over van hero baby 1 standaard naar hero baby 1 comfort diteet

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vlokje91, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlokje91

Vlokje91 Lid

20 okt 2012
    41
    0
    0
    Hey allemaal!!

Mijn verhaal kort samengevat. Mijn dochtertje van inmiddels 5 weken spuugd al vanaf de geboorte maar het werd na van alles geprobeerd te hebben alleen maar erger. Cb een mail gestuurd en belde een paar uur later op dat ik direct over moet op dieet voeding. Ik gebruikte hero baby 1 standaard en ga nu dan over naar hero baby 1 comfort dieetvoeding.
    Ik heb alleen nog best veel normale voeding in huis. 1 vol dicht pak en ik denk nog 2 aangebroken pakken. (Heb bij me ouders en oma ook wat staan)
    Wat hebben jullie bij de overgang gedaan? Kun je het mengen met de nieuwe voeding? En als je over moet op die voeding is dat dan tijdelijk of zolang als ze de fles drinkt??
    Ik lees graag jullie ervaringen en tips!
    Bedankt!

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hallo!

Wij zijn eerst ook over gegaan van standaard naar comfort ivm verborgen reflux. Gebruik je al johannesbroodpitmeel?
    Dat deden wij al door de standaard. Wij zijn daarom direct overgestapt op comfort omdat daar ook al jbpm in zit. Als je dat niet gebruikt zou ik eerst even mengen met standaard. Omdat de jbpm diarree (of obstipatie) kan veroorzaken. Bij ons was het diarree. Kun je eerst de darmen eraan laten wennen.
    Heb je het bonnetje nog van het volle pak? Die mag je dan naar de winkel terug brengen. En zelf zou ik gewoon doorgaan met de comfort zolang ze de fles drinkt.

Wij gebruiken nu pepti ivm KMA. Maar de comfort heeft ons in eerste instantie wel geholpen.

heb je ook al andere voorzorgsmaatregelen? Zoals: het bedje, box, aankleedkussen omhoog? (boeken onder het hoofdeind), boeren tussen de voeding door, rechtop voeden en zeker een half uur na de voeding rechtop houden.

Maar waarom doe je niet (meer) jbpm door de standaard?

3. Vlokje91

Vlokje91 Lid

20 okt 2012
    41
    0
    0
    Ik heb geen jbpm gebruikt. Wel overlegd met het cb maar vonden het toen niet nodig (2w geleden) idd alles geprobeerd wat je onderaan omschreven had maar hielp niks. Dus weer contact opgenomen en moet over naar de comfort en niet eerst de standaard mengen met jbpm.
    Maar ik kan dus het beste eerst mengen? Gooi je dan standaard en comfort bij elkaar in?? Ik heb zo'n bewaar bus.
    Ik ga zo naar de drogist om de voeding te halen.
    Ben wel vanochtend over gegaan op de dr brown fles. (Had avent) hopenlijk werkt dat ook.
    Volgende week weer naar het cb. En dan maar even verder kijken. Ze hebben het aan de telefoon niet over verborg reflux gehad.. geen idee of ze dat dan heeft (ken het ook niet)

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Maar waarom eerst niet gewoon JBPM door de standaard? In de comfort zit zoveel jbpm en tis niet eens dat je zegt van wat is die voeding dik. Maar goed dat moet je zelf weten. Je stapt nu compleet over op een andere voeding, dus dat kan wel weer krampjes geven.

Ik weet niet hoeveel flesjes je geeft? maar als je bijvoorbeeld flesjes geeft van 180/6.. Dan doe je 3 standaard, 3 comfort.
    Maar je hebt kans dat de voeding dan niet dik genoeg is voor jullie kindje, waardoor ze dus nog steeds spuugt. Als je zelf JBPM door de voeding doet, dan kun je zelf bekijken waar ze het beste op reageert. Als je er bijvoorbeeld eerst 2 schepjes door doet, en ze spuugt nog wel, dan doe je bijvoorbeeld 3. Dat vond ik zelf veel handiger.

Ik had het over verborgen reflux, maar dan spugen ze niet. Jou kindje spuugt wel. Maar er zijn verschillende soorten reflux. Kijk even op deze site als je iets ziet van symptomen.

Onrustigebaby.nl | Reflux

5. Vlokje91

Vlokje91 Lid

20 okt 2012
    41
    0
    0
    Ons kindje drinkt ongeveer tussen de 90 en 100cc (bieden 120 aan) maar ook vaak minder dan drinkt ze maar 60 ofzo. Ik ga het toch eerst is proberen met jbpm. Klopt het dat dat er alleen van het merk van nutrilon is??
    Heel erg bedankt voor de tips!!

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Er moet nog een merk zijn.. Maar ik heb geen idee hoe die heet!
    wij hebben van nutrilon (nutriton). Hoeveel flesjes krijgt ze op een dag? Zou eerst beginnen met 1.5 schepje. Als dat niet voldoende is, dan naar 2. en zo met een halfje op voeren. Ik weet niet of er een max bestaat aan schepjes. Maar als ze nog steeds spuugt naar meerdere schepjes jbpm dan zou ik even met het CB overleggen.. Want dan lijkt mij dat er iets niet deugt. Groeit ze wel goed? Dat is natuurlijk het voornaamste. Maar dat spugen is natuurlijk niet fijn voor haar (en voor jullie). Heeft ze verder ook nog klachten?

