Hallo! Ben een beetje onzeker, dus graag wat tips. Ons mannetje (8 weken oud) is wat onrustig vandaag, hij voelt warm(nu 37.4 graden, laatste tijd steeds keurig 37.0), begint na zo'n 50 ml drinken te gillen en wil dan na 15 min nog wel iets maar niet veel, komt ook om de 2 uur nu(normaal zit hij tussen 90-140 per keer, kolf borstvoeding en deels flesvoeding beide op verzoek, nu 50-70 per keer en een keer 100ml) en hij heeft allemaal kleine bultjes op zijn gezicht, kleurloos en lijkt op kippenvel. Is ook echt aan het jengelen en moe, was vanmorgen bleek in zijn gezicht maar nu weer rozig.. Hij heeft verborgen reflux en krijg 5 gram nexium per dag, dit helpt goed. Verder heeft hij elke verschoning(bij elke voeding) een plasluier en reageert hij alert. Nu de hamvraag, moet ik de dokter bellen of het aankijken?
Als ik je verhaal zo hoor, dan zou ik me nog geen zorgen maken. Hij heeft geen koorts en plast voldoende, dus is er nog niks aan de hand. Zodra hij suf wordt, niet meer plast en hoge koorts krijgt, dan wel meteen bellen. Wat het drinken betreft, het kan gewoon een fase/moment zijn dat hij dat doet, maar het kan ook iets anders zijn zoals bijvoorbeeld spruw. Als hij dat morgen nog steeds heeft, zou je zoiezo even kunnen bellen met de huisarts zodat zij je advies kunnen geven. Maar................... als jouw gevoel zegt dat er iets niet goed is, dan moet je meteen bellen. Een moedergevoel nooit onderschatten, als ik dat had gedaan toen mijn zoontje 2 weken oud was, dan was hij er nu niet meer geweest.
O ja, en die bultjes die krijgen heel veel kindjes met een maand of 2. Hoeft dus ook niks te betekenen.
hoe ik jou verhaal zo lees zou ik me nog geen zorgen maken, het is normaal dat je kindje 37,5 heeft, maar als je je zorgen maakt zou ik toch de ha bellen, het is mij al regelmatig overkomen bij de eerste dat mijn ouders zeiden ach joh niets aan de hand, wij hebben er 5 en hebben dit allemaal gehad en zijn altijd met niets naar huis terug gegaan.... maar eigenwijs als ik was heb ik altijd gebeld en altijd werd ook ik weer met niets naar huis gestuurd maar het was voor mijn gevoel toch anders omdat een dokter het zei.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga meteen bellen als zijn temp hoger wordt, plasluiers afnemen of hij minder alert wordt.. Temp is nu 37.1 dus gaat de goede kant op!!
En mijn gevoel weet t niet, is eigenlijk gewoon angst. Zo'n kleintje is nog zoo kwetsbaar dat ik als de dood ben dat er iets met hem gebeurt. Spruw heeft hij gehad trouwens, is hij net (eindelijk!! rotspul!!) vanaf..
Zodra je kleintje hoger dan 38 heeft en hij nog geen 3 maanden is dan de huisarts bellen. Ik wist dat niet en ging met een kleine van 6 weken die 39 graden had de nacht in. Toen ik de volgende dag de huisarts belde moest ik gelijk komen en moesten we door naar de kinderarts.