welke maat schoentjes bij baby van 2 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danikrogt, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danikrogt

    danikrogt Actief lid

    13 nov 2008
    141
    0
    0
    geen werk
    rijswijk
    Hoi meiden,

    Mijn zoontje is nu over de 2 maanden , en ik wil graag leuke schoentjes kopen voor naar buiten , want ik vind alleen met sokjes niet echt warm.
    Nu vroeg ik me af welke maat schoentjes dan het beste kan kopen?
    heeft iemand een iedee?
    Quinten is nu rond 58 cm heeft maatje 62 van kleding en is in de 4 kilo .
    Wie weet het ?
    Alvast bedankt.

    groetjes Dani en Quinten
     
  2. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.980
    432
    83
    Vrouw
    Met die leeftijd had ik echt geen schoentjes aan, en mijn dochter is een winterkind... Maar goed, als je echt iets aan zijn voeten wil doen raad ik de babypaws aan. Iets anders bleef hier echt niet zitten.
    Maar ik zou gewoon lekker sokken aan doen. Is echt warm zat nu hoor!
     
  3. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook een winterkind en destijds alleen sokjes. Toen ze rond de 6 maanden was heb ik babypaws gekregen en die had ze ook vaker aan omdat het zo leuk stond, maar noodzakelijk, nee dat is het echt niet.
     
  4. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij ons vanaf een maand of 5/6 leren stoere slofjes
    de maat is hetzelfde als de kleding maat
     
  5. Diddlmouses

    Diddlmouses Fanatiek lid

    Lot heeft nu (6 maanden, 5610 gram) nikes aan maat 16, zijn nog wel ene beetje groot.
     
  6. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    De kledingmaat heeft natuurlijk niet veel met de voeten te maken. Vrouwen van maat 36 of 48 kunnen natuurlijk ook allebei maatje 38 van schoenen hebben. Dus als eerst zul je de voetjes moeten opmeten om zo iets van slofjes oid te kunnen kopen.

    Maar mijn januari kindje heeft pas vanaf een maand of 5 leren slofjes gekregen. Daarvoor ook gewoon sokjes, ze zitten dan toch meestal nog in een voetenzak oid.
     
  7. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Jammer genoeg komt de kledingmaat niet altijd overeen met de schoenmaat. ons jochie zat al direct in schoenmaat 62-68, terwijl hij gewoon in 50-56 kleren zat.

    Wat ik altijd deed was het voetje meten van hak tot de punt van de grote teen. Met een draadje, nog liever met een sate-prikker (zo'n lange). Die sateprikker kun je dan meenemen naar de winkel. Dan kies je een schoentje met een cm-er of meer ruimte.
    Sinds hij loopt neem ik hem wel zelf mee, want dan is de pasvorm meer van belang..
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.787
    8.489
    113
    Gelderland
    Bij de HEMA hebben ze van die sokjes met een wat harder zooltje. Die deed ik wel eens over de sokjes heen maar als we naar buiten ga gebruik ik nog steeds een maxicosizak en die leg ik over zijn voetjes en onderbeentjes heen.
     
  9. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn zoontje trok ik gewoon maat 16 aan. Ik heb addidasjes met klitteband en nu kan hij ze nog aan. Maar vaak ook gewoon sokjes omdat de MC zak al warm zat was...
     
  10. esther1984

    esther1984 Bekend lid

    22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    onze kleine man heeft nu voor het eerst schoentjes, kleine sport schoentjes maatje 16, hij is al wel wat aan de grote kant hij weegt al bijna 7 kilo, dus wel wat groter als jullie kleine!
     
  11. Maia

    Maia Niet meer actief

    je moet even de voeten meten en niet uitgaan van kledingmaat, want dat klopt hier niet. Slofjes die ik bij de (hema?prenatal??) had gekocht voor haar vorige kledingmaat past ze nu nog steeds niet ;)

    bij ons heeft haar overgrootoma gewoon lekker zitten breien :D heerlijk warm waren die. Maar met dit weer kan zonder iets prima.
     
  12. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het is slecht om een baby schoenen aan het geven als hij nog niet goed kan lopen. dan belemmer je de ontwikkeling van de voetjes.
    je kan toch ook slofjes nemen of een voetenzak. ik heb de a@pie slofjes. zijn heel leuk en blijven prima zitten. je kan ze online kopen.
     

Deel Deze Pagina