lactulose; wanneer geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 2 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Mijn kleine man krijgt lactulose omdat hij moeite heeft met het vaste voedsel. (verstopping enz..)

Wat is het beste moment om het te geven? In de ochtend, middag, avond? Hoe lang nadat je het geeft, begint het te werken? een uur later, paar uur?
    Wij gaven het in de middag; kan het zo zijn dat hij er dan 's nachts last van krijgt?

Hoe lang hebben jullie het gegeven? De apotheek zei een paar dagen maar lees soms ook dat kinderen het veel langer krijgen.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gaf ik het met 1maal daags alleen 's morgens, meestal tegelijk met z'n fruithap en bij 2maal daags gaf ik het ook nog een keer 's avonds voor z'n fles 's avonds.
    Wij hebben het hier langere tijd gebruikt, soms periodes wat meer dan de ander. Maar begonnen rond de 2 maanden en pas met een maand of 8/9 er helemaal vanaf.
    Tussendoor dus wel geprobeerd weer te minderen, dat ging dan niet goed of even, dus dan toch weer terug.
    Maar inderdaad het 1e advies dat huisartsen geven is het een paar dagen gebruiken, om de boel weer even op gang te brengen en dan kijken of het lichaam het zelf weer goed overneemt. Zo niet, dan gebruik je het nog wat langer.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij gaven het 2x per dag. Smorgens 7 u en een uur of 17.
    Werkte na 2 dagen toen

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste was al een dreumes toen hij het kreeg, maar ik gaf het in de ochtend.. Alleen van lactulose kreeg hij veel extra buikpijn en niet genoeg resultaat, dus toen overgestapt op movicolon, dat werkte beter.

5. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt het sinds hij een maand of 7 is en hij is nu 16 maanden en krijgt het nog steeds. We zijn begonnen met 13 ml. nog verhoogd naar 15 ml. Daarna zijn we geleidelijk teruggezakt naar nu 5 ml per dag.
    Hij krijgt het 's morgens bij het ontbijt. Ik roer het door een beetje vla en dat eet hij dan op.
    Het heeft een poosje geduurd voor het goed bij hem werkte. Het was even zoeken naar de juiste dosering.

Ik denk dat ik het nu langzaamaan ga afbouwen. kijken hoe dat gaat, want nu gaat het erg goed. Regelmatig zelfs erg zachte luiers, maar ja dat kan ook weer komen door zijn hoektanden die op doorkomen staan.

6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Even opletten, mijn zoontje kreeg onwijs kramp vd lactulose. Forlax gekregen via de kinderarts en dat ging veel beter! Hoop dat t meevalt maar anders kan je daar naar vragen. Kinderarts was geen fan ook van lactulose trouwens, ivm krampen

Deel Deze Pagina