Hoi, Mijn zoontje heeft veel moeite met poepen. Het is zo zielig, hij wordt dan helemaal rood en gaat huilen, en dat terwijl hij bijna nooit huilt. Ik help hem door een thermometer te gebruiken en dan komt er vaak eerst een klein beetje harde ontlasting uit. Soms komt daarna de rest, maar vaak moet hij hier later nog veel moeite voor doen. Dat is dan weer niet hard. Nu hoorde ik van iemand over Kindicol van VSM, maar ik vind het een beetje eng om zomaar iets te gebruiken. Hij is nog zo klein... Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt! Mirro
Ik het in huis maar ik heb er niet echt iets bij gemerkt dat het het makkelijker maakt. Wat hier wel goed helpt is 1 schepje nutriton door de voeding
Ik heb het toen ze zo klein was regelmatig gebruikt,ik gaf flesvoeding maar soms poepte ze 5 dagen niet,als ik haar dan de eerste dag ieder uur wat gaf,had ze einde van de dag een goeie volle luier!
Ja, hier hele goede ervaringen met Kindicol, maar...het begon pas een beetje aardig te werken na 5 dagen, dus je moet wel volhouden. Mijn dochtertje heeft het een behoorlijke tijd gebruikt, tot het na verloop van tijd vanzelf weer goed ging, waarschijnlijk doordat ze toen ook meer vaste voeding kreeg.
Mijn dochtertje (3 1/2 maand) gebruikt ook Kindicol van VSM. Ze heeft soms heel veel moeite met poepen en als ik haar dan een paar druppels geef, komt het vrij snel. Het extra water bij de voeding hebben wij ook geprobeerd, maar hierdoor ging ze meer spugen dus was voor ons geen goede optie. Van de week hebben ze ons bij het CB geadviseerd om over te stappen naar andere voeding. Nutrilon Omneo, deze is voor baby's die krampjes, moeizame ontlasting hebben en veel spugen.
Eerst olijfolie gebruikt en dat werkte goed! Ongeveer 3 druppeltjes in de fles en dan om de fles! Ik gebruikte friso comfort maar gebruik nu kruidvat comfort en ik heb geen olijfolie meer nodig hoor pffff Dit alles is natuurlijk erg lastig als je borstvoeding geeft bedenk ik me nu haha!
Hier goede ervaringen met kindicol druppels van VSM. Ik heb het gebruikt toen ze 4 maanden was en soms 4 dagen achtereen niet poepte en als ze het wel deed er erg veel pijn bij leek te hebben. Ik heb het maar een paar weekjes nodig gehad, maar het werkte super. Na twee dagen al! Extra water in de fles was geen optie omdat ze al met moeite de hoeveelheid op kreeg die ze toen moest hebben. Gewoon proberen zou ik zeggen. T kan echt geen kwaad! En pijn bij het poepen is voor je kindje ook niet fijn, toch? Succes ermee!
Hier ook goede ervaringen met Kindicol. Mijn zoontje liep ook helemaal rood aan van het drukken en had er echt last van. Al na een dag ieder uur druppeltjes te hebben gegeven, kwam ook hier een mooie, volle luier! Nu geef ik het ook nog als het weer eens een dagje niet zo makkelijk gaat, een paar uur later komt het dan weer allemaal goed gelukkig ....