duowagen: koelstra flexxo twin of X adventure twinco

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sann, 29 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Haha, ikm blijf topics openen over duowagens. vind de keuze ook erg lastig.
    De urban jungle en easy walker zijn nadat we alles s even hebben geprobeerd bij de babaydump helemaal van de baan, ik vind ze echt veel te groot en log.
    We twijfelen nu tussen de koelstra flexxo twin met reiswiegje of de X adventure Twinco met een babynestje. Beiden hebben voor en nadelen. voordeel van de X adventure is dat ie een stuk goedkoper is en even lekker rijdt. Nadeel is dat het babynestje van je af gericht is en de baby e dus neit kan zien als ik er achter loop. Dat is dus weer het voordeel van die andere, dan heb je een reiswieg en kan uk me zien.
    Wie heeft er ervaring met deze wagens en raadt ze juist aan of af?

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben een paar weken geleden de koelstra via marktplaats aangeschaft. Het voordeel van deze wagen vind ik tegenover de x adventure is dat je de zonnekleppen appart kunt uitklappen en omdat er een reiswieg bij zit ipv babynestje (vind ik er net uitzien als een sporttas).

En de koelstra rijd heel soepel (weet niet hoe dat bij de adventure is). Maar verder nog geen ervaring mee. Onze 2de spruit wordt pas in juli verwacht, dus onze meid zit nog gewoon in haar eigen enkele wagen.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik zeg ook koelstra twin,

nadeel van de adventure vind ik dat het kindje van je af ligt, en indd met een nestje, koelstra heeft reiswieg en je kindje kun je gewoon lekker aankijken

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

is de x adverture niet ook groter als de koelstra??

Wij gaan in ieder geval voor de koelstra.

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wij hebben de koelstra.
    Vind een reiswiegje zelf wel erg prettig in het begin, en wat je zegt anders ligt je kindje van je af, lijkt mij niet prettig.
    Vind de koelstra er ook veel degelijker uitzien. Zie de Xadventure wel vaker voorbij komen en vind die zonneklep altijd zo gaar.

6. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    wij hebben ook een koelstra (gekocht via MP, was maar een paar maanden gebruikt) alleen weten we niet hoe we de kinderwagen bak op het onderstel moeten bevestigen.
    iemand die ons hiermee kunnen helpen (evt middels een foto? of beschrijving)?

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

#7 miffy11, 31 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2010
    wij hebben dus de x adventure twinco, super wagen!
    je kindje kijkt idd wel van je af, maar er zit wel een raampje bovenin, en als er iets is ben je er zo bij hoor :)
    ik vind m erg soepel rijden, zelfs fijner dan de buggy die we eerst hadden. (quinny zapp)

oh, ben trouwens even gaan kijken naar die koelstra, want ik kende m niet, maar die vind ik dus echt veel minder mooi.. zo hoekig..

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

avon , de kinderwagen bak heeft aan de onderkant beugels, je schuift hem zeg maar op het frame van de koelstra. Dus buggyinzet eruit en dan kan je hem zo van de voorkant van de wagen op de twee stangen schuiven, aan de achterkant de gesp vastklikken en klaar.

9. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @mimi83: super we gaan even uit proberen, lukt het ons nog niet, mag ik dan (welleswaar met schaamrood op de kaken:)) je een pb sturen??:D

10. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik ga disndag bij iemand kijken voor een koelstra met reiswieg. Ben benieuwd.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Avon: heb je geen schaamrood voor nodig hoor.. tuurlijk mag dat !!

Sann. ben benieuwd hoe je hem vind, ook niet vergeten in te klappen en met gewicht te proberen.

12. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik ben uiteindelijk neit wezen kijken bij die wagen. Het was namelijk 2 uur rijden enkele reis en de dag ervoor kreeg ik van de vk te horen dat ik het per direct rustig aan moest doen ivm flinke buikpijnen. Daar viel zo'n ritje dus neit onder. Gisteren vond ik ineens op mp een superaanbieding: Marktplaats.nl > Koelstra Flexxo Twin Kaki + 1 reiswieg - Kinderen en Baby's - Tweelingen en Meerlingen Gewoon 350 euro goedkoper dan normaal alleen maar omdat het een minder geliefde kleur is. deze heb ik dus besteld. Wordt ie lekker gewoon gratis thuis bezorgd. ik blij en de vk blij

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat fijn zeg!

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Even een vraagje nog, zie dat jullie het hebben over de x adventure twinco. Die heb ik ook! :)
    Super wagen! Rijdt heerlijk!!
    De nestjes is idd jammer dat ze van je af zitten, ik zou liever de kindjes willen zien, maar goed. Helaas!
    verder, nja, geweldige wagen!

Wel een vraagje voor wie deze ook heeft; vanaf wanneer kan je kindje ongeveer zonder nestje erin?

15. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Linda, ik heb de jongens maar heel even in de nestjes gehad. Vrij snel over gegaan naar zonder nestjes in de wagen, durf niet te zeggen hoe oud ze toen waren, even uitproberen hoe je het vind zonder nestjes. Ik vond de nestjes erg warm in de zomer!

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ja da's ook mijn probleem; ze zweten zich rot in die dingen met dit weer! in de winter is het super ideaal hoor, maar nu..pfoe.
    Maar als ze uit de nestjes gaan, moeten ze al goed kunnen zitten neem ik aan? Of kun je de wagen een heel eind plat leggen ofzo? En heb je toen die nestjes als voetenzak gebruikt of hoeft dat dan ook allemaal niet meer?
    Hihi ik heb nog niet echt gekeken hoe het zit als de nestjes eruit gaan om dat het nog erg vroeg is nu.

Ik hoop dat ze rond een maand of 5-6 uit die nestjes kunnen..mgoed, even afwachten dus.

Deel Deze Pagina