Nee ik vind het ook echt heel lastig inschatten. Onze dochter is nu 5 maanden en draagt maat 68, onze zoon is in dezelfde periode geboren en droeg dus toen hij 1,5 was maat 86, maar goed, onze dochter is een stuk zwaarder qua gewicht, maar wat lengte betreft weer een stuk korter. Ik durf de gok dus niet te nemen en koop hooguit 1 maat vooruit.
Ik durf zelf nooit zo goed ver in het voren te kopen. Met de geboorte pastte 56 gelijk, na zes weken zat 62 perfect. Terwijl de maattabellen altijd beginnen met 50 voor 2(?) maanden ofzo. Maar volgens diezelfde tabellen zou zoontje nu makkelijk in 86 passen en dat past wel, maar 80 kan ook wel. Dat is dus van iets ruimer naar iets smaller gegaan. Maar, lang verhaal kort. Ik zou dan 86 kopen van jas met in je achterhoofd dat het misschien niet gaat passen.
Ik heb dit jaar een winterjas uit de collectie van vorig jaar gekocht met 50% korting haha! Basiskleding durf ik wel vooruit te kopen, dat past altijd wel een keer maar jassen koop ik tot nu toe als ik beetje weet welke maat ze dan heeft. Dus nu in september gekocht toen ze 86 ging dragen. Nu draagt ze 86/92 en zit de jas maat 92 goed. Heb nu wel wat jurkjes maat 98/104 besteld voor volgende winter maar de jas bewaar ik weer tot in de zomer als ik weet hoe hard ze in jaar 2 is gegroeid..
Ik koop nooit vooruit altijd de maat waar ze op het moment inzit....mijn dochtertje is ruim 13 maanden en zit in 74 en zelfs soms nog 68. Alle kleding die ik koop is gewoon 74 en zal niks in 80 kopen en ook niet denken ooh volgende winter past ze vast 86 ofzo! Tuurlijk is het leuk met al die korting maar ga het risico niet nemen en vind het gewoon te leuk om veel voor haar te kopen
Ik koop ook niks vooruit meer, mijn zoontje zat met 1 jaar net in 74 vaak nofg 68, maar hij is heel klein, en nu word hij over 3 maanden alweer 3 en zit nu in maat 86 en jas maat 92
Enigste wat ik vooruit koop zijn longsleeves, broekjes en basic kleuren rokjes. Mijn kindjes groeien geen van beide volgens de curve ( dochter 7 maat 116 & zoon van 14 maanden 74) winterjas - zomerjas zou ik dus echt niet durven.
Ik koop nooit iets vooruit. Mojn oidste is 3,5 en draagt al 104/110. Ze heeft de lengte zo nodig. Lang lijf en lange benen maar wel dun. Ze moet het echt aanhebben gehad voordat ik iets koop. Heb het een aantal keer gedaan maar dan was het toch weg gegooit geld. Dan is het ook zonde.
O ik koop vanaf t begin vooruit, ooit 1x een miskoop gehad wat niet paste, verder prima scheelt echt veel geld.