ontbijttips

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

oke ik ben een beetje een rare wat betreft ontbijt. Als ik net uit bed ben krijg ik nooit zoveel weg. Brood sowieso niet, maar eigenlijk ook geen crackers oid. Wat ik dus meestal eet is een kommetje yoghurt. Maar hou er dan zo vroeg ook niet van om er iets in te hebben.. dus geen fruit of granen ofzo. Maar als ik om 9.00 uur terug kom van mijn dochter wegbrengen dan verrek ik van de honger. Eet dan meestal 2 stuks fruit, maar dat vult nog niet voldoende tot 12.00 uur.

Iemand tips voor mij hoe ik dat ontbijten beter aan kan pakken?

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

Hoe vind je ontbijtkoek? Is ook wel lekker zacht en niet meteen zo'n kluif. Maar vult wel iets beter :)

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik lees met je mee, ik ben precies zo'n ontbijter!
    Met moeite een cracker, om er iets in te hebben, dan dochter wegbrengen en thuis nog even opruimen en dan honger krijgen.
    Maar dat wat ik dan eet, of een boterham of fruit, vult niet voldoende tot 12.00-12.15. Dus vaak energieloos in de ochtend…

4. Aylen

Aylen Niet meer actief

Of een smoothie? Met wat zwaarder fruit, zoals banaan, en wat yoghurt? Daar dan wat lijnzaad bij ofzo?

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    En om 9 uur heb je ook nog geen trek in brood? Anders kan je dan ontbijten.

6. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Later ontbijten? Havermoutpap of iets dergelijks?

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    gewoon om 9 uur ontbijten, ik ontbijt meestal ook pas nadat ik zoonlief naar school heb gebracht, ik krijg er om half acht ook nog niets in...

dus gewoon 9 uur ontbijten, niks aan de hand haha

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Het is gewenning. Tegen je zin eten is niet fijn. Vaak moet je er toch even doorheen. Je lichaam gaat dan ook weer wennen aan eten in de ochtend en na verloop van tijd zal het niet meer als normaal zijn dat je in de ochtend een boterham en of iets anders eet.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ontbijt elke ochtend met een verse smoothie en een cracker. Misschien dat je de smoothie wel wegkrijgt?
    En anders zou ik inderdaad ook gewoon pas om 09.00 ontbijten haha

10. tuc

tuc Niet meer actief

9 uur ontbijten dacht ik ook aan...maar begrijp wel eens dat het slecht is om al wat inspanning te doen zonder een ontbijt. En ik heb best al wat activiteiten voor 9 uur...ook al oppaskindjes enz

ontbijtkoek vind ik erg lekker....maar heb ook wel eens begrepen, weet niet of dat klopt dat je de suikers snel verbrand en dat je dan dus snel al weer honger hebt??

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik kon ook nooit ontbijten. Mijn tip is , toch gewoon eten.
    Het is echt een gewenning. Ik heb jaren niet goed ontbeten tot ik voor het eerste zwanger was en dus echt gezond wilden eten.
    Uiteindelijk twee miskramen gehad en tussen de zwangerschappen door ook blijven ontbijten.
    Resultaat : Ik kan nu goed ontbijten , krijg zelfs honger als ik echt niet eet.

Even doorzetten dus !!

Maar opzich als je in de ochtend vroeg een schaaltje joghurt neemt en dan als je je dochter weg heb gebracht ontbijt is ook niet zo erg toch ?

12. tuc

tuc Niet meer actief

dat spookt ook wel door mijn hoofd...gewoon aan wennen...

13. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ontbijtkoek zitten idd veel suikers in.

14. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ik eet ook gewoon 's ochtends, ook als ik geen zin heb. Want dan heb ik binnen een paar uur hoofdpijn en voel me lusteloos. Ik sta om 5 uur op en eet dan 1 knackebrod met smeerkaas. Op mijn werk eet ik dan nog 2 broodjes en in de koffiepauze een appel of mueslireep, dat is voor mij perfect in de ochtend. Dit is op werkdagen. De andere dagen eet ik ook weleens yoghurt met muesli of een afbakbroodje.

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik ben het tegenovergestelde en heb in de ochtend direct honger dus kan me er ook geen voorstelling bij maken..
    Ik eet altijd havermout met halfvolle melk.
    Is het misschien een optie om dat te maken en dan in de ovhtend een paar hapjes en de rest bewaar je voor als je terug komt van je kind naar school brengen?
    Het is dan afgekoeld dus je zou er dan ook wat fruit doorheen kunnen doen als extra vulling?
    Dan langzaam opbouwen tot je in de vroege ochtend gewoon kunt eten misschien?

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb nu overnight oatmeal ontdekt, erg lekker. Pinterest

17. ik neem vaak een gebakken eitje, of kwark of een fruit/groente smoothie.

En ik drink altijd een glas lauw water als ik uit bed kom, dat zet je lichaam direct aan het werk.

18. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Het is gewenning, ik ontbeet nooit maar nu ik zwanger ben MOET ik eten omdat ik anders helemaal naar wordt.
    Ik ben begonnen met een knackebrod met smeerkaas of een cracotte met boterhamworst.
    Nu wil er ook nog wel eens een kommetje cornflakes met melk naar binnen. Ik kan nog steeds geen complete boterhammen naar binnenwerken maar gaat steeds beter!

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Smoothie?

Wat ik doe omdat ik ook niets weg krijg is gewoon boterhammen smeren en meenemen. Eet ik het in de auto of daarna. Dit ben ik blijven doen en ik kon het steeds wat eerder eten.

20. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Hier precies hetzelfde, krijg er echt niets in zo vroeg. Vind het reuze knap dat kindlief dit wel kan (respect!! :) ). Ik ontbijt dus ook later, zo rond 9u. Daarvoor heb ik alleen een groot glas water op.

Deel Deze Pagina