Ik wil graag wat kleertjes kopen voor mijn zoontje, maar ik twijfel nogal over de maat. Hij is nu bijna 7 weken en met 4 weken woog hij ongeveer 4,5 kilo en was hij 55 cm. Heb het idee dat hij de laatste weken wel weer behoorlijk gegroeid is. Nu wil ik kleertjes kopen die hij de hele zomer (of een zo groot mogelijk gedeelte daarvan) nog aan kan. Nu heeft hij maat 56 en maat 62 aan. Hij zit er echt tussenin. Maat 56 wordt al wat krap en maat 62 is nog wat ruim. Hoe lang blijft een kindje nog zo hard groeien? Hji groeide eerst een cm per week, maar dat kan natuurlijk niet zo door blijven gaan Zal ik nu dan maat 62 of 68 kopen? Of van allebei wat? En wanneer zou hij maat 68 ongeveer aan kunnen?
In het begin groeit je kindje heel snel. Sommige maten kunnen ze maar heel eventjes aan. Dus je kunt op deze leeftijd geen kleding in het vooruit kopen, die de hele zomer aankan. Als je kindje wat ouder is, groeit het wat langzamer en meer in fases. Dan is het wat makkelijker om een maat te bepalen.
Hier hetzelfde probleem ik wacht wel totdat het zomer word met kopen en daarbij heb je dan alweer lekkere koopjes
ik zou ook nog niks kopen..mijn grote reus heeft maar 2 weken in 56 gepast, al die kleertjes liggen ongedragen in de kast..dus ik heb echt geen idee waar hij in de zomer in past.. En als het een heel warme zomer word hebben ze vaak toch alleen een romper/broekje aan denk ik..
Dat is hier dus ook het probleem.. Ik heb dus besloten even maar helemaal niks meer te kopen, het is toch zo gekocht straks.
Heb gewoon wat van allebei gekocht...maar niet te veel, blijft inderdaad toch afwachten hoe hard hij blijft groeien.
Ik zou voor maat 68 gaan, maar het kan maar zo zijn dat hij aan het eind van de zomer in 74 zit. Het gaat echt zo snel.
Valt geen peil op te trekken. Ik kon niet wachten tot ze eindelijk in 62 zat, want we hadden zoveel leuke kleertjes in die maat gekregen... nu ben ik alles snel aan het aantrekken, iedere gelegenheid voor een nieuwe outfit benutten we, anders heeft ze niet eens alles aangehad, ze groeit er nu na drie weken alweer uit... En dan zou dat nog het maatje zijn waar veel kinderen lang in blijven zitten. Nou, hier niet dus. Ik heb nu wat maatjes 68 gehaald, en ik zie het wel. Bijgekocht is het zo.
Ik zou gewoon de volgende maat kopen en tegen de tijd dat hij eruit is weer de volgende maat. Mijn zoontje heeft weken in maat 50 gezeten, maar 5 wkn in 56, maat 62 weer iets langer en zit nu al vanaf januari in maat 68! Hij begint nu uit zijn eerste spijkerbroekjes te groeien. Ik heb dus zomerkleertjes in maat 74 en 80 gekocht maar wie weet gaat hij 80 passen in het najaar. Heb alleen nog maar lange mouwen gekocht. Tshirtje is zo bijgehaald.