Welke magnetron sterilisator raden jullie mij aan of juist af? Ik vind het maar moeilijk kiezen, de een is 11 euro en de ander 35.. Heb er nu toch echt een nodig met de tweede. Ga nu echt niet met pannetjes kokent water staan dansen door de keuken met twee koters.
Ik ken alleen de Avent sterilisator en die werkt eigenlijk hartstikke fijn! Er kan voldoende in, laat 'm vollopen en binnen no-time zijn je spulletjes weer uitgekookt/gesteriliseerd. Ik heb er zelf nog geen en ik twijfel of ik er uberhaupt een ga halen. Misschien kook ik de spenen wel gewoon uit in de waterkoker of in een tupper met stoom.
Ik denk dat je best kijkt naar het merk van flesjes dat je hebt. Ik had de tommee tippie flessen en daarvoor had ik echt de speciale sterilisator van tommee nodig, in de goedkope pasten de flesse niet goed
Ik wil waarschijnlijk met de Difrax flessen beginnen en kijken hoe dit gaat. Die heeft voor zover ik weet geen sterilisator. Vind het maar moeilijk, ben aan het twijfelen tussen Hema en Beurer. Ik snap alleen niet helemaal waarom ze zo van prijs verschillen en of je dat ook echt merkt aan de sterilisator zelf.
Ik had die van avent icm difrax fkessen. Flessen konden alleen niet rechtop maar dat was geen probleem. Maar steriliseren hoeft tegenwoordig niet meer. Alleen de eerste week. Dus in princiepe heb je zo n ding niet nodig. Een gewone grote (diepvries)bak met deksel er los op werkt trouwens ook prima
Waarom heb je uberhaupt zo'n ding nodig? Ik heb er geen en kook niks uit, behalve nieuwe spenen. M'n kind is nooit ziek.
Ik had ook Tommee Tippee flessen en die pasten ook prima in de sterilisator van de Prenatal hoor. Ik zou er niet teveel geld aan uitgeven Tja... dat is een persoonlijke keuze... ik heb de sterilisator wel de eerste maand sowieso gebruikt (dat is wat hier aangegeven werd als richtlijn).... ik wilde geen risico nemen
Ik heb zo een Hema ding, nieuw in plastic die staat al 10 maanden lang weg te rotten haha dus aan mij heb je niks. Alles ging hier in de afwasmachine.
Ik heb de Hema en gebruik m dagelijks, ook al is meisje al 4 maanden. Met name met de kolf en het bewaren en invriezen van gekolfde melk vind ik het een fijn idee dat de bacteriën regelmatig even gedood worden. Vaatwasser draait ook niet dagelijks, en die tabletten zijn toch chemische zooi, vind ik niet fijn voor de flessenspenen.
Ik vind het ook nu soms wel even belangrijk de flesjes te steriliseren hoor. Zeker als ik met mijn dochter buiten ben geweest en dat ding overal rond geslingert is. Dus ik kan me nietzo goed indenken dat je het nooit doet eigenlijk. Sowieso vind ik dat flesvoeding echt heel erg aankoekt altijd en je krijgt aanslag. Nee ik moet echt zoeen ding hebben hoor, dat is zeker.
Bij ons draaide de vaatwasser gewoon niet vaak genoeg en met de hand werden de flesjes toch echt beter schoon... even steriliseren en in de koelkast ermee!
ik heb er een van prenatal gewoon van het huismerk was geloof ik 20 euro maar gebruik hem 1x per week ofzo. de rest van de dagen was ik de flesjes gewoon zo heeft mijn kraamhulp het gewoon gezegd. kon ook zo
Je hoeft ook maar 1 week uit te koken, daarna is het niet meer nodig. Ja 1x per week als je geen vaatwasser hebt. Want als ze in de vaatwasser gaan is uitkoken niet eens nodig die 1ne keer per week.
Ik heb die vd hema. Ik vind t wel fijn dat ie vierkant is, want dan neemt ie niet veel plaats in in mijn kast. Flesjes kunnen er gewoon in liggen dus welke flessen je ook gaat gebruiken... maakt niks uit. Ik heb m nu pas voor de tweede, bij onze eerste kookte ik alles uit maar ik vind dit wel fijner hoor.
Bedankt voor de reacties, Hema's sterilisator bevalt over het algemeen dus goed. Inmiddels heb ik toch voor Avent flesjes gekozen, geen idee waarom. Maargoed het word dus de Avent of de Hema dan. Ik vind de eerste week alleen steriliseren wel erg kort, vooral met die gekke kunstvoeding die als een malle aankoekt en stinkt na een half uur. Hoe vaak valt zoeen ding welniet op de grond of slingert door de auto etc. Ik denk dat ik zelfs nu mijn dochter 18 maanden is het vaker nodig vind dan ooit om het even uit te koken. Vind het zo smerig als dat ding (haar Nuby tuitbeker) op de grond valt buiten ergens in een lift ofzo.
Hier ook die van de hema, wij hebben hem een jaar en ik vind het echt een fijn ding! Wij hebben er avent flessen en een bibifles in. De bibifles ligt gewoon plat, de avent flessen kunnen rechtop.
Ik heb destijds een goedkope van 11 euro in de supermarkt gekocht. Had ook Tommie Tippee flesjes en steriliseerde mijn flesjes na ELK gebruik, ha ha dacht dat dat moest en heb dat ook een half jaar gedaan... En dat ging prima hoor in mijn goedkope sterilisator!
Wij hadden die van avent, beviel prima, kon erg veel in en de deksel sloot goed af! Ik hoor van Hema van collega's dat er hete stoom vrij kan komen tussen de kieren..had ik met 'mijn' avent geen last van!
Als je dat in een plastic diepvriesbak zou doen hoeveel water moet daar dan in? En moet t deksel helemaal dicht of zonder deksel?