Osteopaat

Discussie in 'De lounge' gestart door Kanarie, 13 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Wie heeft er ervaring met een osteopaat voor zichzelf, als niet voor kinderen, ?

De dietiste raadt mij een osteopaat aan omdat ik niet in balans ben ivm blessure en piekeren.

Wie heeft er ervaring?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik ben er een keer geweest op advies van een collega (rugklachten). Vond het nogal vaag & zweverig, hij voerde een soort (harde) handopleggingen uit. Het hielp wel, maar dat deed de gewone fysio een paar jaar later ook. En die gaf ook veel nuttige tips en oefeningen, dus daar zal ik een volgende keer eerder heen gaan. Check ook even of je zorgverzekering het vergoed, bij bij viel het onder alternatieve geneeswijzen oid.

3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik heb er ervaring mee, vond het geweldig. Ik had na mijn eerste bevalling allerlei complicaties die de gynaecoloog niet kon verhelpen. De oorzaak werd niet gevonden en er was dus ook geen oplossing. De osteopaat vond de oorzaak wel en heeft me er vanaf geholpen. Nu erg dankbaar dat ik weer kan lopen :thumup:

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik ben pas 1 keer geweest maar was echt wel onder de indruk. klonk allemaal ontzettend logisch maar het reproduceren van haar uitleg is een ander verhaal haha.

ik ga erheen op aanraden van een vriendin (die tevens fysio is en osteopathie studeert) vanwege ernstige pijnklachten bij menstruatie. daar waar het reguliere circuit niks oplevert (mri/kijkoperatie kwam niks uit) en waar pijnstilling (incl laag gedoseerde morfine) helemaal niks doet heb ik nu de stap gezet naar de osteopaat.

nu wachten tot ik ongesteld ben en dan 2e consult, ben erg benieuwd!

ik denk dat er ook wel heel veel verschil onderling tussen therapeuten kan zitten...dus ik kan alleen aanraden om op zoek te gaan naar echt een goede...

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik ben er onlangs ook heen gegaan voor mezelf, omdat ik vaak klachten heb die op een of andere manier verband houden met elkaar. Ben nu twee keer geweest. Deze man is ook erg zweverig, maar wil het toch een kans geven. Wel liep ik er tegenaan dat deze osteopaat niet echt geregistreerd staat als arts en hij factureert ovv natuurgeneeskundig consult en dat wordt niet vergoed door mijn zorgverzekering.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ga voor diverse klachten heen en ben nu drie keer geweest en vierde afspraak staat. Aan de ene kant is het zweverig maar aan de andere kant ook heel logisch...maar het is denk ik heel persoonlijk. Zeker als het vergoed wordt het proberen waard.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Osteopaat heeft mijn dochter gerepareerd.

Ze spuugde als baby heel erg, nutriton ed gegeven. 1x osteopaat, kind sliep de hele behandeling. Nooit meer een druppel gespuugd.

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik ben ook veel bij een osteopaat geweest. Zij heeft mij ook erg goed geholpen met pijnklachten. Mijn osteopaat was eigenlijk helemaal niet zweverig. Het is allemaal heel logisch eigenlijk.

9. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Nadat mijn kinderen geweest zijn met super resultaat ik heb ik haar laten kijken naar mijn eeuwige op en afgaande rugklachten. Het bleek vanuit mijn enkel te komen. Klonk allemaal erg logisch. Heb de behandeling lekker gelegen en gezellig gekletst. Toen ik opstond wist ik niet wat me overkwam! Ik stond voor mijn gevoel helemaal uit het lood. Dat was dus het begin van mijn herstel. Was ik maar eerder gegaan.

Ik heb een voormalig fysiotherapeut door daarna osteopaat is geworden. 5 jaar serieuze opleiding. Dat word je dus niet zomaar.

Misschien een idee om te zeggen waar je woont? Misschien heeft dan iemand een goede osteopaat om aan te bevelen. Ik hoor ook wel eens over types die wat zweveriger zijn.

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik ben zelf een aantal jaar geleden behandeld wegens rugklachten. De beste man zei destijds terloops dat mijn linker eierstok niet geweldig was. Toen zaten we nog niet eens in de MMM, maar later bleek dit dus wel degelijk te kloppen :eek: Toeval of niet, ik vond het wel heel opvallend en specifiek.

Qua behandeling van de rugpijn vond ik het toen vooral lijken op uitvoerige manueel therapie. Ik kreeg ook veel tips over oefeningen die ik thuis kon doen. Alles bij elkaar heeft het toen enorm geholpen!

De osteopaat van mijn zoontje (Reflux, KISS en KMA) zou ik nog steeds wel kunnen zoenen! Hij werkte ook nauw samen met een gewone kinderfysio. Die twee hebben zijn nek echt gered. En daar ben ik ze heel erg dankbaar voor!

Maar zoek inderdaad wel een osteopaat die echt goed bekendstaat. Volgens mij zijn er ook erg veel kwakzalvers...

Deel Deze Pagina