Welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ligt aan zoveel dingen. Ik koop nooit zover van te voren kleding in.

Oudste heeft nu nl meestal maat 98, buurmeisje trouwens ook zoiets. Terwijl snoopy roept dat haar dochter met 3 jaar net uit 92 is.

Als je de gok wilt nemen, kijk dan naar de groeicurve! Mijn zoon zit sinds hij tussen de 3 en de 6 maanden zit aardig stabiel op de groeicurve.

2. Marjolein79

Marjolein79 Actief lid

11 sep 2007
    253
    0
    16
    Het zonnige zuiden
    Ik zou zeggen maatje 80 voor de broekjes en 86 voor de t-shirtjes en ook 86 voor de rokjes en jurkjes want anders heb je heel snel van die mini jurkjes en rokjes. Tenminste dat is mijn ervaring.
    Ik koop ook altijd vooruit en het is tot nu toe altijd nog goed gegaan en heb je alvast een leuke zomercollectie in de kast klaar liggen zonder er het volle pond voor hoeven te betalen :)

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou geloof ik maat 80 doen. D. (de jongste) is nu bijna anderhalf en heeft nog steeds maat 80. Voor de winter koop ik nu wel 86 en voor (eind) volgende zomer (dan is ze dus 2,5) 92. Maar ligt natuurlijk erg aan je kind, D. is super gemiddeld.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    kleertjes.com

Lastig hoor, nog even nadenken wat ik ga doen...

5. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier n meisje 18 maanden en nu 74/80 koop niks in voren.alleen neutrale dingen beetje

6. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    ik zou het ook niet doen om zo ver vooruit te kopen. Hier een dametje dat met ruim 13 maanden nog in 68 (soms) en 74 past. Ook draagt ze wel al wat maatjes 80 die smal vallen. Ze is smal gebouwd en gemiddeld qua lengte. Je weet gewoon niet hoe je kindje zal groeien. Kleertjes die je altijd wel kunt dragen zou ik wel in t vooruit kopen, maar niet echte zomer- of winterkleding, zoals korte broekjes of warme truitjes.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Wel leuk die verschillen.
    Zo zie je dat elk kindje anders groeit.

Mijn dochtertje zit met haar 19 mnd in 98/104 en sommige kindjes pas met 3,5.
    Elk kindje groeit zijn eigen tempo.
    De ene groeit snel en staat dan eens stil en de anderen groeien langzaam en in de pubertijd juist erg hard door.

Elk kindje is uniek.
    Groot en klein :)

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als je weet dat je kinderen zo groot zijn voor hun leeftijd waarom adviseerde je haar dan eerst ook een extreem grote maat voor die leeftijd te kopen voor haar kindje? Volgens mij weet jij dondersgoed dat je jou kindjes niet met andere kindjes kan vergelijken ;) of wou je weer graag even vertellen hoe lang je kindjes zijn bij welke leeftijd?

@ Ts, Ik zou niet vooruit kopen. Elk kindje groeit in zijn eigen tempo! Mocht je echt niet willen wachten dan zou ik maat 80 nemen.. Ik denk dat dat wel het gemiddelde is op die leeftijd.. (Alhoewel dat dus niet voor alle kindjes geld, hier een dame die bijna 2 is en nu nog steeds maat 80 draagt.. :))

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Nou ik weet niet wat de gemiddelde maat is tegenwoordig.
    En ik ben niets anders gewend omdat me zoons 104 droegen met 1,5 jr.
    Dus ja weet ik veel hoe andere kindjes groeien?

En mijn dochtertje is pas na het 1ste jaar gaan groeien.
    Daarvoor groeide ze gewoon gemiddeld hoor.

Het kan zijn dat ze nu een tijd in deze maat blijft hangen omdat ze net haar groeispurt heeft gehad.

Ik heb geen ervaring met wat gemiddeld is.
    Dus heb wel mijn ervaring kwa maat gegeven.

Heb toch al gezegt dat elk kindje op zijn/haar manier groeit?
    En nee ik wil daarmee heus niets zeggen dan alleen de maat dat ik dacht dat het kindje nodig zou hebben.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ben bang dat het te ver vooruit is, zeker in het eerste jaar kan het zo verschillen hoe hard ze groeien! Hier zaten de meiden allebei rond de eerste verjaardag in 74/80, maar daar zijn ze lang in blijven hangen. De oudste die alweer een tijdje 3 is, past prima in 92 :)

11. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was altijd heel erg gemiddeld, maar dat is nu veranderd. Hij is van maart 2012 en zijn zomerbroekjes van vorig jaar passen nog steeds... Hij is nu 16 maanden en zit nog in broekjes maat 68! Qua lengte maat 80 nodig, qua breedte 68/74. Hij woog van de week 9360 gram en is 80.5 cm lang. Lengte is 0 lijn, gewicht is ondertussen -2. Terwijl hij vorig jaar dus echt gewoon 2x 0 lijn had.

Kortom, je weet het maar nooit hoe je kindje groeit en of je kindje groeit. CB maakt zich geen zorgen, hij ziet er goed en gelukkig uit.

Deel Deze Pagina