Welke magnetron sterilisator?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Chaii, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    heb bij mijn meisje ook altijd de avent gebruikt en was erg tevreden. Deed zelfs na 6 maanden nog zo af en toe ze er even in lekker fris! echter heb ik hem toen een keer per ongeluk erin laten staan toen de oven aanging en toen ben ik er maar mee gestopt.

2. Ik had er 1 van Avent maar begreep niks van dat ding, de difrax en medela flesjes gingen er niet goed in, kennelijk alleen voor Avent flesjes bedoeld. Die sterilisator ligt nu boven te verstoffen, je zou 'm zo mogen hebben.

Maar ben daarna overgegaan op steriliseerzakken van Medela (toentertijd waren ze wel goedkoper dan nu zie ik :$). Ik vond die magnetronsterilisators altijd zo in de weg staan en die zakken nemen amper plek in beslag, na 3 minuten in de magnetron is het ook klaar daar kan wat mij betreft geen pannetje heet water tegenop.
    Hier ook nog best lang gesteriliseerd trouwens tot hij 1 jaar was.

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik heb een quooker en nog geen magnetron sterilisator. Kan ik het straks niet af met alleen de quooker?
    Kan altijd nog een magnetron sterilisator kopen toch?
    Of raden jullie dat af?
    Ben nog helemaal groen op dit gebied, haha!

4. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar begrijp ik nou dat als je je de flesjes elke keer na gebruik in de vaatwasser doet, dat je de fles niet meer hoeft te steriliseren of alsnog?

5. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Steriliseren doe je als jij dat zelf nodig vindt. In principe raden ze het geloof ik aan voor de eerste maand, maar met de vaatwassers van tegenwoordig wordt het ook allemaal goed schoon. Ik zou zeggen volg je gevoel!

Zelf steriliseer ik niet elk flesje voor elke keer, maar ik vind het wel prettig om mijn kolf regelmatig te steriliseren, ook voor bacteriëngroei etc. En ik mik de speen er ook regelmatig bij in, geeft mij net even een wat prettiger gevoel.

Ik heb trouwens de sterilisator van Avent, werkt hier prima!

6. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ik heb die van ons nog niet kunnen gebruiken hihi, maar heb zelf de sterilisator van prénatal eigen merk gekocht. Hier konden volgens hun 'alle' flesjes in. Aangezien wij willen beginnen met de difrax flesjes en hier geen speciale sterilisator voor is, hebben we gekozen voor die van de prénatal. was 23euro geloof ik. Ben eens benieuwd straks dan :)

7. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Wij hebben een magnetronsterilisator van Philips Avent. Alles dat ik steriel wil hebben past er prima in. In 1 sterilisatiebeurt doen wij 2 Tommee Tippee flessen incl spenen en deksels, 2 fopspenen en 2 fopspeenhouders. Past allemaal prima.

Deel Deze Pagina