Graag gedaan hoor!

7. Vlokje91

Vlokje91 Lid

20 okt 2012
    41
    0
    0
    Ze krijgt de fles wanneer ze komt. (Gemiddeld tussen de 3a4uur zit er tussen de flessen) dus ongeveer 7a8 flessen.
    Na mijn idee niet echt andere klachten ik zal wat dingen opnoemen maar misschien is dat ook wel normaal.
    Ze spuugt gemiddeld 3 keer per dag de fles er uit (zo veel dat ze zelf omgekleed moet worden en ik zelf ook)
    Ze heeft voor de ontlasting meestal ongeveer een half uur krampjes voordat ze kan poepen.
    Ze heeft vaak de hik waardoor ze heel boos word.
    Ze huilt redelijk veel (maar dat word wat minder)
    Ik weer ook niet hoe normaal kindjes drinken op de leertijd van 5 weken maar wat ik lees is heel wisselend.
    niks van dit alles hier boven ken ik van ons 1e dochtertje. (Zei was bij de geboorte 4160 gram (4dagen overtijd) en sliep met 1 week door snachts en dronk veel beter.
    ons 2e dochtertje woog 3760 gram (1.5week te vroeg) en slaapt nog niet door. En drinkt na mijn idee slechter. Komt overstag om de 3uur en snachts om de 3a4 uur en de ene keer drinkt ze maar 60 en de andere keer 90 of 110 heel wisselend.

Ze groeit wel goed gelukkig (2 weken terug bij inloopspreekuur gewogen). Volgende week voor de 1e keer naar het cb.

8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oke! De hik komt ook vaak voor bij reflux (heeft ons mannetje ook) Veel huilen ook.. Bij ons werd het alleen zo erg dat dit niet meer alleen door de reflux kon komen. Ook kreeg hij meer klachten zoals: uitslag op z'n wangen en armen, schrale huid boven z'n ogen, diarree (groen), bronchitis, heeel veel krampen, direct huilen na de fles... Toen hebben we besloten om over te stappen op koemelk vrije voeding. En we hebben nu eindelijk een tevreden, vrolijk mannetje! Onvoorstelbaar.. Dus ik zou de klachten in de gaten houden! Als er meer bij komt aan de bel trekken! En als het CB je terug houdt in PEPTI (Voeding voor KMA) gewoon zelf doen. Hebben wij ook gedaan.. en we hadden dus wel degelijk gelijk! Je kent je eigen kindje het beste, en als ze steeds huilen dan voel je je machteloos!

Als ze moeilijk kan poepen dan helpt de JBPM vaak ook wel! Succes ermee.. Heb je het al geprobeerd? Ben erg benieuwd hoe het gaat en of ze ook minder gaat huilen.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij reflux is het vaak ook verstandig de leefregels voor reflux op te volgen. Dit kan helpen om reflux te verminderen.

- zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc).
    - zorg voor niet te veel prikkels.
    - geef je kindje vaker kleine porties per dag.
    - maak de flesvoeding op de juiste manier klaar, koud water opwarmen, poeder erbij en roeren. (Warm kraanwater wordt voor elk kindje afgeraden, schudden zorgt voor extra lucht en extra lucht zorgt voor druk op de maag waardoor er meer voeding in de slokdarm komt).
    - zorg dat de voeding minimaal 20 minuten duurt.
    - houd je kindje zo rechtop mogelijk, waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder (!) dat er lucht in de speen komt.
    - zorg dat je kindje goed boert.
    - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop.
    - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat.
    - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje.
    - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten.
    - sommige kindjes slapen liever op hun buik.

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Op de verpakking staat vaak wel of je kan mengen. Ik gebruik ook Hero en had ook een soort gelijke vraag. Heb toen Hero gebeld en daar zeiden ze dat je geleidelijk moest af- en opbouwen. Afbouwen duurde 2 weken en opbouwen ook 2 weken..dus 4 weken verder. Dat duurde voor ons veel te lang dus toen CB gevraagd. Die zeiden dat het grote onzin is dat af- en opbouwen. (let wel ik ging van Hero Hypoallergeen 1 naar Standaard 1 + hongerige baby voeding = dus andere situatie)
    Hero heeft er natuurlijk belang bij dat je zolang mogelijk hun voeding gebruikt, en het liefst de duurste het langst.

11. Vlokje91

Vlokje91 Lid

20 okt 2012
    41
    0
    0
    Ik moest vandaag naar het ziekenhuis naar de kinderpoli dus ik dacht gister ik vraag het toch eerst aan de kinderarts. Daar me verhaal gedaan en ze zei dat ik idd over moest gaan op de comfort. Later ging ze verder onderzoeken en nu blijkt dat ze spruw heeft!! Ik dacht dat het melk op haar tongetje was maar et was dus gewoo spruw. Hoelang ze het al heeft heb ik geen idee van maar volgens de arts kan het spugen ook daar vandaan komen. Ze heeft nu medicatir en Gisteren ochtend de dr brown fles gehaald en ik moet zeggen dat het al veel beter gaat gelukkig gister alleen 1x gespuugd en vandaag een klein mondje. Ik wacht het eerst af. De kinderarts zei ook. Kijk eerst hoe het nu gaat icm de nieuwe fles en als de spruw weg is. Anders moest ik alsnog over. Ik ben benieuwd of dit al het gespuid veroorzaakt heeft!!

Deel Deze Pagina