. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    hi nescio, ja ze is wel heel erg vrolijk lacht om alles .
    naar de osteopaat gaan was voor haar echt top!

Ze heeft nu net na die 100 cc later verder gegeten , en dus tussen 12 en 1 zo'n 160 cc op.
    ik wacht wel af wat ze verder gaat doen dan.
    pfff wat kan je er onzeker van worden op zo'n moment.
    Helaas is het enige advies wat ik van mijn moeder krijg dat ze van mij ook radeloos werd want ik wilde alleen maar spelen.
    ja daar heb je wat aan, vertel liever hoe het uiteindelijk is goed gekomen . ben blij dat ik dat hier nog een beetje gerustgesteld kan worden.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier ook zo'n dametje die nog geregeld komt voor een voeding 's nachts maar ook wel gewoon kan doorslapen! Zo heeft ze drie weken geleden een hele week doorgeslapen en toen weer een week niet en daarna ineens weer een paar dagen wel.... Dus ze kan het wil maar niet altijd ;)

Ik doe altijd drie scheppen maar wel met meer water dan erbij hoort zeg maar. Anders kom ik overdag niet uit want ze heeft wel honger overdag. Cb zegt hier overigens dat ik dr moet afwennen van die voeding en bijv speen geven. Dat heb ik drie keer geprobeerd maar dan blijft ze wakker worden en eindigt daarom altijd bij mij in bed omdat ik haar moet blijven sussen terwijl als ik haar een fles geef ze gewoon gaat slapen tot de volgende ochtend. Ach komt vast wel goed! Xx

8. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    gek he Sassie, dat het zo ineens goed gaat en dat ze dan ineens van slag zijn.
    Speen hoef ik hier niet eens te proberen ook overdag niet, ze wurmt dat ding met een noodvaart eruit hahaha.
    Ze heeft na 1300 uur lekker geslapen tot half 4 en om kwart voor vier 160 cc gegeten , dus ben benieuwd hoe het verder gaat.

9. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Zou inderdaad weer een sprongetje kunnen zijn dat ze doormaakt. Bij zoontje was dit ook vaak zo :) Als er altijd wat min of meer regelmaat in zat of we dachten, ok hij heeft een ritme vast, duurde dat nooit lang :p Dan iedere keer zo'n sprongetje dat hij doormaakte en we mochten weer opnieuw beginnen. Hoort er nu eenmaal bij hoor.
    Je meisje is ook pas 11 weken he, zou je er niet te veel zorgen in maken hoor. En zeker met haar reflux die ze had/ heeft. Zolang ze maar genoeg bijkomt en genoeg drinkt op een dag, zou ik me er geen zorgen in gaan maken.

10. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Thanks, ben ik iig niet de enige.
    Mijn zoon had ook wel last van zijn sprongen maar was alleen heel erg huilerig, het had geen invloed op zijn eten en slapen daarom dacht ik al huh...

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier ging de kleine na een week of 8 doorslapen dus het kan wel maar het hoeft niet. Je kleintje doet dat wanneer hij of zij er zelf aan toe is. Wel kan je het misschien wat sturen door haar overdag voldoende aan te bieden zodat ze snachts genoeg heeft.

12. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ach ze is nog zo klein... Nog geen 3 maanden! Ik denk dat je gewoon erg geluk hebt gehad met je eerste, en dan valt het nu misschien een beetje tegen. Mijn schoonzus heeft vanalles geprobeerd om haar kind te laten doorslapen: laten huilen, water geven in plaats van melk, alleen voeding op vaste tijden.... Het hielp allemaal niks. Mijn eigen kind kwam ook vaak 's nachts voor eten (eerst de borst, later de fles), dat heb ik altijd gewoon gegeven. Met 6 maanden kreeg hij vast voedsel erbij en ging hij doorslapen. Het wordt vanzelf beter als ze groter worden.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Gisternacht bij opa en oma wilde ze een fles om 4:00 en vanmorgen werd ze hier pas om 6:00 wakker! Nu vind ik het niet zo erg dat ze voor een nachtvoeding komt maar ik vind het vervelend dat elke dag haar ritme anders ligt!!

Onze zoon sliep na zes weken door en die werd standaard tussen 6:30 en 7:30 wakker dus daar had je tenminste een "vast schema"!

14. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Stond je ook vast raar van te kijken denk Sassie hihi.
    Dat heb ik indd ook dat meer vastigheid wat handiger zou zijn.
    Mijn zoon gaat sinds 3 weken naar school dus je moet ook nog eens behoorlijk goochelen dat je goed uitkomt met de tijden dat je weer op school moet staan.
    nu afgelopen nacht heeft ze om 22.30 al een fles gehad.
    ( één of andere randdebiel vond het nodig om hier een vuurwerkbom af te steken dus was ook een beetje troost) en toen kwam ze ineens weer om kwart over 4 en at ze 160cc uiteindelijk.
    Toen weer gaan slapen en om kwart voor 8 wakker.
    weer nog geen honger , pas om kwart over 10 heeft ze gegeten en toen had ze weer 160 cc op.
    Vanmiddag om 1400 uur weer en toen at ze 120cc op.
    Ik bied haar toch maar telkens 180+6 aan.
    Mocht ze een ander moment meer honger hebben dan kan ze dat nemen.
    Overigens is mijn zoon pas na 3 jaar gaan doorslapen, dus ik hoop die ellende niet nog eens mee te maken.
    heb gisternacht ook manlief eens lief aangekeken.
    Normaal doe ik doordeweeks alle nachtvoedingen.
    Hij werkt op de bouw met allerlei machines, dus ik wil dat hij goed uitgerust en geconcentreerd op zijn werk kan staan.
    maar ik trok het echt even niet meer qua vermoeidheid.
    gelukkig vond hij het helemaal niet erg. en heeft vreselijk moeten lachen om de kleine meid die al lach te kraaien van plezier in d'r bedje.

Deel Deze Pagina