Hoeveel pakker luiers moet je op voorraad hebben voor de bevalling? En hoe snel gaat je kind al door naar de volgende maat, want ik denk niet dat je teveel moet kopen van new born of wel?
Nee niet te veel kopen op voorhand, je weet ook niet hoe groot de kleine is. schattingen van de vk of gyn kunnen er erg naast zitten (dochter zou 7,5 pond zijn en bleek 2890 gram). Wij hebben dus wel heel wat pakken maat 1 nodig gehad (in het begin verschoon je nog heel vaak keer of 7 per dag,later wordt dat minder). Met 1 pak van 28 luiers doe je dus een dag of 4. Ik verwacht een gemiddeld kindje (kan dus goed zwaarder of lichter zijn dan de geschatte 3250 gram) en ik heb 1 pak gekocht + luiers uit de blije doos (stuk of 16). Als het te weinig is dan is het zo bij gehaald door man/oma/kraamverzorgster.
Dat ligt heel erg aan de grootte van je kindje. Ik heb nu 1 pak maatje 1 newborn liggen. (het is immers zo bijgekocht) Mijn zoon heeft geloof ik 3 van die pakken gehad voor we naar maatje 2 gingen.
Idd niet te veel halen, je weet ook niet wat het postuur is van je baby. Mijn zoontje bijv. is smal in de heupen maar zn bovenbenen zijn wat forser. Bij de benen ging het snel krap zitten en daarom hadden wij snel een grotere maat nodig. En anders gewoon de bon bewaren, dat als je een pak over hebt misschien kan ruilen na een paar dagen ??
wij hebben 2 pakken new born maatje 1 gehaald, gisteren is pas het 2de pak open gegaan en denk dat hij straks wel in maatje 2 past.. Dus heb 2 pakken gekocht voordat hij geboren was.
Bedankt voor de antwoorden, dan schaf ik gewoon 1 pak aan en ik het inderdaad al 24 luiers uit alle dozen, dus dan heb ik voorlopig genoeg, en kan manlief altijd extra halen
Wij hebben een stuk of 20 luiers newborn maat 1 uit de dozen. Verder hebben we zelf gelijk maat 2 gekocht. Die is vanaf 3 kg, 6 pond dus. Veel kindjes zitten daar met de geboorte toch al aan. Ik verwacht dat eigenlijk voor ons ook wel. Het zegt niet alles, maar mijn broer en ik waren beiden vrij zwaar (ruim 9 en bijna 10,5 pond). Eigenlijk waren alle baby's aan mijn moeders kant groot, ook (achter-)neefjes en nichtjes. Dus ik heb het idee dat we met maat 2 wel goed zitten. Als het niet zo is, dan kunnen we natuurlijk starten met die luiers die we hebben van maat 1 en toch nog een pak bijhalen.
1 pak newborn gekocht en 1 pak maat 2. Idd is maat 2 vanaf 3 kg. F. woog bij de geboorte al 3780, dus verwacht dat, als deze gewoon rond de uitgerekende datum komt, we na 1 pak wel over kunnen. En anders haalt manlief maar wat bij.
het handige aan maat 1 is de urine indicator.die zit niet op maat 2. hier zijn 4 hele pakken open gegaan (nog niet alles op), met een boel losse uit de dozen/die vriendin over had. zoon weegt nu boven de 4 kilo, en de maatjes 2 liggen dan ook al klaar.
Zo hebben wij het ook gedaan.. overal verkopen ze wel luiers denk ik dan.. Uiteindelijk heeft mijn dochter 9 weken in maatje 1 gezeten, dus heb heeeel wat pakken nodig gehad in die maat. Mja.. dat weet je van te voren ook niet natuurlijk
Ik zou 1 pak newborn doen. Ik hoor dat je uit de doos van prenatal ook veel luiers krijgt (16). Mocht het nodig zijn is het zo bijgekocht! En misschien 2 pakken nummer 2. Tenminste dat is mijn plan!
heb een behoorlijke voorraad gehaald in 1 en 2 bij kruidvat hadden ze 2+1 gratis reclame. bij onze eerste deden we ook een week met 1 pak van 56 dacht ik.dus ik heb 3 pakken 1 en 3 pakken van 2. en als ik echt een heel pak over heb ruil ik m gewoon om in de winkel.