Mijn meisje van juli had wel een winterjasje en sjaaltje aan in de draagdoek of bondolino. Ik droeg zelf mijn gewone winterjas open, daar zaten haar voetjes onder. Verder had ze een maillootje onder haar broekje en gevoerde slofjes of dikke wollen sokken aan. Dat was een echte winter Qua maat kocht ik eind september haar winterjasje maat68, ze zat toen in 62. In februari was die te klein. Haar nieuwe jasje maat74 viel enorm groot, ik heb een paar weken ermee aangemodderd tot we heel maart in warmere streken waren, bij terugkomst was geen winterjas meer nodig. Die tweede winterjas heeft ze de hele afgelopen winter mee gedaan, terwijl ze verder in maatje 86 zat. Hoe je een tweede winter zonder winterjas doet begrijp ik niet goed, dan zal je kindje toch meestal al regelmatig buiten los lopen?
Een winterjas zou ik afraden, komende winter is mijn moppie een maand of 10 tot een naar en zelfs dan zou ik hem zo min mogelijk gebruiken. Ik heb nog geen echte winterjas voor jaar. Hier groot fan van lodger bunker en lodger wrapper, skipak of iets anders handigs. Jassen vind ik zulke ondingen. En zeker als ze heel heel klein zijn. Qua dragen, liever niet dragen dan niet ergonomisch. Hier een bykay tricot gebruikt in het begin en nu een mei-tai. Ergonomisch, makkelijk in gebruik en draagt heerlijk.
Je hebt ook stoere draagdoeken en draagzak en hoor Bv de bykay denim doeken en mei tai. Je hebt ook mooie draagzak en met bv motoren erop. Google eens op tula, rose and rebellion en kijk eens op dragenenzo ml of ooiebeest.nl
Bedankt voor alle tips en adviezen. Zo leer je er steeds weer wat bij. Ik zal eens even goed rondkijken en dan moeten we maar even zien waar we uiteindelijk voor kiezen.
Hier vestjes van Z8 met teddy voering. Warm genoeg, en in een lekkere dikke wikkeldeken zal ze het niet koud krijgen.
Geen jasje, wel een paar lekkere warme vestjes (wij hadden bij mijn (zomer)dochter een heerlijk Nijntje-vestje in maat 56, heeft ze maanden mee gedaan, en was lekker warm). En veel dekentjes en warme mutsjes! Als je gaat wandelen met de wandelwagen ook wat kruiken erbij, en in een draagdoek of -zak kun je je kindje onder je eigen jas dragen.
Oh en als je een draagsysteem wil, en je vind doeken niet handig, teveel gedoe, je man wil het niet, enz - kijk dan een naar de draagzak bondolino! Hebben wij ook, en is ideaal. De ergonomie van een draagdoek, maar ziet er iets 'stoerder' uit voor je man (wij hebben een die bruin met lichtbruin is, dus zeker niet tuttig ofzo) en het heeft het gemak van de niet-ergonomische dragers zoals babybjorn/stokke/etc.
Ik heb 'm in 62 gekocht. Voelt als vest aan.......voelt prettiger dan jasjes.....verder heb ik een heleboel wikkeldekens enzo, vooral in het begin handig......
Wij hebben onlangs bij de Prenatal een dik vest gekocht van Noppies. Lijkt een beetje op een winterjas, maar is van hele zachte stof. Heb voor maat 62 gekozen.