Wol of katoenen dekentje in wagen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by poema, Jan 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Als het goed is wordt ons kindje eind januari geboren. Nu zit ik even in dubio wat ik voor een dekentje in de wagen moet doen: een katoenen of een wollen? Vind het echt lastig, want het kan nog best koud zijn. Ik heb ook een fleece dekentje, maar ja, dat is zowieso niet zo goed toch? Kortom, ik weet het even niet meer...
    Dit ben ik van plan in de wagen te doen:
    * molton onderdekentje
    * hoeslakentje
    * bovenlakentje
    * en dan dus een dekentje... wol of katoen...

Wat hebben jullie?

2. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Ik heb een stapel katoenen dekentjes. Als het erg koud is krijgt ze een kruik in de wandelwagen en als het nodig is een tweede dekentje. En met warm aankleden kom je ook een heel eind.

Ik denk dat laagjes praktischer zijn dan een hele warme deken. Je kunt makkelijk een laagje minder of meer doen algelang de themperatuur.

3. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    ik heb een wrapper en een katoenen dekentje .. denk dat dat ook wel warm genoeg is voor de winter :)

4. guusje11

guusje11 Actief lid

May 2, 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik heb in mijn wandelwagen (stokke explory) een voetemzak voor in de bak.
    heb ook nog jasjes en een berepakje uit de hele.
    dus keuze genoeg.

5. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ons kindje komt in april, maar dan kan het ook nog erg fris zijn.

wij hebben een wrapper, en een fleece-dekentje wat bij de wagen zat (quinny speedi), en ik heb van de week een heel schattig lakentje gekocht erbij.
    moet genoeg zijn, en ik kan en/en doen, of of/of.

misschien voor jou ook een idee zo?

6. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Maar ik dacht altijd dat fleece niet goed is omdat dat synthetisch is en niet ademt. Werd mij in een winkel afgeraden om te gebruiken als deken. Of is jullie ervaring anders?

7. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Fleece in de wandelwagen mag gerust. Het is niet de bedoeling dat je dat als vaste deken in het bed gebruikt, maar in de wagen kan het goed.
    Hier ook een fleecedekentje en nog een dun katoenen dekentje eronder nu het zo koud is buiten.

8. guusje11

guusje11 Actief lid

May 2, 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    in het bedje is het inderdaad niet aan te raden.
    maar in de wandelwagen mag het wel omdat als je gaat wandelen er toch constant bij bent he. ;)

in onze voetenzak en het dekentje dat wij bij onze wagen kochten staat ook fleece tegen de binnenkant.
    dus kan gerust :)

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

je hebt ook fleece look a like dekentjes,
    die zijn van katoen.
    ik weet zo niet hoe het heet, maar je zou in een winkel er naar kunnen vragen, ik kreeg ze namelijk van m`n schoonzus.
    voor meer info over dekentjes ed kun je heel veel info krijgen via deze site:
    http://www.wiegedood.nl/modules/content ... section=25

10. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Ja zo fleece look a like heb ik inderdaad. Van meyco en is dus eigenlijk katoen. Ik heb ook fleece deken. Denk dat ik die dan in de wagen gebruik. Die had ik er tenslotte ook voor gekocht. Thanks voor de tips in ieder geval.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik had altijd 2 wiegdekentjes van de prenatal voor in de wagen. Als het wat warmer werd 1 dekentje. Overigens zijn die van gewoon katoen.

12. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb de voetenzak van de Quinny erin gelegd. Lijkt me heerlijk warm want hij is hartstikke dik gevoerd met fleece. Hij past nog prima ook, dus ik ga het zo proberen. Ik heb weleens gehoord om een extra fleecedeken op het matrasje van de bak te leggen voor de kou die van onderen komt, zeker nu het zo koud is buiten. Vond ik ook wel een goeie tip.

13. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Chantal, dat is ook een idee. Want ik heb ook de voetenzak bij de bugaboo. Wellicht dat die ook past in de reiswieg. Hoort eigenlijk in de buggy.

Share This Page