Welke maat winterjas? zoontje 3 maanden ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door witte reus, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hallo ( bijna) mama's,

Onze zoon in nu 3 maanden en ik heb bij de prenatal zo'n leuke winterjassen gezien .. maar welke maat heeft hij in de winter
    :oops: ... ik kan wel een 74 kopen maar dadelijk is die te klein?

of dadelijk is die leuke winterjas er niet meer..

hihi h

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    In het boekje van het CB staat een grafiek, die vind ik erg handig voor dit soort dingen.
    Ik vul de gewichten en lengte met stipjes op de lijn van de grafiek in en dan kan ik zien welke curve hij ongeveer aan het volgen is en waar hij over een x aantal weken of maanden zal belanden.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hangt er maar net vanaf in welke maat hij nu zit.
    Ik koop iig 1 a 2 maten groter dan ze nu draagt

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Iets groter nemen, dan zit het niet zo strak als je er nog een vestje onder doet. Neem aan dat je em niet allene in zn rompertje doet :)

beter iets te groot dan iets te klein! Te strak is voor zon kleintje verschrikkelijk!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi, volgens de gemiddelde groeicurves (heb een matenkaartje van C&A), zou hij tussen 6-9 maanden maat 74 moeten hebben. Als hij nu ook mooi volgens de curves gaat, zou ik echter een maatje groter kopen, dus 80... Maatje extra is geen overbodige luxe bij kinderjassen...

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    maat 80 is vanaf een jaar, mijn zoon heeft nu pas 74. het is erg moeilijk te zeggen. welke maat heeft bram nu?
    ik had eens een jas gekocht in maat 68, omdat volgens alle tabellen mijn kind maat 68 zou hebben in de winter. helaas paste deze jas pas veel later en had ik het dus eigenlijk voor niks gekocht.

7. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb maat 80 gekocht, Gijs zit nu net in 74. Maar ik vind die jas nog erg groot hoor. En Gijs is dus een vrij grote baby (niet extreem hoor) Als hij nu 62,5 cm is dan zou ik echt geen 80 kopen, tenzij deze extreem klein vallen. Want ik zie hem in een paar maanden nog niet 18 cm groeien...

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    volgens mij redt je het nooit, de hele winter met 1 jas. Ik twijfel al of wij het gaan redden en mijn dochter is die ergste groeispurt wel voorbij.
    Als ik jou was zou ik nog een tijd wachten, want het groeien gaat zo snel deze maanden.

Enneh, maat 80 is vanaf een jaar?
    Mijn dochter heeft nu maat 80, 74 past ook wel, maar 80 past ook prima.
    Wij kopen een winterjas in 86!

9. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Wat een rampeplan he, met de maat van zo'n winterjas :D ! Ik heb er toevallig gisteren 1 gekocht. Emma draagt nu 74 en kan dit denk ik nog een maandje aan en gaat dan naar maat 80. Ik heb dus maar 86 genomen. De winter is best lang, vorig jaar april droeg ze nog haar winterjas, die toen behoorlijk klein begon te worden.

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    Mijn uk van 2 heeft nog een winterjas in maat 86 :) (vorig jaar van oma gekregen uit de uitverkoop) Van de week gepast en hij past ook nog, maar koop er wel nog 1 bij in maat 92.
    En ik heb de ervaring dat er in de uitverkoop nog jasjes genoeg te koop zijn voor weinig waar ze de rest van de winter mee vooruit kunnen :)

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heb een winterjasje gekocht voor mijn meisje die half november geboren word en dan reken ik dat ze m aan krijgt rond half januari.
    maat 62 en 68 scheelde ook volgens de verkoopster maar heel weinig dus zijn we voor 68 gegaan.
    het is echt een geweldig jasje zwart getailleerd echt super.
    nu maar hopen dat ie straks past.

12. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    thanks voor jullie tips, maar ikmoest van me vriend nog ff wachten aangezien het nog lang geen winter is ( maar ja dan ben ik bang dat die leuke jassen weg zijn ;) )

13. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Er zijn heus nog wel jassen dan hoor. Ik ben vorig jaar september bevallen van onze kleine meid. Ik kocht toen een jasje van Esprit, maatje 50, want ze was prematuur. In oktober was deze te klein en toen heb ik nog een heel leuk jasje gekocht, dus toen waren er ook nog jassen. Ze zijn dit jaar ook wel vreselijk vroeg hoor met de winterjassen!

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ligt er aan hoelang je kindje nu is en hoe hard hij groeid.
    Esmee is niet zo heel groot ,maar 69 cm ,voor haar koop ik maatje 74 kwa winterjas, is die aan het einde van de winter te klein zijn er vast wel opruimingen en nog wel een leuk jasje te krijgen voor een paar euro.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva zit nu net in maat 74 (had eigenlijk iets eerder gemoeten :oops:), ik ga een jasje in maat 86 halen denk ik. Lastig hoor, maar ze gaat steeds iets minder hard groeien:

56 1,5 maand
    62 2,5 maand
    68 3,5 maand

Dus als ze maat 74 zo'n 4,5 maand heeft, is ze 1 als ze maat 80 nodig heeft. En een winterjas kan beter iets te groot zijn dan te klein denk ik. Maar ik wacht nog heel even met kopen, wordt na de vakantie in september denk ik.

Tot zover mijn beredenering ;).

Deel Deze Pagina