Hallo, Mijn kleine grote man is savonds ontroostbaar. Kroelen helpt soms wiebelstoel soms, borst soms, wandelen soms. Ik heb al expres heel veel op mn eten gelet. Geen cola geen gek gekruiden dingen enz. Overdag is het een heerlijk vrolijk manneke drinkt speelt slaapt. Maar tegen het einde van de middag veranderd het. Wat kan het zijn? En wat kan ik er tegen doen? Groetjes
Op het cb zeiden ze tegen mij dat de kindjes van deze leeftijd vaak 's avonds onrustige uurtjes hebben. Huilen, onrustig, wat mopperen etc. Hier hetzelfde nl! Maar is het bij jou echt continu huilen/krijsen? Heeft hij geen krampjes bv? Komt er melk naar boven? Ik noem maar iets op hoor..
nee er komt geen melk naar boven en omdat hij dus wel veel last leek te hebben van krampjes veel windjes en moeite met poepen ben ik extra op mijn eten gaan letten. en het windjes is nu heel veel minder en poept ook wat vaker. op zich is het niet continu krijsen maar wel echt meer dan jengelen. en hij kan dan ook echt zo'n pruil lipje trekken nou echt kzou zo mee gaan janken. vanavond aan de wandel gegaan in de kinderwagen en dit vond hij wel fijn dus de komende avonden maar flink meters gaan maken
Rond die leeftijd had mijn dochtertje dat ook... Vrolijk overdag, 's avonds een echt huiluurtje (soms korter, soms laaaaanger, en wel écht huilen). Was moeilijk soms, want wat we ook deden (beetje rondwandelen, beetje zingen, beetje drinken, dichtbij ons houden...), ze bleef wenen. Het is eigenlijk rond een maand of 3 stilletjes aan gewoon voorbij gegaan. Ik ben in die tijd wel meer structuur gaan brengen in de dagen, zodat ze meer en regelmatiger sliep, en ik denk dat dit ook wel meespeelde. Denk dat ze 's avonds wat oververmoeid was... Maar het gaat voorbij!!
Hoe is je schema 's avonds? Je zou hem evt. bv lekker in de tub/badje kunnen doen, lekker even goed laten ontspannen en dan nog even insmeren met bodylotion.. Hier helpt dat echt goed, gewoon de tijd er voor nemen (als je die hebt natuurlijk). En dan nog even laten spelen, voeding geven en kijken wat er gebeurt... Het is maar een tip hoor! Maar deze periode gaat wel weer voorbij, ons dochtertje heeft er nu ook last van maar heb er nog 2 boven haar en die hebben dit ook gehad. Komt weer goed!
das vrij normaal met kleine kindjes...hier van 7 uur tot een uur of 11 gehuild toen hij zo klein was...niets was goed... behalve op je borst liggen
Kheb een draagdoek maar ben er nog steeds niet uit hoe die nou werkt dusnog maar een paar keer flink oefenen. Vanavond dat badje proberen en masseren. Tijdje terug ook gedaan toen hij rustig was en vond het heerlijk maar vraag me af of hij er rustig van word als hij zo ligt te huilen. Bedankt voor de tips! We kunnen weer wat proberen
Hoi! Hier precies hetzelfde gehad met Twan rond die leeftijd! Het gaat over hoor, rond drie maanden. 's avonds verwerken ze wat er de hele dag gebeurd is, en hoe meer prikkels overdag, hoemeer huilen en niet willen slapen 's avonds (bij Twan). Probeer een duidelijk, voorspelbaar ritme aan te houden, misschien lekker in bad doen rond die tijd, en samen naar bed gaan. Dat hielp bij ons heel erg goed, maar het nadeel is dat je er zelf ook heel vroeg in ligt