Baby (4mn) wil niet meer slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kristel, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristel

    kristel Niet meer actief

    Silke is nu 4 mnd en wil bijna nooit slapen, zowel overdag als 's avonds. Als ik denk dat ze moe begint te worden en haar in haar bedje leg blijft ze huilen en weigert ze te slapen. Ze heeft wel van die hazeslaapjes, bv aan de borst, in de auto of in de kinderwagen, maar verder weigert ze haar oogjes even te sluiten. Voorheen wilde ze wel 's avonds rond een uur of 7 slapen, maar ook dat wil ze niet meer. Nu is ze van 's ochtends vroeg (uur of 7) tot een uur of 10 's avonds wakker met ongeveer een uur aan hazeslaapjes. Ik probeer wel een ritme aan te houden, maar ze wil alleen maar spelen. Het is bv nu 9 uur 's avonds en ze heeft de hele dag niet geslapen en nu is ze al 2 uur rustig aan het spelen in de box.

    Ben ik de enige of zijn er meer? Het zal wel een periode zijn en kom er wel overheen, maar vind het vreemd dat ik het niet met mijn andere kinderen heb.
     
  2. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Finn heeft dat ook hoor maar hij heeft het al vanaf het begin.. Het zijn alleen maar hazeslaapjes.

    Wat ik soms doe als ik zie dat hij echt moe is dan neem ik hem bij mij (alleen dan met speen) en dan dwing ik hem om zijn ogen dicht te doen. Het is meestal ff huilen omdat hij echt niets wil missen maar snel win ik het wel.. Alleen terug leggen in de box dat gaat meestal niet op dus hou er rekening mee dat ik naar de wc ben geweest en de komende uur niets hoeft te doen.

    Finn is trouwens de gehele dag wel vrolijk en lekker aan het spelen.
     
  3. vanesje

    vanesje Fanatiek lid

    17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Ik herken het helemaal. Ik was rond 5 weken ook radeloos. En toen de magische aankoop...... DE BAKERZAK. Wat een wereld van verschil. Als ik hem te slapen legde in die zak sliep Olivier gelijk omdat hij niet meer onrustig met zijn armpjes maaide en zichzelf krapte.

    Doordat hij beter begon te slapen (inclusief doorslapen 's nachts) werd hij een vrolijk mannetje met WEL een slaap, eet ritme.

    Olivier was zo geprikkeld door alle indrukken dat hij daardoor moeilijk in slaap kwam en daardoor weer overdag niet te genieten. Kortom vicieuze cirkel die doorbroken werd met de komst van de bakerzak.
     
  4. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    noa heeft dit met fase's gehad..
    tijden dt ze pas rond 23.00 uur sliep en tussendoor idd niet meer als een uur..
    bij noa ging dat gewoon weer over.. :)
     
  5. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mark is nu ook vier maanden, en hij wilt nu ook niet altijd slapen na het alleen spelen. Ik haal hem dan weer uit zijn bedje, en houd hem langer op. Hij slaapt 's ochtends beter dan 's avonds. Een aantal weken geleden wilde hij na zijn voeding van 18u / 19u gemakkelijk slapen. Maar de laatste tijd wilt hij pas om 21u / 22u slapen.
    Ik heb ook het idee dat hij tandjes krijgt. Hij kan niet normaal op zijn speentje zuigen, maar kauwt erop, en raakt geirriteerd (van de jeuk?).
     
  6. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    Iris heeft dit ook. Zo heeft ze vandaag bij elkaar maar 1,5 uur geslapen. Ik denk dat haar tweede tandje doorkomt, ook gezien de vele poepluiers...
     
  7. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Lees het boek van Ria Blom eens. Echt een verlichting!
     
  8. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Ik zit er niet mee hoor ik heb liever dat hij de nacht goed door haalt, en dat doet hij al vanaf 7 weken en dat hij overdag wakker is. Hij vermaakt zich goed alleen en zo af en toe kan ik ook nog even lekker met hem knuffelen.
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ze heeft ook een site
     
  10. Niet meer actief

    Kim is ook veel op, ik zit er niet zo mee...

    Ze is de hele dag vrolijk en ze is niet lastig.
    Ze slaapt van 11 tot 11 en de laatste tijd van 13 tot 15, ik vind het zat. Ga me er ook niet druk om maken.
    Zolang ze vrolijk is heeft ze er geen last van!
     
