baby 2.5 weken oud verkouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renaatje86, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hallo!

Ik ben (godzijdank!!) vlak voor de hitte golf bevallen van een prachtige dochter. Mijn zoontje is van oktober wat qua weer eigenlijk handiger is met zo'n kleintje. Mijn meisje doet het super! Ik probeer er voor te zorgen dat ze niet te warm of te koud aan gekleed is en dat ze niet op de tocht ligt aangezien we graag de ramen open hebben nu het wat koeler is zodat de warmte uit huis kan.

Nou is ze sinds vandaag een beetje aan het hoesten, niet vaak of veel en heb ook niet het idee dat ze wat op hoest of dat er wat vast zit. Net na haar fles lag ze op mijn buik te slapen (ze lag op haar buik) ze snurkte een beetje en hoorde een ligt roggeltje, 2x hoesten en toen was het roggeltje weg.

Iemand ervaring met zo'n kleintje en verkoudheid? Tips? Of kun je eigenlijk niet echt iets doen, heb haar temp nog niet gecheckt dat doe ik bij de volgende verschoning maar heb niet het idee dat ze verhoging heeft ofzo. Grote broer is sinds gisteren snotterig.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Misschien heeft ze t van haar broertje. Ik zou ff goed opletten op verhoging/koorts en event met een neuspeentje haar neus leeghalen. Kan ze ook beter ademen.

3. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Neusspeen? Wat is dat? Mijn zoontje is al 4 maanden verkouden

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ow dat kan best
    Laatst ook bij ha geweest daarvoor. Is normaal
    Heeft te maken met het feit dat een baby nog niet weet dat ademen door neus en mond allebei kan... Ik gebruik nu 3x per dag neusspray... Otrivin baby.... Helpt, nu komt het los...

Heb siem hier ook alleen maar in znn romper met dit weer. Vanaf morgen kunnen de kleertjes weer aan...

5. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hoi,

S was ook vlak na haar geboorte verkouden. We hebben idd ook Otrivin baby gebruikt( zoutoplossing) en dit werkt goed! Idd kun je ook bij de apotheek een soort 'neuszuigertje' ( geen idee hoe dit heet) halen en haar neusje schoon maken. Ik deed dit ook regelmatig met een baby wattenstaafje. Een beetje vochtig maken met warm water en dan schoonmaken.

Natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd!!

6. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Bedankt voor de tips! Ze heeft geen verhoging en heb ook niet het idee dat ze er last van heeft. Hoor nu wel dat er wat meer snot los komt. Heb nog zo'n neuszuiggeval liggen dus zal die eens proberen. Denk dat ik het vooral sneu vind dat zo'n kleintje al verkouden is hihi!

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik bedoelde dus het neuszuiggeval ;)
    Knijpen, in neus doen en loslaten. (Het knijpen, niet het geval)

8. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

En je kunt het bedje iets schuin zetten

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Mijn dochtertje is nu ook voor het eerst verkouden!
    Hoesten en veel niezen.

Ze is nu 4 maanden, en ik vind het ook super zielig. Ik begrijp dus heel goed dat je het zielig vind voor je kleintje ;)

Ik heb fysiologisch serum, dat zit in hele kleine flesjes.

Daar spoel ik haar neusje een paar keer per dag mee. Dat helpt wel, want meteen nadien komt er meestal een snotje uit.

Deel Deze Pagina