te weinig melk, geen toeschietreflex of stuwing

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Axioma, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    hoi!

toen mijn dochter geboren werd in 2009 wilde ik graag bv geven. Ze is in het ziekenhuis geboren (4210 gram) en binnen het uur aangelegd.
    De volgende dag thuis weer gewogen 3800 gram, dus er moest via vingervoeding kunstvoeding worden gegeven. Later bleek de weegschaal van het ziekenhuis niet geijkt te zijn. Dus of ze echt zoveel afgevallen was?
    Doordat de melkproductie niet erg op gang kwam, dochtertje huilde van de honger, blijven vingervoeden.
    De melk productie bleef laag, ik had ook geen toeschietreflex of stuwing. En de baby dronk wel goed aan de borst en hapte ook goed aan.
    er werd aangeraden om de 2 uur aan te leggen, daarna te kolven en dan nog te vingervoeden (eventueel met kunstvoeding) dit hebben we dag en nacht 5 dagen volgehouden, en toen waren we kapot!
    Ik ben blijven kolven en verder de voedingen aangevuld met kunstvoeding. Maar de hoogste productie met kolven was 60 cc uit 2 borsten... en dat was een week of 3.
    Na een maand of 4 hield de melkproductie helemaal op.

Nu ben ik inmiddels 29 weken zwanger van baby nr 2, en wil ik toch weer proberen borstvoeding te geven. Zouden er nog dingen zijn die ik extra kan proberen om nu de melkproductie toch goed op gang te brengen?

mijn moeder heeft namelijk ook altijd problemen gehad met te weinig melk, ik was het laatste kind, en bij mij is het uiteindelijk met heel veel moeite gelukt om bv te geven. Maar haar productie was ook niet optimaal. Misschien een erfelijk iets??

alvast bedankt voor je reactie!!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Eigenlijk zie ik dat je geen eerlijke start hebt gehad wb de borstvoeding.
    Probeer lekker veel huid/huid en vanaf begin veel voeden op vraag: al is het 12x dd de eerste dagen gewoon doen.
    Indien niet nodig dan liever echt niet bijvoeden, als wel dan direct starten ook met kolven. En indien nodig direct met een LK aan de slag.

Probeer er gewoon blanco in te stappen: nieuwe zwangerschap, nieuw kindje, betere borsten (per zwangerschap beter ontwikkeld klierweefsel).

Productie van je moeder zegt niets over jouw productie!

Fijne tijd!

3. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Dank je wel voor je antwoord! Ik probeer er deze keer ook weer zo open mogelijk in te stappen. En we kunnen nu via het ziekenhuis ook een LK gesprek krijgen. Dus dat is erg fijn. We gaan het gewoon weer proberen!!
    Dank je wel voor je tips!!

Deel Deze Pagina