doorlekken luiers buikslaper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Danie1991, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    hallo,

ik ben opzoek naar de ultieme luier-tip. naar mijn idee hebben we alles al geprobeerd qua luiers (wegwerp dan;)). was eerder tevreden over de kruidvatluiers maar sinds ze de nieuwe hebben niet helemaal happy en dus doorlekken. nu heb ik pampers, huggies, lidl luiers gekocht en allemaal het zelfde. Die van de lidl zelfs overdag nat. het komt natuurlijk door het op de buik liggen van ons kereltje maar zijn er luiers die dit beter houden want aan de achterkant zijn ze gewoon droog.
    herkent iemand dit en heeft iemand een tip, heel graag. :D

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Wij gebruikte active fit van pampers daarmee hadden we nooit geen natte broeken meer.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    pampers vind ik veel te duur en zeker niet hun geld waard. vind die van kruidvat veel beter, veel minder lekkages!

4. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    ben ik het helemaal mee eens! maar sinds de luiers 'verbeterd' zijn toch wel wat problemen waar ik een beetje tegenaan loop.

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    bij ons werken de pampers erg goed. We hadden de new born pampers maar die zijn maar tot maat 3 (daar zit ons kereltje nu in). 'S nachts gebruiken we een maatje 4 en dan haalt hij de nacht. Met een drie was hij elke nacht nat :(

6. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Een ouderwets maandverband aan de bovenkant plakken in een luier 1 maat groter. Was het enige dat hier hielp.

7. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    De luier misschien heel gek, maar achterstevoren aandoen?

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Idd luier achterstevoren aandoen en een romper in een maatje groter..

9. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Dat werkt hier heel goed :) Wij gebruiken AH eigen merk (extra zacht o.i.d.) en geen problemen mee. Is 12 uur droog bij onze buikslaper 's nachts.

10. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Hier ook kruidvat en 1 maatje groter, niet eens achterstevoren en dat werkt voldoende.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook een fanatieke buikslaper, wat ik hier doe (nu inmiddels niet meer want hij draagt maat 5 ook overdag), is voor de nacht een maat groter en dan doe ik de voorkant echt goed hoog, de achterkant wat langer en dan plak ik de plakkers strak over elkaar heen, dat het als het ware de luier aan de voorkant afsluit.
    Daarbij inderdaad ook een romper die ruim genoeg is.
    Achterstevoren heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, op deze manier werkt het hier meestal prima, tenzij hij overdag echt ontzettend veel heeft gedronken, maar dan heb ik het echt over 1,5L ofzo...

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Hier twee buikslapers en altijd pampers... Meningen zijn verdeeld over luiermerken maar ik ben erg tevreden over pampers. Bij de oudste altijd active fit overdag en baby dry 's nachts. Bij de jongste ontdekt dat de active fit het ook prima doet voor de nacht dus nu lekker simpel 1 soort in de kast.
    Doorlekken op de buik gebeurt hier heel soms, vaak als hij iets langer uitslaapt dan normaal. Als het vaak gebeurt is het tijd voor een maatje groter. Zo ging dat bij de oudste wel. Paar keer doorgelekt was maatje groter (eerst alleen snachts) en dan ging het weer een hele tijd goed.
    Zoontje zit nu al heel lang in maat 5 (stevige jongen, 11,5 kg) en gaat nog steeds prima. Heb al 5+ in de kast maar nog niet gebruikt.

Omdat de meningen zo verschillen denk ik dat je gewoon moet proberen wat bij jouw kindje werkt, er worden al heel veel tips gegeven, succes!

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier een buikslaper vanaf de tweede nacht.

Ik gebruik pampers baby dry voor de nacht en pampers new baby voor overdag. Binnenkort gaan we over op maat 4 en dan zal ik pampers active fit gaan gebruiken voor overdag.

Hij lekt nooit door, tenzij ik de nachtluier veel te lang laat zitten.

14. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Wat ik ook deed, altijd maar doorlekken.
    Toen de luier achterstevoren aan gedaan, nooit meer problemen gehad!

15. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit aan gedacht om de luier andersom om te doen! Slim! Dat ga ik vannacht eens proberen :D

Deel Deze Pagina