welke maat winterjas

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door keina, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ik ga denk ik wel even kijken in de winkel en eventueel passen. tegen die tijd kopen vind ik geen optie omdat dan de kans is dat alles weg is. en ik wil een beetje keus houden!
    ik denk dat het maat 86 word, maar we zullen zien! bedankt voor het meedenken!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon passen (en ik zou 86-92 als richtlijn gebruiken.. maar het verschilt enorm per merk)

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik had hier laatst ook een topic over geplaatst, omdat ik dezelfde vraag had, ik twijfelde over de maat.
    Dochter is 18 maanden, 82cm en draagt wat bovenkleding betreft mt 80/86, waarbij 86 soms nog erg groot is, afhankelijk van merk en soort kleding.
    Heb uiteindelijk toch een jasje maat 92 besteld, bij Mexx, en ben blij dat ik een 92 heb besteld.
    De mouwen zijn nog wat aan de lange kant, maar die kunnen omgeslagen worden of het is juist een uitkomst in de winter, geen ruzie meer met handschoentjes ;) voor mij.
    Het lijfje zit prima, sterker nog, ik moet het jasje straks nog eens passen bij haar, omdat ze net de hele straat bij elkaar gilde toen ik 'm aandeed. Zo op het eerste gezicht een prima jasje, en ook nog eens erg leuk!
    Ik zou zeggen, een maatje groter dan waar hij nu in zit, dan kan je er het hele koude seizoen mee doen. (al ben ik benieuwd hoe de herfst en winter gaan verlopen, gezien deze zomer!)

Groetjes,
    Mexicang

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik vind het altijd zo`n geklier met die maten.
    zo had alyssa (ruim 3) afgelopen winter mt 92 van winterjas
    wat ik meestal doe met jassen is de kledingmaat aanhouden die ze van bovenkleding hebben en dan gewoon passen en een beetje rekening houden met de groei.

liefs doris

5. misa

misa Niet meer actief

Wat een goede en lastige vraag..! Ik weet hier ook niet goed wat te doen. Ik zou zeker even passen in de winkel en zeker niet te goed zitten maar eerder te groot. Het duurt echt nog wel even voor ze dat aan kunnen.

Ik vind het hier ook lastig. Hij wordt 1 dec 1 jaar en zit nu zon beetje in maat 74. Is een dikke winterjas wel handig voor die kleintjes?
    En waar hebben jullie leuke en betaalbare jassen gezien dan?

6. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    H&M
    V&D
    tuunte

vooral H&M heeft een leuke jas, maar nog niet in de winkel gezien alleen in hun blad!
    en wil niet te lang wachten!

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Meisje hier zit nu in maat 80, en heb winterjasjes maat 86 gekocht. Er rekening mee houdend dat ze tot maart/april er mee moet doen.

Heb laatst een superleuk jasje gekocht bij h&m, aantal maanden terug al een 'reserve' bij v&d voor 5 euro. En m'n moeder heeft eergister nog eentje gekocht in Frankrijk :p

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier voor mijn dochtertje een jas van mim pi en voor mijn zoontje een cars jas.

9. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Heb voor Dane een jas gekocht in maatje 92.
    Hij draagt nu shirtjes maatje 80/86 en die zitten prima, de jas van de week bij hem gepast en de mouwen zijn wel wat lang ( lekker juist). Gok dat ie straks echt perfect zit!

10. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik zou maat 86 of 92 doen. Het hangt er vanaf of het klein of groot uitvalt. Jayden is 12 maand en zit in kleding in maat 86 maar heeft een jas van 92, wel viel deze wat kleiner uit. 98 was toch echt te groot.

11. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    GESLAAGD!!! via wehkamp.nl

en het is maat 92 geworden, echt nog wel een beetje groot zoals de lengte van de mouwen, maar goed we moeten ook de hele winter ermee!

dit is het resultaat!

Deel Deze Pagina