Wat zeiden/zeggen jullie kindjes van 11/12 maanden zoal? Ben benieuwd Mijn dochtertje zegt: -Mama/Mum(Tegen mij gericht) -Dad/Daddy (Tegen papa gericht) -Tedted (de hond) -Sinds kort zegt ze als ik thuiskom van het werk "back back back" -Yes (heel soms, meestal knikt ze) -Ze schud vaak nee bij iets wat ze niet wilt Voor de rest babbelt ze er op los
Mama, papa, dag, isje isje(visje visje in het water), die. Pfff ik weet t niet meer haha erg hoor ze zei wel wat woorden nu spreekt ze vaak 3 woord zinnetjes
Mn dochter is iets ouder 15,5 maand en zegt nu: Mama papa auw hallo kwak kwak Baby muwah ( kusje ) Auma ( oma) Pa ( opa) Nana ( is ze zelf )
Hier zo ongeveer: Papa Mama Die Di (dicht) Uit (op en uit) Da (dag) Aai (aaien dieren) Nee T-t-t met tong is drinken
Vandaag is onze dame precies 11 mnd. Ze zegt nog niet echt woordjes behalve mamam als ze trek heeft. Verder een hoop gebrabbel en gegil😊
Mijn dochter zei het volgende met een jaar: - Mama - Papa - Nee - Auw - Bah -Vis -Ijs - Douchen (toesen) - Plas - Fles - Koek - Dicht - aai - Nijnie (Nijntje) - Doei - Da-dag -Sok Moet wel bij zeggen dat mijn dochter volgens het cb snel is met woordjes. ze is nu bijna 17 maanden en zegt zn 25-30 woordjes en maakt korte zinnen wat gaaf trouwens dat jullie kindje ook Engels spreekt. voeden jullie haar tweetalig op ?
Onze dochter is nu ruim 11 maanden en komt niet verder dan 'dag' (en 'mama', maar dat is niet specifiek tegen mij gericht).
Helemaal niets en nog steeds niet. Brabbelt en gilt heel wat af maar niets verstaanbaars. Ze voert wel 'opdrachten' die we haar vragen maar praten heeft ze nog geen interesse in.
Die van mij zijn geen goed vergelijkingsmateriaal natuurlijk ivm autisme, maar geen van allen zeiden al woordjes met 11-12 maanden..
Hier nu 13,5 maand en zegt (spreken dialect): Mama, papa, woef (hond), chico (vogel), joejoej (mag niet), ohohw (als wat valt), ooohhh (als ze wat mooi vind), dada (dag), ey (hoi), neinei (neenee), die (wijst naar...) tikkietikkie (doet dan met vingertje op voorhoofd tikken), mwah (geeft kusje) volgens mij was het dit.. Ze brabbelt er voor de rest op los, een klets madam is het haha.
Wij voeden onze jongen 3-talig op, hij zegt nog niet veel woordjes dus ik wijdt dat aan de mengelmoes en warboel van talen in zijn hoofdje... Hij is nu 1 jaar en 1 week en zegt: - Mama - Baba of papa (begint nu papa te zeggen tegen papa, eerder baba) - AAAAAA! (gilt hij meestal als hij de poes "aait" Wij zeggen namelijk altijd "aaaaaaaaaaaaa poes") - Ka = kaas - K-k-k = klok - Da! (en wijzen tegelijk) is "Daar" en dan wil hij ook daarheen gaan - A da? = Wat is dat?
Op dit moment voeden we haar alleen Engels op, woon in Engeland en man spreekt alleen Engels Vandaar dus daddy
Mijn dochter 2 talig nu 11.5 mnd zegt - mama - wawa (papa) - awwa (hondje) - heey (hoi of als ze blij is) - brrrr (auto rijdt) - iiiieeee Tja verder heleboel gekke geluiden
Hier nog niet zoveel. Hij zegt mamamamamamamam als hij naar mij wil of door mij opgepakt wil worden. Hij zegt ook papapapapapap soms, maar of dat echt gericht naar mijn vriend is weet ik niet En paar dagen terug zei hij 'die' en wees daarbij naar plaatjes in een boekje