Meiden wanneer is jullie middag slaapje eraf gegaan? Britt wil zins een week niet meer slapen, ik leg haar nog wel van half 1 tot half 3 in bed maar slapen doet ze er niet.. Is dit een fase? Of zou ze er al vanaf willen... Voorheen sliep zal altijd wel 2 tot 3 uur.. en nu ineens niet meer.. Groetjes Jantina
Ze lijkt me wel erg jong om al helemaal niet meer te slapen overdag...Houdt ze t wel goed vol dan als ze niet slaapt? Je zegt dat ze van half 1 tot half 3 in bed ligt....huilt ze dan ook? of ligt ze gewoon? Want al zou ze alleen maar liggen, ze rust dan in elk geval wel even. Je biedt haar in elk geval een rustmoment op de dag aan wat wel belangrijk is (ze nemen t immers over t algemeen zelf niet!) En smorgens een uurtje en aan t eind van de dag een uurtje dan? Misschien is t een fase...ik zou t persoonlijk nog wel even blijven proberen, tis nog zo'n humpie! Succes!
Het niet slapen breekt haar aan het eind van de dag inderdaad op Ze ligt gewoon wakker in haar bedje, ze vind het gewoon goed, is net huilerig of vervelend er door. Ik hoop ook echt dat het een fase is..!
Mijn nichtje sliep al heel snel niet meer overdag. Maar ik hoorde van een collega van mij dat haar kindje nog lang doorsliep in de middag. Dus ik denk dat het verschilt per kind.
Ik merk dat Justin's slaapje ook aldoor wat korter word en op het kdv zelfs vaak helemaal niet. Normaal is hij dan aan t teind van zijn latijn s middags maar vandaag hield ie t goed vol tot 7 uur. Zolang Britt niet klaagt/moppert in bedje, gewoon lekker doen hoor. Dan rusten ze evengoed even.
De oudste van mij deed rond 2 jaar ook heel moeilijk met middagslaapje, ik bleef hem gewoon op bed doen en na een paar maanden ging hij wel weer slapen. Hij heeft uiteindelijk tot zijn 4 de verjaardag wel een middagdutje gedaan. ik denk dat het bij jullie ook een fase is. Hopelijk gaat het snel over.
Ik denk ook een fase. Isabella heeft het af en toe ook. Dan is ze van 13.00 tot 15.15 op bed, maar slaapt niet. Ik breng haar wel gewoon naar bed. Uitrusten doen ze wel, en het is ook wel goed om even op jezelf te zijn denk ik.
Inderdaad wel erg vroeg als ze nu al de hele dag zonder slaap kan. Maar uitzonderingen bevestigen de regel soms.... Zou het ook niet helpen als je haar een uurtje later op bed legt? En als ze dan wel slaapt, kun je haar ook met anderhalf uur wakker maken, zodat ze 's avonds ook nog makkelijk wil slapen.
lars slaat ook wel eens een dagje over, dan ligt ie gewoon te kletsen met zijn knuffels, maar ik denk dat hij meer rust in zijn bed als wanneer ik hem er niet in leg. dus ik hou voorlopig nog maar ff vol :-D als hij tussen de middag niet slaapt stort hij meestal om een uur of 5 in....
Tijn is 1,5 en slaapt het liefst nog 2 keer! hahahah Het is zo kind afhankelijk. Werk op een kdv, en het ene kindje van 2 slaapt niet meer en het andere kindje van 3 slaapt nog 2 uur achtereen! Hangt ook erg af van hoelaat kindjes wakker zijn sochtends! De 1 slaapt van 7 tot volgende ochtend 9 en de ander van 7 tot 7. Scheelt toch weer 2 uurtjes en die worden dan WS smiddags weer ingehaald! kijk naar de behoefte van je kleintje, en rusten is ook goed! kus miek
Justin is altijd rond 6en wakker. Gaat van half 1 tot 2 uur a half 3 naar bedje en dan s avonds om 7 uur ligt ie al.
Ik heb vernomen dat ze met 3,5 jaar beginnen het slaapje af te bouwen. Als ze naar school gaan kunnen ze uiteraard niet meer slapen De meeste kindjes leren rond die tijd dus pas om de hele dag wakker te zijn.
ik zou zeggen dat t een fase is. De meeste kinderen geven hun slaapje pas op na de 2 1/2, sommigen veel later. Isa slaapt vanaf ca 3 jaar niet meer, eerst de ene dag wel,de andere dag niet, en heel soms valt ze nog weleens even in slaap. pas sinds kort slaapt ze ook op het KDv niet meer, dat deed ze vaak nog wel, omdat we ook altijd vroeg opmoeten op zo'n dag. (6 uur, half 7)