Oke, ik weet het is vakantie... maar toch. Zoonlief heeft normaal gesproken dus 1 keer per week gym, waarvoor gymtas mee naar school moet. Na school gaat hij daarna in taxibusje naar dagbehandeling. Vanuit daar komt hij naar huis. 8 van de 10 keer dan dus zonder gymtas. Vervolgens ben ik dan dus weer dagen bezig om uit te vissen waar de tas zich bevindt (school? dagbehandeling? taxi?) en dan moeten er nog voor zorgen dat deze mee naar huis komt. Ik word er echt gestoord van. Zou zo graag willen dat volwassenen (leerkracht, begeleidster, taxichauffeur) dat 'gewoon' in de gaten houden en er dus voor zorgen dat deze tas terug komt. Maar... hoe reëel is dat om te vragen aan juf? Hebben jullie kids ook vaak vergeten gymtassen, hoe lossen jullie dat op?
Komt de gewone tas wel altijd mee naar huis? Ik zou geen aparte gymtas meer meegeven maar de gymspullen gewoon bij de tas met fruit en brood stoppen. Mijn dochter neemt haar gymtas in haar gewone tas mee en volgens haar zijn er ook klasgenoten die geen aparte gymtas hebben maar de gymspullen dus in de gewone tas stoppen.
ik prop de gymtas in de gewone tas. Maar ik heb de mazzel dat ik hem zelf van school kan halen ookal gaat ie naar speciaal onderwijs. Dus als ik geen gym of zwemtas zie dan ga ik meteen weer met hem mee naar binnen om het op te halen. Dus geen bruikbare tips voor je. Sorry
Hier laten de meeste kinderen de gymtas gewoon op school hangen. Zo enorm zweten ze nog niet, dus dan doen ze gewoon een paar keer dezelfde kleren aan. Anders zou ik de gymtas in de gewone tas stoppen (en aan de juf van school vragen om daar een beetje op te letten), die vergeet hij mogelijk niet, omdat die elke dag mee gaat?
Ik ben zelf leerkracht heb loop tegen hetzelfde probleem aan maar dan van de andere kant haha! Kinderen vergeten hun gymtas op school of nog erger hun handdoek of sokken raken kwijt tijdens het omkleden. Ik laat soms alle kinderen hun tassen weer ondersteboven kiepen voordat we terug naar de klas gaan maar het mysterie van de verdwenen handdoeken en sokken is dan niet altijd opgelost. Kinderen weten zelf ook niet wat voor handdoek of gymkleding hun ouders in de tas stoppen, dus weten ze ook niet meer welke handdoek van hun is. Ik probeer ouders te stimuleren samen met hun kind de gymtas in te pakken en de kinderen te leren hun kleding bij elkaar te houden tijdens het omkleden. Sokken moeten ze al in hun tas stoppen etc. Nog geregeld boze ouders aan de klasdeur. Ik kan echt niet van elk kind onthouden of hij/zij z'n gymkleding in de gewone tas heeft zitten of een aparte tas heeft en dit verschilt ook weer per week. Laat staan dat ik kan onthouden welke handdoek het kind die dag mee heeft gekregen. Dus ik denk echt dat je samen met je kind iets moet bedenken. Gymkleding in de gewone tas is een goede optie denk ik. Natuurlijk kun je de juf inseinen en vragen erop te letten, dan zal ze het vast controleren. Maar in de dagelijkse hectiek is dat niet altijd te doen. (We zijn ook maar mensen haha!)