Hallo ik heb even een vraagje, Kwam de buurman net tegen en die vertelde dat ze vrouw is opgenomen in het zieknhuis, haar vliezen waren gebroken met 14 weken Mijn vraag is komt het wel goed dan? met het kindje ging allles goed zei die...
Ik ken iemand bij wie de vliezen braken met 24 weken en dat is wel goed gekomen. Kindje uiteindelijk met 32 weken geboren. Maar 14 weken is wel heel vroeg, dan is er wel een heel lange weg te gaan!
Of het kindje kan overleven hangt ervan af hoeveel vruchtwater ze heeft verloren en of er weer genoeg nieuwe aangemaakt wordt. Wel heb ik begrepen dat als een kindje eenmaal in te weinig vruchtwater heeft gezeten de longetjes beschadigd kunnen zijn en het dus alsnog niet overleeft. ik hoop dus dat ze nog voldoende vruchtwater overheeft en genoeg aanmaakt om het kindje te behouden. Het zal echt afwachten worden.
ik had ook al zitten googlen maar zag 1 iemand van wie de vliezen met 14 weken waren gebroken en die heeft een gezond kindje,, ze had ook weeen gehad e.d maar volgens mij als ze alleen weeen zou hebben en geen gebroken vliezen is er niks aan de hand, wel heel erg voor ze!
maar ik heb is zitten zoeken, en zie dat je weeenremmers krijgt en bedrust en je niet veel vructhwater hebt verloren e.d het wel goed kan komen... als ze nou al1 weeen had was het een stuk minder erg denk ik? dan weenremers en bedrust kwam het wel goed denk ik.. hmm
Ik wou net zeggen, ze moet heeeeeel veel geluk hebben wil die kleine het hieruit redden en vooral als de vliezen echt gebroken zijn (en dat er niet bovenaan een klein scheurtje zit ofzo)
Lijkt mij ook erg vroeg 14 weken... pfff...denk dat de kans op infecties heel erg groot is...en dus de kans op een gezond levend kindje ook klein is. Hoop wel dat alles goed komt!