Mijn dochter (over 10 dagen 2 jaar) trekt haar luier uit in bed! De eerste keer trof ik haar na haar middagslaapje aan zonder slaapzak (welke ze al achterstevoren draagt), zonder romper en zonder luier! Luier lag op de grond en alle andere kledingstukken ook. Lekker plasjes in bed dus....... 1 week later hetzelfde verhaal. Ik had haar een wat strakker broekje aangedaan over de romper en ook luier maar ook die krijgt ze uit. En dan vandaag het grootste raadsel. Ik kom boven (ze had haar slaapzak achterstevoren én binnenstebuiten) en wat ligt daar in 500 stukjes op de grond? De luier! Compleet kapot (het zag er erg lollig uit, ahum ). Maar ze krijgt die luier dus onder haar slaapzak vandaan! Nou whop, weer een schoon bed. Ze heeft nog total geen besef van 'wat plas is'. Als ze een plasje in bad doet en ik zeg dat zij dat doet, snapt er niets van. Dus zindelijk maken gaat 'm nog niet worden. Net als met poepen.... ze zegt het pas als het er al is. Ik ben allang blij dat er nog geen poep rondom ligt hahaha. Ze had nu i.v.m de warmte alleen een luier + luierbroekje en slaapzak aan. Geen romper maarja dan nog, die krijgt ze toch wel los. Strakke knoopjes of niet, alles gaat uit. Tsja, ik heb gelukkig een waterdichte matrasbeschermer dus die ging gauw de was in en is nu snel droog met dit weer maarja zo blijf ik aan de gang en voor haar alles behalve fris. Al interesseerd het haar zelf helemaal niets! Ik zeg dan bah, leg uit dat dan NIET de bedoeling is, dan gaat het 2 dagen goed en voilla, zelfde verhaal. Luier andersom aantrekken of dichttapen gaat 'm niet worden want ze trekt hem dan gewoon als broekje uit.... Oh en als ze gewoon beneden is of waar dan ook gaat het goed. Kijkt ze niet naar d'r luier om.... Iemand tips?
Dat had ik gedaan Had ze zonder haar armen uit de armsgaten te halen er onderuit gevangen (terwijl ze ook een katoenen luierbroekje er overheen droeg!)
alsof ik mijn verhaal lees... onze dochter word 10 aug. 2 jaar en vind het sinds een maand of 2 "lollig" om ook haar luier uit te trekken... heb ook alles geprobeerd maar dan werkt het paar nachten en dan krijgt ze die weer uit... heb laatst een x luier,onderbroek,romper,onderbroek gedaan en dat werkte... het was toen te veel voor haar om uit te doen... maar helaas naar 2 weken deed ze het weer... heb haar toen heel vies laten slapen en daar was ze zo vies van dat ze het tot op heden niet weer doet! en hier werkte het gelijk voor de zindelijkheid want zo gauw ze haar plas voelt in haar luier wilt ze naar de wc of wil gelijk verschoont worden
Haha hier krijgt ze dus ook de luier, onderbroek, romper én onderbroek met gemak uit ongelovelijk! En sja, kreeg ze hier maar het idee van 'ik wil niet in m'n luier plassen'. Het doet haar echt totaal helemaal niets helaas. Ach, zindelijk worden komt wel maar laat die luier aaaaan. Zucht, ik kwam zelfs net nogsteeds in haar kamer allemaal luier-snippers tegen hahaha. Echt, 400 stukjes luier, alles gescheurt en verfrummelt.
Hoe groot zijn die armgaten van de slaapzak? En die rompers, zijn die met stretch? Geen ervaring met eigen kids, maar werk met wat grotere kids die dit soort dingen ook kunnen. Die slapen in strakke badstofpakken, en dan nog krijgen sommigen het voor elkaar hoor maar een trigger is als ze er gemakkelijker bij kunnen. Dus zou even letten op die armgaten en geen stretch aan doen.
ik zou zonder slaapzak laten slapen maar dan in een boxpakje(romper met broekpijpen) aan en n pyama aan.
Hier hebben we het ook een paar keer gehad, ze is er 2 weken geleden gelukkig mee gestopt want hier was het ook met poepluiers.. je kan het wel raden denk ik haha bah! Hier hebben wij haar een pyjama/boxpakje aan gedaan die geen knoopjes heeft bij de benen zeg maar en deze kreeg ze dus ook niet uit.. nu kan ze weer gewoon bij wijze van in alleen een luier liggen en blijft ze netjes van haar luier af
Armsgaten zijn vrij nouw, heb ze al smaller gemaakt en ze krijgt haar armen ook niet uit de slaapzak maar dus wel er bij in...... zucht. Hij is gelukkig niet meer uit geweest maar 2 dagen geleden was ik net op tijd boven! Ze had hem wel helemaal losgemaakt maar bleef gelukkig door onderbroek nog op z'n plek hangen. Ja zo'n 'boxpakje' zat ik ook al te zoeken heb er alleen nog geen 1 kunnen vinden in haar maat, allemaal te klein incl. voet. Dus nog even verder speuren. (al denk ik dat ze de knoopjes voorop meteen los maakt). Heb haar ook al meerdere keren vertelt dat het niet mag wat ze doet omdat alles dan 'bah' wordt maar dat helpt maar voor een dagje.... En of ze nou wel of niet in haar eigen plas verder slaapt maakt haar helaas ook niet uit.
Slaapzak aan en een luierbroekje (dat is veel moeilijker uittrekken als je je handen niet echt goed kan gebruiken)
Dat hebben wij dus serieus gedaan, omdat de andere oplossingen niet werkten/konden hier, (Thirza heeft maar kort met slaapzak aan geslapen, dus die truc ging al niet). Werkte wel en was ook niet zo lang nodig, toen was het automatisme van die luier uitwerken eruit en hield ze hem gewoon weer om.
Dochter sliep hier ook niet meer in een slaapzak maar die hebben gewoon weer van stal gehaald toen ze haar luier ging uittrekken. Ze is nog een beetje te jong om te snappen dat ze 'm niet uit moet doen.
Toch weer slapen in een slaapzak werkte hier totaal niet: drama's, huilen.... maar ze heeft dan ook iets met niet-vast-willen-zitten. Box, gordels, kinderstoel, autostoeltjes, hand vasthouden op straat: allemaal van die dingen die ze liever niet wil(de) en die we hier, bij goed gedrag/goed luisteren naar ons, ook maar gauw afgeschaft hebben Bovendien was haar oude kamertje errug warm in de zomer, en sliep ze dus gewoon helemaal in d'r blootje verder, zonder dekens of wat. Die slaapzak was dus ook nog eens veel te warm, dus toen zijn we toch maar voor de tape gegaan....
wat bij mijn nicht hielp....(hier nog luiers snachts en ze trekt ze niet uit, ook nooit gedaan gelukkig) Maar die ging naar de winkel...kocht samen met dochter een pyjama (zo kitscherig mogelijk natuurlijk.... met haar held erop.....hello kitty) En toen ging ze met haar praten...deze pyjama krijg jij speciaal voor de slaapjes...maar als je je luier uit trekt dan gaat de pyjama weg... heeft 2 keer weghalen geduurd en toen was het over!! Groetjes, Miranda
Me zoontje doet het ook als ik even niet kijk dan trekt hij alles uit een x gehad dat ik ze kamer in kwam en hij had ze luier weer uit getrokken maar er zat een grote keutel in lag dus lekker in zijn bed Ik heb hem al een paar x op de wc gezet maar daar doet hij niks op hopelijk is het een fase en loopt die snel af