Onze zoon is zich rotgeschrokken van het vuurwerk vorig jaar. Wij hoorden van alle vrienden dat hun kinderen er gewoon doorheen sliepen. En omdat onze zoon eigenlijk altijd goed slaapt en gewend is aan gerommel op de bovenverdieping, dachten we dat hij misschien wel door zou slapen. Om 24u sprong de babyfoon op rood door het kabaal buiten, dus niet duidelijk of onze zoon nog sliep. Ik ging kijken. Stond hij met grote angstogen rechtop in zijn bedje te huilen. Zo zielig... Hij is mee naar beneden gegaan en daar vond hij het toch allemaal wel mooi en interessant. Na een half uur werd het rustiger en heb ik hem teruggelegd. Hij heeft toen die nacht goed geslapen. Maar de weken erna werd hij regelmatig wakker. Weer bang kijkend. Zijn eerste oudjaar was hij 6mnd, toen werd hij ook huilend wakker. Nu zit ik erover te denken om hem om 23.45 eruit te halen. Dan is hij tenminste niet alleen in het donker als het begint. Hij begint nu toch wat nachtangst te krijgen, zegt regelmatig bang te zijn voor dinosaurussen. En dan gewoon tot 00.30 ofzo rustig met hem zitten en dan terugleggen. Of is dit niet verstandig? Ik weet even niet wat het beste is. Hij is 2,5jr.
Gewoon eruit halen! Ze kunnen ook wakker schrikken. Dat maakt veel meer indruk dan wanneer je ze voorbereid. Als je hem om 23.45 mee naar beneden neemt, dan kan je zeggen: weet je nog? Er komt dadelijk veel geluid, en dan kunnen we mooi uit het raam kijken naar het mooie vuurwerk. Zo doen wij het iig
Ik zou dit ook doen. Hier inderdaad ook kinderen die er doorheen sliepen, maar bij een angstig kind zou ik het er niet op gokken dat het bang en geschrokken wakker wordt. dan zou ik liever voorbereiden, wat lekkers geven, want het is tenslotte een feestje en samen achter het raam kijken naar het vuurwerk. In een prettige sfeer dus. Grote kans dat hij het hartstikke leuk vind nu en om half 1 weer heerlijk en niet angstig gaat slapen,
Ik heb ze altijd wakker gemaakt ivm eventueel schrikken. Werkt hier prima. Jongste zet buiten ook een koptelefoon op ivm de knallen.
Zelf wakker maken ik denk dat je dan minder last hebt van midden in de nacht wakker schrikken in de weken er na. Als je netflix hebt kun je kijken naar nijntje langer verhalen nijntjes nieuwjaarsfeest. Kun je hem vast weer een beetje voorbereiden.
Hier heeft hij er vorig jaar wel doorheen geslapen, maar was begin van de avond soms al bang. Hier hebben we op in gespeeld door samen met hem voor het raam naar buiten te kijken en naar de mooie kleurtjes te kijken. Hij heeft nu met sinterklaas sterretjes vastgehouden samen met m'n man en vond het helemaal leuk. Ik zou 'm gewoon lekker wakker maken, voor je zoontje denk veel prettiger. Samen even een uurtje vuurwerk kijken, als hij bang is kan je hem gerust stellen en erna weer lekker slapen. Hier maken we zoontje ook wakker, we zijn bij m'n zusje, dus kijken dan even vuurwerk en gaan rond 0.30/1.00 weer richting huis. Dan wordt hij toch wakker, dus waarom niet niet gewoon voor 0.00 al gezellig bij ons. We hebben een echt gezelligheidskind.
Hier vieren we om 19u met de kindjes uit de buurt alvast oud en nieuw, met kindervuurwerk! Dan weten ze ook een beetje wat ze om 00.00u horen als ze wakker worden. Om 00.00u laten we de kinderen gewoon liggen, maar als ze wakker worden mogen ze uiteraard even mee nr buiten.
Wat ik deed toen mijn kinderen kleiner waren is enkele weken daarvoor al samen vuurwerk kijken op YouTube. En daarbij deed ik heel enthousiast en legde uit wat het was etc. Ze vonden het heel mooi. Wat ik ook bij de filmpjes deed was zogenaamd schrikken en daar samen om lachen, om te laten zien dat het schrikken niet erg is. Mijn kinderen zijn allebij gevoelig voor harde geluiden maar hierdoor nooit echt bang geweest. Veel succes komende tijd.
Ik ga onze zoon niet wakker maken. De kans is groot dat hij doorslaapt. Ik neem de gok dus dit jaar dat het goed komt. Ik zou in jouw situatie zorgen dat ik tegen twaalven in zn kamertje ben. Mocht hij dan wakker worden, zitten papa en mama daar ook en is hij niet direct alleen. Toen zoon nog een baby was sliep hij in een campingbedje in de woonkamer. Dan waren we er ook meteen bij. Als onze zoon wel wakker wordt dan mag hij even kijken, wat drinken en dan zien we wel waar hij verder wil slapen: in zn eigen bed of bij ons.
Hier kijken we even hoe het gaat. Tegen die tijd is ook de baby net geboren, dus genoeg factoren om slecht te slapen. Vorig jaar werd ze om 22.30 al wakker van de knallen en toen hebben we haar mee naar beneden genomen. Lekker wat gegeten en gedronken en om een uur of 00.30 is ze weer gaan slapen. In jullie geval zou ik hem van te voren al wat voorbereiden door filmpjes oid.
Om deze reden maak ik mijn dochter tegen half 12 wakker. Tegen 12 uur is ze dan goed wakker en dan kunnen we samen kijken als ze dat wil. Mijn dochter is er ook vreselijk van geschrokken en dat wil ik op deze manier voorkomen.
Papa is vuurwerkfan en staat tot na 2u buiten te knallen Ik had al gezegd dat hij vooral lekker naar zijn vrienden moest gaan, want hij vindt het niet gezellig als ik binnen blijf. Vorig jaar zijn zijn vrienden bij ons geweest, bleven ze tot 3 uur hangen. Maar hij blijft dan liever thuis bij ons. Onze zoon slaapt de laatste tijd sowieso slecht, meerdere nachten per week non-stop huilen, waarsch tgv nachtangst en hoest. Dus ik ga het zeker niet gokken dat hij doorslaapt. Fijn dat de meeste ook niet zouden afwachten. Ik dacht ook al om bij hem te slapen die nacht, maar dat hebben we nog nooit gedaan dus dat zou hem nog meer verwarren. Misschien wel de schemerlamp aan laten die nacht en niet alleen zijn kleine nachtlampje.
Ik zou hem ook lekker eruit halen en bij je nemen. Mijn dochter sliep al de 3 jaren erdoorheen. Willen haar nu wel eruit halen tegen 2330 uur, ze wilt graag nasr het vuurwerk kijken en dan leg ik haar erna weer terug in bed.
Aiden sliep er altijd dwars doorheen, tot vorig jaar. Toen schrok hij zich te pletter. Wij maken hem dus ook rond 23.30 uur wakker, dan mag hij vuurwerk kijken, nog even bijkomen en dan weer naar bed. Finley slaapt tot dusver overal nog dwars doorheen, dus even kijken wat hij dit jaar doet.....