Onze peuter is bijna 3 en kan overdag netjes zonder luier, er gebeurd nog wel eens een ongelukje maar op zich gaat het goed. Ik weet dat het poepen soms wat langer kan duren, al ging dat bij de oudste 2 aardig vanzelf. Het punt is dat ze het helemaal niet lijkt aan te voelen komen. Ze hobbelt lekker buiten rond en komt dan vrolijk binnen vertellen dat ze gepoept heeft, in haar onderbroek dus. Soms vertelt ze het niet eens en kom ik er zelf achter, dan speelt ze dus gewoon door met een vieze onderbroek. Als ze het eng zou vinden mag ze van mij ook poepen in een luier, of het potje ipv de wc maar ik merk dus totaal niet aan haar of ze moet en zelf merkt ze het blijkbaar ook niet. Zou dit ook vanzelf goed komen? Of zijn hier nog trucjes voor?
Merk je wel eens dat ze zich terugtrekt voordat ze gaat poepen? Zo ja, dan zou je als ze zich terugtrekt kunnen vragen aan haar: ga je poepen? Dat zou kunnen helpen dat ze zich bewust wordt van de aandrang.
Hier voelt hij het 95% van de tijd ook nog niet aankomen, dan meld hij "Ik heb gepoept!" of "Is dit een poep luier mama?" want hij krijgt dus als ik verwacht dat hij moet poepen wel een luierbroekje aan anders houd hij het toch een soort van op en heeft vervolgens 3x achter elkaar een kleine keutel in zn broek.... Hier lukt het dus ook niet helaas!