Welke speen gebruiken de dames die deze voeding gebruikeN? ik heb dr. brown flessen en difrax flessen (difrax speen past ook op dr brown fles) Maar met de fase 1 dr brown speen gaat het niet, de 3 standen speen van difrax gaat het juist weer te snel. Bij de prenatal zeiden ze dat dr. brown fase 2 of 3 spenen niet geschikt zijn voor dikkere voeding omdat het niet 1 groter gat is bij deze spenen, maar juist meer kleinere gaatjes....?
Ik gebruik(te) hier de difrax speen maat M. Maar ik heb met mijn zoontje ook wel een poosje zitten tobben met spenen. De S ging te langzaam en de 1,2,3, ging idd echt te hard. De M speen ging nog het beste, hij dronk dan eigenlijk wel 'te snel' z'n fles leeg, maar had er geen last van. En toen hij wat kleiner was had hij erna nog wel wat zuigbehoefte, maar nam dan genoegen met nog even een speentje na de voeding. Vanaf een maand of 3/4 hoefde dat niet meer en was hij gewoon tevreden nadat hij z'n fles in ruim 10min leeg had Blijft een beetje puzzelen he?!
ja echt, pfff, met voeding... pure JBPM, of toch nutriton, dan weer verstopt, dan weer teveel last van kramp, dan de fles te traag, dan weer te snel, word een beetje gek!! Gelukkig slaapt hij er verder nachts wel super om haha, van 11 tot 7:30! dan heeft hij weinig last van scheten en kunnen wij onze energie ook weer even aanvullen maar de difrax maat M kan ik ook nog wel even halen ja! heb inmiddels een hele verzameling en een fortuin aan speentjes in de kast!!
Hahaha ja hier ook een hele verzameling flessen en spenen Maar t geeft inderdaad een hoop rust als je eindelijk de juiste fles en de juiste speen hebt! Hier inderdaad ook eerst begonnen met nutriton, maar raakte er ook verstopt van. Met comfort voeding nog steeds veel moeite met ontlasting, poosje lactulose gebruikt. Sinds ik met 6 maanden weer op de standaard voeding over ben, gaat de ontlasting weer soepel. Wel fijn dat hij 's nachts zo goed slaapt! Dat deed hij hier toen echt nog niet, geniet ervan! Hopelijk werkt de M speen
Bij de oudste ook jbpm gebruikt en dit kon prima met level 2. En toen dit veel te lang ging duren, toen hij ouder was, naar level 3 gegaan. Mijn ervaring is dat de spenen difrax/ dr brown van langzaam naar snel ongeveer zo was; Level 1 dr brown maat s difrax level 2 dr brown maat m difrax Dus als m te snel gaat en s te langzaam zou ik toch level 2 proberen.
Ik geef nutrilon Omneo comfort sinds mijn zoontje 10 weken is. Eerst heel lang met speen één en daarna met speen 2. Gaat prima doet 20 min over zijn fles...Ik maak het wel aan met gekookt water, schepjes erbij, aanvullen met koud water en roeren met een vork ivm dat het anders zoveel klontjes geeft...
De Fase 2 heeft gewoon een groter gat en de fase 3 een NOG groter gat . Helemaal geen kleine gaatjes. Ik gebruikte met de Hero Comfort de S van Difrax. Mn dochter heeft een enorme zuigkracht , en met deze S ging het soms nog te snel. Nu met de Nutrilon AR gebruik ik de Fase 2 van dr Brown en we houden standaard pauze tussen door anders is de fles als nog binnen 10 min leeg. Maar de fase 1 krijgt ze dan weer niets uit na een paar minuten. Blijft lastig met de spenen. Mij bevallen de dr Brown spenen super , maar als je een trage drinker hebt zou ik eerder voor de Difrax gaan.
Ik gebruik Nutriton in de voeding en difrax flessen. Ik wissel tussendoor van speen. Met een speendop van een andere fles, daar heb ik een M speen in zitten. Dat werkt hier het beste... 1-2-3 speen had ook geen goede stand. Dus nu begin ik met de S en ergens halverwege als zoonlief echt hard moet gaan zuigen zet ik er de M speen op.
Ik gebruik de Dental speen van Difrax met Comfort. Gaat helemaal goed. Ik had voorheen heel wat last van klonters waardoor het drinken een ramp was. Ik gebruik nu kokend water en een mixertje. Gaat prima nu!
kokend water? en dan af laten koelen ofzo? maar dan moet je dus wel ruim op tijd voor daadwerkelijk de fles gegeven word het dus klaarmaken.....?
Ik ben na een boel uitproberen uitgekomen op de 123 speen van difrax, die kun je draaien waardoor t gat groter/kleiner wordt. Ik vond m heel fijn, vooral omdat ik tijdens een voeding wanneer ik dacht t gaat te snel of te langzaam de fles een beetje kom draaien en zo niet steeds spenen hoefde te wisselen.