De kleine is hier nu 3 weken en een dag en ligt nu sinds 2 weken in een slaapzak, ik heb er 3 en het is echt wassen en dan weer aantrekken.. Echt onzin dat een pasgeboren er niet in mag.
ik heb ook alvast een slaapzakje maat 60 en een van maat 70 gekocht. Zolang het bij de nek goed zit en niet te ruim is er geen probleem.
Wij zijn pas een slaapzak gaan gebruiken toen Lizzy meer ging bewegen in bed, dit was toen ze ongeveer 4 maanden was. Toen lag ze plotseling zijdelings in bed haha. En sindsdien ligt ze lekker in de zak!
Wij zijn ook al vrij snel een slaapzak gaan gebruiken, omdat mijn dochter heel erg met haar armpjes maaide, waardoor ze de dekens altijd van zich af woelde. Aangezien het hartje winter was - en heeeeeel koud - vond ik dat niet zo fijn. Ik heb zo'n wit slaapzakje van de hema (50-62) gekocht, met lange mouwen. Het is in het begin even een gepruts om die armpjes erin te krijgen, maar op een gegeven moment krijg je er vanzelf handigheid in en ik vond het i.v.m. de kou toch wel prettig om ze te gebruiken! Ondertussen heeft mijn dochter maat 80 en heb ik slaapzakken van allerlei merken: hema, prenatal, wibra, AH, babydump (geloof jollein). Vind het allemaal wel prima, het maakt echt niet zo veel uit. (Al blijf ik een lichte voorkeur voor die van de hema hebben, maar ook niet zo sterke voorkeur dat ik ze in de volgende maat weer koop, want de dessins van dit seizoen vind ik stom.) In de winter gebruiken wij 's nachts altijd slaapzakjes met lange mouwen en ik ben daar heel tevreden over. Wat betreft de maten: hema en AH werken gewoon met kledingmaten; wibra, prenatal en babydump werken inderdaad met lengtematen. Overigens zou ik persoonlijk niet al een slaapzak aanschaffen voor de geboorte. In het begin liggen baby'tjes toch gewoon onder een deken met een laken.