Mobile boven bedje of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anique, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Wij hebben gisteren een mobiel gekocht (van Woezel en Pip), deze maakt muziek.

Ik vraag me af of ik deze boven het bedje zal hangen of toch boven de box? Volgens mij wordt een mobiel vaak boven het bedje gehangen toch? Maar leidt dit niet af om te gaan slapen? Of valt dit wel mee?

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik ga er eentje boven de box hangen en misschien eentje boven de commode. Maar niet boven het bedje. Ik wil proberen van het bedje een zo rustig mogelijke omgeving te maken, want ik lees steeds dat kinderen door teveel prikkels problemen met slapen kunnen krijgen. Maar misschien zijn er meiden die uit ervaring iets anders zeggen.

3. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb er één boven de box hangen. Boven het bedje vind ik zelf niet echt nodig. Ik denk dat dat je kindje alleen maar onnodig wakker kan houden. Wel heb ik een muziekdoosje in de slaapkamer maar daar zien ze dan niks van...

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik had hem in de box, ze was er snel naar uitgekeken, ze vond er weinig aan

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het ook boven de box doen, boven het bedje misschien 1 simpel muziek dingetje, maar verder niet. In het bedje moeten ze slapen. In de box mogen ze ervaren en juist geboeid ergens naar kijken..

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik had de mobile ook boven de box hangen en niet boven het bedje (daar paste hij trouwens niet). Ik vind inderdaad dat in bed geslapen moet worden. Ik zou ook niet goed kunnen slapen met zo'n ding boven me ;)

7. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    ik hang er 1 bij de box maar neit bij het bedje

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik had er 1 boven het bedje, maar die hebben we weggehaald. Ze slaapt prima zonder en ik stootte steeds mijn hoofd ertegen.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    1 boven de box en 1 boven het bedje... die boven het bedje is van fisherprice die projecteert vlinders en bloemetjes op het plafond en heeft leuke slaapliedjes. (vreet alleen wel mega veel batterijen), en gebruikte hem bij Sam altijd voor het slapen gaan.

10. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    De muziekmobiel heb ik in de box, en voor het ledikantje hebben wij zon Olifantknuffel waarbij je aan zijn slurf moet trekken en dan zachtjes een muziekje afspeelt

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De mobile hebben wij met een maand of 2-3 boven de box gehangen.
    Ik zo hem sowieso niet boven het bedje hangen, dat is mi veel te druk voor zo een kleintje. Bij het bedje hebben wij zo een muziekje waaraan je moet trekken in een knuffeltje.

12. Anique

Anique Niet meer actief

Wij hebben een giraffe die je aan z'n staart kunt trekken en dan muziek maakt :D Dus een muziekje in bed heeft de kleine ook al.... Dan hang ik de mobile straks boven de box denk ik...

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom zou je zo'n mobile boven het bed willen hangen? Als ik ga douchen is Eva altijd net wakker, dan hang ik voor dat moment even een knuffel van Tiny Love aan de wieg waar ze dan een kwartiertje mee vermaakt. Maar verder is het bed om te slapen.

Sonja, wel apart, een baby die een mobile niet leuk vindt! Eva vind het helemaal geweldig, ook als er geen muziek uit komt of niet beweegt. Maar ik dat ze zich ook zelf kan vermaken dus ik heb 'm altijd maar hooguit een half uur per dag aan.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben er alleen een boven de box. C is al snel afgeleid, dus boven zijn bedje zou hem alleen uit zijn slaap hebben gehouden.
    Bij zijn bedje hebben we wel een klein muziekschaapje, dat maakt een heel lief muziekje (sommige zijn heel erg snel en niet rustgevend!). Maar daarmee was het netzolang stil als het muziekje duurde :)

15. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik ga er 1 boven de commode hangen en 1 boven de box. Die voor boven de commode is 1 die je zelf moet draaien. Voor de box ga ik 1 met afstandbediening kopen. En voor in het bedje heb ik zo'n slapende pooh :D

Hij heeft rustgevende liedjes en ook een nachtlampje. Op een gegeven moment word het lampje steeds zachter en als de muziek uit is gaat het lampje ook uit. Hij speelt ongeveer 4 liedjes :D

16. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Wij hadden voor ons zoontje de mobiel boven de box hangen. Voor het bedje hadden wij een soort beertje wt je aan de spijlen kan hangen wat ook muziek maakt (is van fisher price).

17. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    we gaan straks een speelkleed in de box doen en een mobiel in het bedje. Een mobiel met een rustgevend muziekje.

Ticho heeft dat ook gehad en hij heeft er altijd goed op gereageerd

18. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij hebben hem boven het bedje hangen. Deze doe ik 's ochtends altijd aan, als hij wakker is, en ik me nog even aan wil kleden. 's Avonds doen we hem niet aan, voordat hij gaat slapen. Dan hebben we alleen een slaapmuziekje.

19. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    We hebben straks een mobiel boven de box.
    Bij het bedje hebben we niets. Wel een muziekdoosje in de buurt voor het slaapritueel.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tip, meet even met je hoofd (en die van je man/vriend), erg irritant als je er steeds met je hoofd tegenaan stoot tijdens het verschonen ;) :D .

Deel Deze Pagina