  11. 00Marij

    00Marij Actief lid

    17 mei 2007
    407
    0
    0
    echt waar, DE tip is het boek van Ria Blom zoals hierboven gezegd. Echt waar! het heeft mijn dochter onwijs geholpen en mij dus ook!


    als jouw kindje de hele dag alleen maar hazeslaapjes doet, raakt ze oververmoeid. op een dag zal ze ook snachts nie tmeer slapen. echt waar! ELKE baby heeft veel slaap nodig, meer dan je denkt!

    lees het boek van ria blom! het is het BESTE wat ik ooit heb gedaan!
     
  12. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ben het met 00Marij eens. Slaap is heel belangrijk, ook bij 4 maand. En kindjes willen dat op enig moment niet. De truc is doorzetten. Een vast ritueel voor het naar bed brengen en dan maar even laten.
    Door dit gedrag nu te accepteren bne ik bang dat je daar op de middellange termijn veel hinder van gaat ondervinden....dan is het een stuk minder 'gezellig'.
     
  13. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Op termijn ja klopt. Misschien denk je nu dat het geen kwaad kan, maar zit je er straks mee. Ik had gewild dat ik het boek had gelezen vóór Fienne geboren werd. Nu hebben wij het op die manier gedaan vanaf week 4, maar het had me een hoop ellende bespaard al ik het ervóór had gelezen.

    En een site ja? Ik ga zo even kijken. Bedankt voor de tip!
     
  14. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Same here! Ik dacht eerst ook dat we gewoon een wakker kindje hadden..wat zat ik er naast! Gelukkig kwamen ook wij er na vijf weken achter..dit boek zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor toekomstige ouders..Mijn dochtertje was niet wakker, maar gewoon oververmoeid!
    Ik miste haar in het begin ontzettend, ik vond het ook heel gezellig en fijn om met haar bezig te zijn, maar heb doorgezet en mijn dochtertje veranderde in een enorm slaapkopje...heerlijk voor haar!
    Succes ermee!
     
  15. laura14

    laura14 Lid

    9 jul 2007
    71
    0
    0
    Ik heb het boek van Ria Blom en ook Tracy Hogg gelezen, beide erg goed en beide handhaven dezelfde volgorde van eten, spelen, slapen. Met 4 maanden slapen de meeste babies nog 4 tot 6 uur overdag, verdeeld in vaak 2 lange slaapjes sochtend en smiddags en een hazenslaapje aan het eind van de middag. Ik dacht eerst dat mijn baby ook niet wilde slapen maar na het lezen van die boeken kwam ik erachter dat ze juist wilde slapen maar te opgewonden was, dus nu volg ik een soort "afbouw" ritueel - naar slaapkamer, gordijnen dicht, muziekje aan, haar nog even tegen me aanhouden tot ik zie dat ze rustig is en dan bedje in. Het is inderdaad doorzetten maar je moet je bedenken dat het vaak gemiddeld 20 min duurt voordat ze echt in slaap zijn en bij elke onderbreking (geluid) begint het weer opnieuw, een beetje als je zelf in slaap probeert te komen en je bent er net en dan gaat de telefoon, begin je weer van voor af aan.
    Anyway, sinds ik zelf dit doe, slaapt ze 6 uur overdag en na 8 uur svonds slaapt ze tot 6.30 door.

    Zo ging het bij mij, maar elk kind is anders en sommige slapen minder dan anderen overdag. Als ze vrolijk en alert zijn, hebben ze minder nodig!
     
  16. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Nou ja niet verplicht, maar misschien kunnen kraamverzorgsters of verloskundigen hier meer advies over geven van tevoren ofzo. Scheelt een hoop huilbaby's ;) .
     
  17. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ja dat bedoel ik eigenlijk ook zo hoor, ik wil niemand iets verplichten :oops:
     
  18. kristel

    kristel Niet meer actief

    We zijn al weer een paar dagen verder en het leek meer alsof het een sprongetje geweest is (zoals in het boek oei ik groei). Het is namelijk sinds woensdag over. Van de een op de andere dag wilde ze wel gewoon in haar bedje slapen. Ik denk dat ze niet alleen wilde zijn. Ze heeft sindsdien ook meer een eigen willetje. Ze werd zelfs boos op haar 2-jarige broer omdat hij een knuffeltje afpakte. Ze heeft het weer teruggepakt en hem heel boos aangekeken. Maar slapen doet ze weer een paar keer per dag in haar eigen bedje.

    Wel aardig bedoelt die adviezen, maar denk niet dat ik ga inbakeren. Maar zal het onthouden als ze toch weer problemen krijgt met slapen.
     

Deel Deze Pagina